خبرگزاری کار ایران

آثار ملی استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۷۶

یکی دیگر از آثار ملی مازندران خانه نیما یوشیج در یوش، واقع در شهرستان نور است. خانه نیما با شماره 1802 به ثبت ملی رسیده است. پیکر نیما در حیاط این خانه قرار دارد. اگر علی اسفندیاری ملقب به نیما یوشیج اهل یوش نبود این روستا از شهرت امروزی برخوردار نبود.

مازندران شهری در شمال ایران علاوه  بر آب و هوای مطبوع از جاذبه های دیدنی تشکیل شده که اکثر آن ها در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تعداد این آثار بسیار زیاد می باشد در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم و توضیح مختصری راجع به هر کدام می دهیم اگر علاقه مند به دانستن این آثار هستید با ما همرا باشید. اگر برای سفر شمال ایران را در نظر گرفتید برای اقامت می توانید به سایت رنتی جا مراجعه کرده و سپس اقدام به اجاره ویلا در شمال کنید. 

قلعه مارکوه

این اثر زیبا در میان طبیعت سرسبز در تاریخ 25 اسفند 1379 با شماره 3484 به ثبت ملی رسیده است. تاریخ قلعه مارکوه به دوران قبل از اسلام می باشد. این قلعه در ارتفاع 500 متری از سطح دریا واقع شده است. این قلعه چشم اندازی 360 درجه ای دارد که می توان از بالای این اثر دریا، کوه ها و طبیعتی بی نظیر را تماشا کرد.

پل ورسک

یکی از پُل های تاریخی و مشهور واقع در سوادکوه مازندران پُل ورسک می باشد. این پُل تاریخی یکی از شاهکارهای تاریخی و مهندسی کشور به حساب می آید. مدت زمان ساخت این پُل دوسال زمان برد و سرانجام در سال 1356 به ثبت ملی رسید. وجود این پل در طبیعت کوهستانی چشم انداز زیبایی به آن منطقه بخشیده که گردشگران را جذب خود می کند. جالب است بدانید مسئولیت ساخت این پُل توسط شرکت دانمارکی کامپساکس بوده است.

آثار ملی استان مازندران

خانه نیما یوشیج

یکی دیگر از آثار ملی مازندران خانه نیما یوشیج در یوش، واقع در شهرستان نور می باشد. خانه نیما با شماره 1802 به ثبت ملی رسیده است. پیکر نیما در حیاط این خانه قرار دارد. اگر علی اسفندیاری ملقب به نیما یوشیج اهل یوش نبود این روستا از شهرت امروزی برخوردار نبود.

موزه بابل

موزه بابل تنها موزه مردم شناسی مازندران می باشد که در ساختمان شهرداری سابق شهر بابل قرار گرفته است. قدمت این موزه به دوران پهلوی باز می گردد. موزه بابل در 8 مرداد سال 1354 با شماره 1526 به ثبت ملی رسیده است. محتوا نمایشی این بنا از سه قسمت مردم شناسی، باستان شناسی و یادمانهای چوبی تشکیل شده؛ از ارزشمندترین و گران بها ترین اشیا این موزه می توان به قرآن خطی که مربوط به دوره صفوی ست اشاره کرد. از دیگر اشیا این موزه می توان به سکه ها و اسکناس هایی که مربوط به دوره هخامنشیان، پهلوی و قاجار است نام برد. این موزه از فضاهای دیگری چون "قهوه خانه سنتی" و "داروخانه سنتی" برخوردار است. در داروخانه سنتی این موزه اطلاعاتی از گیاهان دارویی شمال و نحوه استفاده از آن ها را در اختیارتان قرار می دهند. نمای این موزه بسیار زیبا و جذب کننده است مخصوصا در شب چشم انداز بسیار محصور کننده ای  دارد.

آثار ملی استان مازندران

حمام کندلوس

حمام کندلوس اثری از دوره ی قاجار می باشد که در تاریخ 6 اسفند 1386 با شماره 21976 به ثبت ملی رسیده است. این اثر در شهرستان نور و در روستای کندلوس واقع شده است. اگر به این منطقه سفر کردید در گشت و گذار خود می توانید از این حمام تاریخی دیدن کنید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز