خبرگزاری کار ایران

تاثیر افزایش قیمت پیچ و مهره بر قیمت خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۸۶

پبچ و مهره در سال گذشته با افزایش دو و نیم برابری مواجه شده است که این موضوع بر روی صنایع مختلف داخلی همچون خودرو سازی تاثیری منفی داشته است.

پبچ و مهره در سال گذشته با افزایش دو و نیم برابری مواجه شده است که این موضوع بر روی صنایع مختلف داخلی همچون خودرو سازی تاثیری منفی داشته است.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل افزایش قیمت پیچ و مهره در چند ماهه اخیر این است که جلوی ثبت سفارش پیچ و مهره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شده است و این در حالی است که تولیدکنندگان این محصول تنها قادرند پنجاه درصد از نیاز کشور به پیچ و مهره را تامین کنند. از طرفی به خاطر نوسانات بازار و قیمت مواد اولیه برخی از تولیدکنندگان نیز از عرضه پیچ و مهره به توزیع کنندگان سر باز زده و ادعا می‌کنند که برای تولید پیچ و مهره، در بازار مفتول موجود نیست.

با افزایش قیمت دلار نیز واردات این محصول کمتر شده و اکنون بیشتر مصرف کنندگان از تولیدات داخلی پیچ و مهره، رول بولت، انکربولت، استاد بولت، واشر و... برای صنایع خود استفاده می‌کنند.

هر چند این نکته را هم یادآور شویم که پیچ و مهره به دلیل تنوع زیادی که دارد بیشتر کشورهای بزرگ دنیا همچون چین را نیز مجبور به واردات این محصول کرده است چون این امکان وجود ندارد که همه انواع پیچ و مهره در یک کشور ساخته شود. میانگین مصرف سالانه پیچ و مهره در ایران بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن است و اگر مواد اولیه در کشور مهیا باشد ۵۰ درصد آن توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته می‌شود و به دلیل محدودیت برخی تکنولوژی‌ها ساخت بعضی از این پیچ و مهره‌ها در کشور امکان پذیر نیست، اما مسئولان بدون مشورت با اتحادیه اروپا و کارشناسی‌های لازم، به شکل کلی جلوی واردات آن را گرفته‌اند.

اکثر صنایع کشور برای ساخت تولیدات خود به پیچ و مهره نیازمند هستند ولی در این میان بیشترین صنعتی که از کمبود پیچ و مهره متحمل ضرر شده است صنعت خودروسازی می‌باشد و سپس این کمبود صنایع نفت، گاز، برق، پتروشیمی و ساخنمان سازی را تحت شعاع قرار داده است. کمبود پیچ و مهره و افزایش دو و نیم برابری قیمت پیچ و مهره تاثیری مستقیم بر قیمت خودرو گذاشته و منجر به افزایش این کالای لوکس در کشور شده است.

فروشگاه پیچ و مهره مهربولت از جمله تولیدکنندگان پیچ مهره در ایران است که علی‌رقم مشکلات موجود در بازار، همواره در تلاش است که در حد توان خود انواع پیچ و مهره مورد نیاز صنایع مختلف را تولید و در اختیار آنان قرار دهد.

شرکت تولیدی و فروشگاهی پیچ و مهره مهربلوت بیش از ۵۰ سال سابقه تولید و عرضه انواع پیچ مهره با کیفبت بالا و قیمتی بسیار مناسب در ایران را داشته و جزو بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید و فروش پیچ و مهره کشور محسوب می‌شود. به غیر از عوامل یاد شده المان‌های دیگری نیز بر قیمت پیچ و مهره تاثیرگذار هستند که در ادامه به برخی از آنها آشاره خواهیم داشت. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان مطالب همراه ما باشید.

عوامل موثر بر قیمت پیچ و مهره

تاثیر افزایش قیمت پیچ و مهره بر قیمت خودرو

قیمت پیچ و مهره در بازار به غیر از عواملی که در بالا به آن اشاره کردیم تابع فاکتورهای مختلفی همچون جنس و متریال، تیراژ تولید، سایز و اندازه (پیچ و مهره‌ها، انکربولت‌ها، رول بولت‌ها و دیگر محصولات)، نوع استانداردهای استفاده شده، دقت تولید، گریدها و کلاس‌های مختلف، نیاز به عوامل حرارتی و نوع عملیات حرارتی مورد نیاز برای تولید پیچ و مهره، برند، کیفیت، کمپانی سازنده، کشور سازنده و... هستند که در تعیین قیمت پیچ و مهره تاثیرگذار هستند.

جنس و متریال پیچ و مهره جزو عوامل اصلی در تعیین قیمت آن محسوب می‌شود. آلیاژهای مختلف در تولید این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر یک دارای خواص مختلف همچون سختی، استحکام تسلیم، استحکام کششی، مقاومت به ضربات، خوردگی و... هستند. هر یک از این اجناس با توجه به طراحی سازه انتخاب و مورد استفاده تولید کننده پیچ و مهره قرار می‌گیرند. روتین‌ترین متریال در ساخت پیچ و مهره آهن می‌باشد که بیشترین کاربرد را در بازار دارند. سایز و اندازه پیچ و مهره، انکربولت، رول بولت و... از دومین فاکتورهای مهم جهت تعیین قیمت این محصولات است. هر قدر قطر و طول و وزن این محصولات بیشتر باشد از متریال با آلیاژهای مختلفی استفاده می‌گردد و این خود عامل افزایش یا کاهش قیمت این محصول می‌شود.

مقدار تیراژ سفارشی مشتری نیز تاثیر به سزایی بر قیمت محصول داشته به طوری که سفارش در تیراژ بالا باعث شکسته شدن قیمت‌ها شده و پیچ و مهره با قیمتی ارزان‌تر به مشتری عرضه می‌شود. عرضه این محصولات یا به صورت مستقیم از درب کارخانه صورت می‌گیرد یا توسط فروشگاه پیچ و مهره که این تولیدکنندگان در سراسر کشور برای فروش محصولات خود دایر کرده‌اند به فروش می‌رسد.

عملیات حرارت‌دهی به پیچ مهره برای صنایعی که به پیچ و مهره‌های فولادی با قابلیت مکانیکی بالا نیازمندند انجام می‌گیرد. در نتیجه طی کردن این فرایند مستلزم زمان بیشتر و هزینه بالاتر خواهد بود که این خود تاثیر مستقیم بر قیمت پیچ و مهره خواهد داشت.

نوع پوشش پیچ و مهره اینکه از پوشش داکرومات باشد یا گالوانیزه سرد و یا گالوانیزه گرم باشد یا از نوع پوشش کادیوم باشد و یا تفلن و کروم و... بر قیمت آن بسیار تاثیرگذار است. سایر عوامل نیز هم‌وزن کیفیت ، برند شرکت سازنده و... نیز از دیگر عواملی است که بر روی قیمت پیچ و مهره ها تاثیرگذار است.

پیچ و مهره مهربولت

تاثیر افزایش قیمت پیچ و مهره بر قیمت خودرو

فروشگاه پیچ و مهره مهربولت با نیم قرن سابقه تولید و فروش انواع پیچ و مهره با بهترین قیمت پیچ و مهره و بالاترین کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی توانسته است تمامی پیچ و مهره‌های مورد نیاز صنایع مختلفی همچون خودروسازی، پتروشیمی، نفت، گاز، سازه‌های فلزی، ساختمانی با متریال‌های برنجی، مسی، استیل و... با روکش‌های مختلف گالوانیزه‌های سرد و گرم، داکرومات و... را تولید و به مشتریان خود عرضه نماید. این شرکت تمامی انواع پیچ و مهره، استاد بولت، رول بولت، واشر، انکربولت و دیگر محصولات خود را با تکنولوژی بالا توسط به روزترین ماشین‌آلات دنیا تولید می‌کند و تمامی استانداردها را در ساخت آنها رعایت می‌نماید.

شما با مراجعه به وب سایت فروشگاه پیچ و مهره مهربولت می‌توانید ضمن بازدید از تمامی محصولات و مطالعه مطالب درج شده در این پیج با کارشناسان و متخصصین این شرکت نیز تماس گرفته و اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را از این عزیزان دریافت نمایید و در صورت سفارش، محصول مورد نیاز شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://mehrbolt.com مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز