خبرگزاری کار ایران

انتخاب میز کنسول و میز جلو مبلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۳۳۹

انتخاب میز کنسول براتون سخته؟ نمی دونید که چه میز کنسولی باید برای منزل یا محل کارتان بخرید؟ می خواهید از بودجه ای که برای خرید میز جلو مبلی دارید به خوبی استفاده کنید؟ اگر دنبال جواب سوالهاتون هستید این مطلب را حتما بخوانید.

میز کنسول:

میز کنسول، میز دکوری است که بیشتر جنبه تزیینی در منزل دارد تا جنبه کاربردی. بنابراین فضایی که قرار است میز کنسول را استفاده کنید می تواند روی انتخاب شما تاثیر گذار باشد.

از میز کنسول برای گذاشتن کتاب، شمعدانی، لوازم دکوری یا عکس های یادگاری استفاده می شود.

در ابتدا مشخص کنید که می خواهید کنسولتان آینه داشته باشد یا میز کنسول بدون آینه باشد.

مشخص کنید که میز کنسول را میخواهید در کدام قسمت منزل استفاده کنید: فضاهایی که وجود دارد: پذیرایی، اتاق خواب یا ورودی منزل یا محل کار است.

موارد مهم در خرید میز کنسول:

  1. مدل یا سبک میز کنسول
  2. جنس چوب
  3. رنگ چوب
  4. قیمت میز کنسول
  5. فضایی که می خواهید استفاده کنید

به تک تک موارد بالا می پردازیم:

مدل میز کنسول:

سبک ها و مدل های مختلفی برای میز کنسول وجو دارد مثل: میز کنسول منبت، میز کنسول مدرن، سلطنتی، آنتیک، اسپرت، چوبی، آینه ای، برنز، ...

میز کنسول چوبی:

این کنسول ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد: میز کنسول مدرن و کلاسیک

میز کنسول مدرن:

این کنسول ها برای خانه های کوچکتر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و با سبک دکوراسیون مدرن، بیشترین هماهنگی را دارند. میز کنسول مدرن بین جوان ها بسیا مورد استقبال قرار گرفته است. شما می توانید این سبک از میزهای کنسول را در جنس های چوب موجود در بازار سفارش دهید.

رنگ میز کنسول مدرن می تواند در دسته رنگ های زیر که در بازر هم رواج پیدا کرده اند قرار داد: استخوانی - سفید – سرمه ای – طوسی – طیف رنگ قهوه ای و...

تنوع چوب برای این مدل بالاتر است و انتخاب هم برای شما با توجه به تنوع مدل و رنگ و جنس آنها، راحت تر است.

میز کنسول منبت کاری شده یا کلاسیک:

میز کنسول های کلاسیک را می توان جزو مدرن هم استفاده کرد اما بیشتر در کوراسیون های مجلل و کلاسیک استفاده می شود.

این میز کنسول های کلاسیک در خانه های با متراژ بزرگتر استفاده می شود. از طرفی در محل کار هم بیشتر از این کنسول ها استفاده می شود. مزون های عروس، سالن های عروسی، فروشگاه های لوکس کیف و کفش و ... از این سبک میز کنسول استفاده می کنند.

این میز کنسول ها اغلب چوبی یا آینه ای هستند. میز کنسول چوبی با منبت کاری های زیاد معمولا مناسب این فضا ها می باشد. پایه های آنها می تواند فلزی یا استیل باشد. اغلب با آنها آینه استفاده می شود و آینه کنسول شان هم دارای نقش و نگارهای منبت کاری شد است. قطعا این میز های کنسول کلاسیک قیمت بالاتری دارند و با هر سبک دکوراسیونی هم قابلیت هماهنگی و ست شدن ندارند. میز کنسول سلطنتی و ویکتوریایی جزو این دسته هستند. این کنسول ها اغلب طلایی رنگ هستند. تنوع رنگ و مدل در این میز ها کمتر است و شما محدود به انتخاب های کمتری هستید.

میز جلو مبلی:

 انتخاب میز کنسول و میز جلو مبلی

یکی از ارکان جدا نشدنی مبلمان و دکوراسیون منازل میز جلو مبلی است که بدون آن مبلمان ناقص بوده و زیبایی خود را تا حدودی از دست می‎دهد. میز جلو مبلی کاربردهای مختلفی دارد و می‎توان از آن هم به عنوان وسیله ‎ای برای پذیرایی از مهمان استفاده نمود و هم می‎توان با قرار دادن وسیله ای دکوری مانند گلدان و ... بر روی آن زیبایی فضای خانه را دو چندان نمود. میز جلو مبلی برای اتاق نشیمن یا پذیرایی حکم یک عنصر کامل کننده را دارد. در نتیجه باید در انتخاب آن بسیار محتاطانه عمل کرد. زیرا در صورت انتخاب نادرست، دکوراسیون اتاق ناقص جلوه خواهد شد.

انواع میز جلو مبلی

میزهای جلو مبلی بر اساس سبک به انواع مختلفی تقسیم می‎شوند که می‎توان هر یک از آن‎ها بر اساس سبک دکوراسیون و سلیقه شخصی انتخاب و تهیه نمود. از انواع سبک میز جلو مبلی می‎توان به میزهای کلاسیک، میزهای روستیک، میزهای مدرن و میزهای صنعتی اشاره نمود.

 میزهای کلاسیک اولین نوع از میزهای جلو مبلی هستند که عمدتاً از جنس چوب ساخته می ‎شوند و پایه‎ هایی منبت کاری شده دارند و یا دارای طرح ‎های کوبیده شده بر روی خود هستند. از این نوع میز جلو مبلی معمولاً به همراه مبلمان استیل و مدل‎ های سلطنتی استفاده می‎شود. جنس صفحه اغلب این میزها نیز از جنس شیشه ساخته می‎شود. میز جلو مبلی روستیک در واقع تلفیقی از سبک‎ های کلاسیک با سبک‎ های روستایی و قدیمی هستند.

اصولا طرح‎ های این دسته از میز جلو مبلی بسیار ساده و برای جنس صفحه آن‎ها از چوب و ساختار بدنه میز نیز از سایر متریال‎ های سبک صنعتی استفاده می شود. میز جلو مبلی مدرن جدیدترین نوع میز جلو مبلی است که می‎توان از آن‎ها برای تزئین بهتر فضاهای مدرن در منازل و یا حتی محل کار نیز استفاده کرد.

تنوع استفاده از متریال‎ های مختلف در قسمت‎ های رویین و بدنه این نوع از میزها در حال حاضر بیش از سایر سبک‎ ها است. میز جلو مبلی صنعتی ماحصل ترکیب دو عنصر چوب و فلز با همدیگر است. از ظاهری کاملا خشک و خشن برخوردار است و بیشتر مناسب استفاده برای فضاهایی است که به رنگ تیره هستند.

نکاتی در زمینه خرید و انتخاب میز جلو مبلی

انتخاب میز کنسول و میز جلو مبلی

برای خرید یک میز جلو مبلی خوب توجه به یک سری نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است. 

  • اولین موردی که باید به آن توجه نمود سبک میز جلو مبلی است. که با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی فضای منزل و سلیقه شخصی می‎توان آن را انتخاب نمود.
  • مورد بعدی شکل میز جلو مبلی است. بطور کلی میزهای موجود در بازار به شکل ‎های مربعی، مستطیلی، بیضی، دایره و همچنین فانتزی که فاقد شکل و الگویی خاص هستند، تقسیم می‎ شوند. 
  • نکته بعدی اندازه میز جلو مبلی است که همانطور که پیشتر گفتیم باید با توجه به کوچکی یا بزرگی فضای قرارگیری میز جلو مبلی در منزل اقدام به خرید آن کنید.
  • بعد از توجه به همه نکات گفته شده، نوبت به جنس میز جلو مبلی و کیفیت و مرغوبیت آن می‎رسد. امروزه میز جلو مبلی از جنس های گوناگونی نظیر شیشه، فلز، چوب، ام دی اف و غیره طراحی و ساخته می‎شود. شاید همیشه انتخاب رنگ در خرید هر نوع کالا و یا محصولی بسته به سلیقه و نظر شخصی باشد، اما بد نیست بدانید که در خصوص خرید میز جلو مبلی بهتر است قدری از سلیقه شخصی خود کاسته و به جای آن بر روی تناسب رنگی میز با مبلمان دور آن و همچنین با رنگ غالب اکثر وسایل خانگی تمرکز کنید.
  • در هنگام خرید خود حتما به فاکتور وزن محصول نیز توجه داشته باشد تا به هنگام بلند کردن و جا به جایی میز جلو مبلی دچار کمترین فشاری بر روی ناحیه کمر خود شوید.

تمامی میزهای جلو مبلی می توانند فارغ از جنس بدنه خود، از صفحه ای با جنس های مختلف نیز برخوردار باشند که توجه به این موضوع نیز بیشتر بستگی به سلیقه و نظر خریداران دارد. بد نیست بدانید میزهای صفحه شیشه ای بیشتر مناسب استفاده در فضاهای کوچک هستند که با انعکاس نور از سطح خود سبب بزرگتر جلوه کردن فضاها می‎شوند.مورد دیگری که باید هنگام خرید به آن توجه کرد مقاوت پاهای منیز جلو مبلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز