خبرگزاری کار ایران

کیش یا سفر خارجی؟ چه دلایلی برای انتخاب کیش وجود دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۸۰

شاید به فکر سفر و به دنبال مقصدی خاص برای سفر خود هستید. اگر به کیش سفر نکرده باشید، ممکن است در انتخاب کیش دو دل باشید.

البته ممکن است به کیش سفر کرده باشید و برای سفر بعدی، کیش را از میان گزینه های خود خارج کرده باشید. در هر صورت جزیره کیش در یک مقصد خاص و جذاب برای بسیاری از ایرانی ها و حتی خارجی هاست. اگر به دنبال دلایل قانع کننده برای انتخاب سفر با تور کیش در https://respina24.ir/tour/تور-کیش هستید ادامه متن را از دست ندهید.

کیش ویزا لازم ندارد

اگر قصد سفر خارجی را داشته باشید، باید به فکر ویزا، هزینه ها و مشکلاتش باشید. حتی اگر مقصد شما ویزا نیاز نداشته باشد، محدودیت هایی را پیش رو خواهید داشت. اگر بخواهید به کشورهای شینگن سفر کنید، باید ویزای توریستی شینگن بگیرید و پس از آن هم برای مدتی محدود می‌توانید در آن کشورها بمانید. اما کیش به عنوان یک منطقه آزاد تجاری و مثل یک شهر خارجی در حاشیه دریای خلیج فارس محسوب می شود. سفر به کیش برعکس سفرهای خارجی نیاز به ویزا و هزینه های مربوط به خروج از کشور را ندارد و به عنوان یک شهر و یک جزیره زیبا در داخل خاک ایران قرار دارد.

تور کیش کم هزینه است!

شاید بابت این جمله تعجب کنید. اما اگر هزینه های سفر به جزیره کیش را با سفرهای خارجی مقایسه کنید، سفر به کیش بسیار کم هزینه تر خواهد بود. در سفرهای خارجی علاوه بر هزینه هایی مثل ویزا و هزینه و مالیات خروج از کشور و بیمه مسافرتی، تمام هزینه ها در شهر مقصد خارجی برای شما به دلار محاسبه خواهد شد. در حالی که این هزینه ها در ایران و در تورکیش مثل تور مشهد به تومان خواهد بود و هزینه صرفه جویی شده نیز، می تواند در کیش برای تفریحات و لذت بیشتر از سفر صرف شود.

کیش یا سفر خارجی؟ چه دلایلی برای انتخاب کیش وجود دارد؟

امکان تجربه تفریحات دریایی و ساحلی

با توجه به وجود دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس در شما و جنوب ایران، امکان تجربه تفریحات آبی به شکل گسترده، صرفا در شمال و جنوب کشور وجود دارد. ضمن اینکه امکان تجربه بسیاری از این تفریحات به خاطر ویژگی های دریای جنوب، در جنوب کشور وجود ندارد. اما در جزیره کیش با توجه به شرایط خاص زمین شناسی بسیاری از این تفریحات را می توان انجام داد. در ساحل کیش می توان جت اسکی، قایق سواری، شنا، غواصی، پاراسل و... را تجربه کرد.

مقالات مرتبط:

انواع هتل‌ها را بشناسید

اکسیژن خالص را در کیش تنفس کنید

افرادی که در کلانشهر ها زندگی می کنند علاوه بر آلودگی هوا و سنگینی هوا، کمبود اکسیژن را نیز شاید حس کنند. ساکنان کلانشهرها برای فرار از این وضعیت آب و هوایی، به سفر می روند تا کمی به ریه های خود استراحت دهند.

اما در این مورد بهتر است بدانید که کیش یکی از 4 نقطه از جهان است که بیشترین میزان اکسیژن خالص را در هوای خود دارد. میزان اکسیژن در جزیره کیش به حدی است که حتی جانبازان شیمیایی با کمترین میزان مشکل در کیش گردش خواهند کرد و مشکل چندانی بابت تنفس در آن ندارند. این میزان اکسیژن بالا باعث می شود گشت و گذار در جزیره برای شما خسته کننده نباشد.

جایی برای خرید

در جزیره کیش بازارها و مراکز خرید متفاوتی ایجاد شده است. مراکز خریدی که بسیار لوکس هستند. اما باید توجه داشته باشید به جز مواد خوراکی و وسایل الکترونیکی که قیمت بالاتری برای خرید دارند، بقیه اجناس ارزان تر از سایر شهرهای کشور هستند. اگر به کیش سفر کردید، خرید سوغات را فراموش نکنید. سبد و حصیر، پارچه های گلابتون دوزی شده، شیریکی پیچ، کوزه های سفالی، صنایع دستی و محصولات دریایی و... جزو سوغات جزیره محسوب می شود. ماهی دودی، خرما، انواع قهوه و ادویه نیز از سوغاتی های خوراکی کیش محسوب می شود.

تفریحات و دیدنی های کیش بسیارند

در جزیره کیش می توانید انواع تفریحات آبی و حتی بیابانی را تجربه کنید! بله در این شهر امکان استفاده از تفریحاتی مثل کایاک سواری و کایت بوردینگ در کنار تفریحات خاصی مثل سافاری فراهم شده است که می تواند افراد را با هر سلیقه ای به خود جذب کند.

علاوه بر تفریحات خاص و بسیار متنوع، امکان بازدید از اماکن تاریخی نیز در جزیره کیش فراهم است. دیدنی هایی مثل شهرباستانی حریره، خانه بومیان کیش، شهر زیرزمینی کاریز و آب انبار دوقلو انتظار مسافران جزیره را میکشند. اگر اهل موزه رفتن هستید، باز هم کیش شما را دست خالی بر نمی گرداند. موزه خلیج فارس کیش هم از دیدنی های جزیره محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز