خبرگزاری کار ایران

بهترین فست فودها نزدیک کوهسنگی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۷۳

مشهد پایتخت معنوی ایران و یکی از قطب‌های گردشگری ایران بوده و سالانه پذیرای بیش از هزاران نفر است. وجود حرم امام رضا(ع)، جاذبه‌های دیدنی و تاریخی، پاساژها و مراکز خرید لوکس و جذاب این شهر را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران تبدیل می‌کند. به‌دلیل حجم زیاد مسافر با هر سن و سالی برای بازدید از مشهد و زیارت امام رضا (ع)، تنوع انتخاب برای سفری برنامه‌ریزی شده با درنظرگرفتن همه عناصر سفر همچون هتل مناسب، هزینه حمل‌و‌نقل یا غذا بسیار زیاد است؛ ولی می‌توانید برای جبران این کار از فست‌فودهای و غذای آن استفاده کنید. مشهد پر از مکان‌های دیدنی نظیر مسجد گوهرشاد، کوهسنگی مشهد، و.... است که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

پیشنهاد ما این است که این روزها در خانه بمانید و با گوش کردن به بهترین پادکست فارسی و پادکست سفر علی بابا سرگرم شوید.

مجموعه کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی را می‌توان دومین پارک بزرگ مشهد دانست. این پارک را در جنوب غربی مشهد و انتهای خیابان کوهسنگی پیدا می‌کنید. پارک کوهسنگی مشهد در حاشیه کوه‌هایی مرتفع ایجاد شده و از قدیمی‌ترین روستاهای مشهد بوده. کوهسنگی از میان تفریحگاه‌های شهر مشهد قدمت و شهرت بیشتری دارد و یکی از زیباترین پارک‌های ساخته شده در ایران است. این پارک هنری از آب، سنگ و سرسبزی و نور به‌حساب می‌آید. در سال ۱۳۴۰ شمسی با گسترش شهر مشهد، کوهسنگی از طریق خیابانی وسیع و عریض و مشجر، موسوم به خیابان کوهسنگی، به مرکز شهر مشهد مرتبط می‌شد.

بهترین فست فودها نزدیک کوهسنگی مشهد

مسجد گوهرشاد

برای تماشای مسجد زیبای گوهرشاد باید به جنوب حرم رضوی بروید. این مسجد را گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ، در مجاورت حرم امام هشتم (ع) ساخت. مسجد گوهرشاد مشهد از پربازدیدترین و شلوغ‌ترین مساجد ایران به‌شمار می‌رود. معماری و کاشی‌کاری‌های این مسجد زبانزد است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در دوران مختلف عوامل گوناگونی باعث ایجاد صدمات فراوان نسبت به مسجد گوهرشاد شده‌‌اند. در زمین لرزه ۱۰۸۴ شمسی، ایوان مقصوره صدماتی جدی و قابل ملاحظه دید که بازسازی شد. مورد بعدی مرمت‌های مسجد پس از گلوله‌باران روس‌ها در ۱۳۳۰ شمسی بود؛ این اتفاق منجر به صدمه دیدن گنبد و ایوان‌های مسجد شد. در سال ۱۳۳۹ با دستور تولیت آستان قدس رضوی گنبد، ایوان مقصوره و ایوان‌های شرقی و غربی مسجد مرمت شدند.

فست‌فود مشهد

به‌دلیل شمار بالای مسافران در مشهد، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران تهیه و صرف غذا است. اگر اهل شکم‌گردی هستید، در شهر زیبای مشهد رستوران‌های خوبی پیدا می‌کنید؛ ولی قیمت غذا در این رستوران‌ها کمی بالا و گران است. ازاین‌رو بسیاری از مردم دوست دارند سفری کم خرج را تجربه کنند. فست فودها یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای مسافرانی محسوب می‌شود که دوست دارند سفری کم‌هزینه را پشت‌سر بگذارند. فست‌فودهای این شهر با توجه به غذاهای خوشمزه و هزینه کم، محبوبیت ویژه‌ای میان زائران دارند.

فست‌فود مشهد (کپلی برگر کوهسنگی)

یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین فست فودهای خیابان کوه سنگی مشهد را می‌توان کپلی برگر دانست؛ این مرکز غذایی علاوه‌بر شعبه کوهسنگی چندین شعبه هم در سطح مشهد برپا کرده است. در منوی این فست‌‌فودی انواع پیتزا، برگر، ساندویچ، سالاد و پیش‌غذا درنظر گرفته شده؛ در سفر به مشهد حتما سری به کپلی برگر بزنید.

بهترین فست فودها نزدیک کوهسنگی مشهد

فست‌فود مشهد (چیلی کوهسنگی)

غذای موردعلاقه بسیاری از جوانان و کودکان در سفر به این شهر، فست فود مشهد است. رستوران چیلی مشهد یکی از فست فودهای خیابان کوهسنگی مشهد به‌حساب می‌آید که هم مسافران و هم مردم محلی مشهد عاشق آن هستند! در سالن فست فود چیلی ظرفیتی برای پذیرش ۱۰۰ نفر همزمان فراهم شده؛ بنابراین اگر برای برگزاری دورهمی یا جشن به رستورانی با فضایی بزرگ احتیاج دارید، فست فود چیلی کوهسنگی مشهد یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

تور هوایی مشهد

برای سفر مشهد با هواپیما دو گزینه روبروی شما است. تور لحظه آخری و تور معمولی مشهد که این دو تفاوت‌های زیادی باهم دارد. در تور معمولی شما محدودیتی برای تعداد مسافر و زمان سفر ندارید. در تور لحظه آخری تعداد مسافر و زمان مسافرت برای شما بسیار محدود است. دلیل ارزان بودن تور لحظه آخری را فقط تکمیل ظرفیت این تور می‌دانند. قیمت تور لحظه آخری از تور معمولی خیلی کم‌تر بوده و به همین خاطر در این چند سال طرفداران تور لحظه آخری بسیار زیاده شده و آژانس‌های مسافرتی برای این موضوع ارزش قائل هستند. تور هوایی مشهد از سراسر ایران هرروزه به این شهر مقدس انجام می‌شود. پروازهای چارتری تور هوایی مشهد قیمت مناسب‌تری نسبت به پروازهای سیستمی این تور دارند؛ ولی تورها چارتر و غیرقابل استرداد هستند.

اگر با تور به مشهد مسافرت می‌کنید، حتما از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های قدیمی دیدن فرمایید؛ زیرا مشهد مملو از این بناهای تاریخی و زیبا است. از مکان‌های دیدنی و تاریخی این شهر می‌توان به مجموعه کوهسنگی مشهد، آرامگاه شیخ بهایی، مدرسه علمیه عباسقلی‌ خان شاملو، گنبد سبز، آرامگاه پیرپالاندوز، مقبره فردوسی و... اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز