خبرگزاری کار ایران

استفاده از شیشه رنگی در قسمت‌های مختلف مکان‌های عمومی و اداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۹۳۶

در سال‌های اخیر استفاده از شیشه رنگی مدرن به منظور جلوه بخشیدن به فضاهای عمومی و اداری به شدت افزایش پیدا کرده است.

اگر تنها نگاهی به ساختمان‌های بزرگ تجاری و معماری مدرن اماکن اداری و شرکت‌ها بیندازید، متوجه می شوید که شیشه رنگی کاربردهای متعددی در معماری مدرن امروزی دارد. بسیاری از مراکز خرید بزرگ امروزه با استفاده از شیشه دکوراتیو تزئین شده اند و در بسیاری از شرکت‌ها می توانید پارتیشن‌ها و دیوارپوش‌های شیشه ای را برای فضاسازی و ایجاد تنوع در رنگ و طراحی این اماکن مشاهده کنید.

شیشه رنگی چیست؟

شیشه‌ها نقش مهمی در تکمیل دکوراسیون اماکن عمومی و خصوصی دارند که با بازتاب نور موجب ایجاد روشنایی بیشتر در محیط می ‌شوند. تاریخچه ایجاد شیشه به حدود چهار هزار سال پیش برمی گردد. ماده ای که از حرارت دادن و سرد کردن موادی همچون سیلیس، شن، آهک و کربنات سدیم تولید می شود. معمولاً برای ساخت شیشه‌های رنگی از دو لایه شیشه استفاده می‌شود و رنگ در پشت شیشه قرار می گیرد. بیشتر از شیشه‌های رنگی که امروزه تولید می شوند بسیار مقاوم و مستحکم هستند و معمولاً به صورت لمینت یا سکوریت تولید می شود.

اهمیت استفاده از شیشه رنگی در معماری مدرن

استفاده از شیشه رنگی در قسمت‌های مختلف مکان‌های عمومی و اداری

امروزه شیشه‌های رنگی سنتی و مدرن در تنوع زیادی تولید می شوند و از آن‌ها برای فضاسازی مراکز خرید ساختمان‌های مدرن و برج‌های اداری استفاده می شود. بسیاری از شرکت‌های مدرن به منظور ایجاد فضاهای خلاقانه و منحصر به فرد از شیشه رنگی به عنوان دیوار پوش و پارتیشن استفاده می کنند و شیشه‌های رنگی برج‌های اداری نشان از اهمیت این شیشه‌ها در معماری مدرن و امروزی دارد. جالب است بدانید که ساختمان‌های زیادی در سراسر دنیا طراحی می شوند که سراسر پنجره‌ها و دیوارهای آن‌ها با شیشه رنگی تزئین شده و هر یک به شکلی متفاوت و منحصر به فرد از این متریال جذاب استفاده کرده اند. از طرف دیگر استفاده از شیشه رنگی دکوراتیو در مراکز تجاری، تزئین بزرگراه‌ها و همچنین ایستگاه مترو نیز از دیگر موارد استفاده این شیشه‌ها در اماکن عمومی است که جلوه زیبایی به شهر می بخشد.

در ایران از دیرباز از شیشه رنگی سنتی برای تزیین خانه‌ها و مساجد استفاده می شد و اما امروزه کاربرد این شیشه‌ها بسیار فراتر شده و به یکی از المان‌های اصلی در دکوراسیون مدرن تبدیل شده است. 

استفاده از شیشه رنگی در اداره‌ها و شرکت‌ها

استفاده از شیشه رنگی در قسمت‌های مختلف مکان‌های عمومی و اداری

شیشه رنگی جدا از رنگ و جذابیت ویژه ای که به فضا می بخشد، موجب می شود تا فضای شما بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد. این شیشه‌ها امروزه به یکی از ابزارهای مدرن برای ساخت پارتیشن و فضاسازی محیط‌های اداری تبدیل شده اند. شیشه رنگی برخلاف شیشه‌های سفید معمولی نشاط و رنگ منحصر به فردی به فضاهای اداری می بخشد و از آن جایی که دید کمتری نیز دارد، گزینه مناسبی برای جدا کردن بخش‌های مختلف اداره ا و شرکت‌ها محسوب می شود. از طرف دیگر استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب در بخش ورودی شرکت‌ها و اداره‌ها می تواند با جذب مشتریان، احساس امنیت و هیجان بیشتری در آن‌ها ایجاد کنید و موجب جلب مشتریان بیشتر شود.

شرکت‌ها و اماکن اداری برای ساخت میزها و پارتیشن‌ اداری از شیشه رنگی مدرن استفاده می کنند. به طور معمول شیشه‌هایی که برای میز‌های بزرگ و میز کنفرانس استفاده می‌شود و در حدود ۱۶ تا ۲۰ میلی متر دارند و نسبت به سایر انواع شیشه‌ها کمی گران تر هستند. این شیشه‌ها همچنین برای طراحی فضاهای باز و اماکن عمومی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اهمیت استفاده از شیشه‌های رنگی در اماکن عمومی

استفاده از شیشه‌های رنگی نقش مهمی در زیبا سازی شهر و معماری ساختمان‌های آن دارد و این موضوع می تواند تا حد زیادی بر روح و ذهن ما تأثیر بگذارد. در واقع استفاده از رنگ‌های مختلف می تواند روح و انرژی بیشتری به فضا ببخشد. در گذشته بسیاری از ساختمان‌های قدیمی برای جلوگیری از ورود نور شدید خورشید از پنجره‌های رنگ استفاده می کردند و این موضوع موجب می شد تا شهر جلوه جذاب تری به خود بگیرد. امروزه شیشه‌های رنگی کاربردهای متعددی در طراحی ساختمان‌های اداری دارند. بسیاری از المان‌هایی که در قسمت‌های مختلف شهر نصب می شود، با استفاده از شیشه‌های رنگی تولید می شوند.

از طرف دیگر اگر کم با دقت مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های شهر‌های مختلف نگاه کنید، می بینید که شیشه رنگی نقش مهمی در جذاب تر به نظر رسیدن این فضا‌ها دارد. شیشه‌های رنگی در ضخامت‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می شوند و برخی از انواع شیشه‌ها آن قدر مستحکم و مقاوم هستند که از آن‌ها به عنوان کفپوش و دیوار پوش نیز استفاده می شود. این شیشه‌ها معمولاً مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت دارند و از طرف دیگر نسبت به دمای بالا نیز مقاوم هستند. قرار گرفتن این شیشه‌ها در معرض نور شدید آفتاب و همچنین باد و باران موجب آسیب دیدن به آن نمی شود. از همین رو می توان از آن برای ایجاد فضاهایی خلاقانه و  زیبا در محیط‌های شهری نیز استفاده نمود.

یکی دیگر از استفاده‌های شیشه دکوراتیو رنگی به کار بردن این شیشه‌ها منظور از روشنایی بیشتر محیط است به طوری که در بخش زیر شیشه چراغ‌های ال ای دی قرار می‌گیرند و این کار می تواند در کنار و نور و رنگ و انرژی بیشتری به فضا ببخشد.

امروزه تولید شیشه رنگی در ایران توسط شرکت‌های معتبر زیادی انجام می شود. اما شرکت تترافرم با 35 سال سابقه یکی موفق ترین شرکت‌های تولید و عرضه انواع شیشه رنگی در کشور است.

این شرکت  با تولید انواع شیشه رنگی ارزان و  مدرن محصولاتی با کیفیت و تنوع بالا به مشتریان ارائه می دهد. از مهم ترین مزیت‌های خرید از تترافرم این است که شما می توانید برای خرید شیشه رنگی مدرن و سنتی خودتان از کارشناسان ما خدمات مشاوره رایگان دریافت کنید و سپس محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز