خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین علت‌های کارنکردن تاچ گوشی+ راه‌حل تعمیرکاران موبایل

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۹۳۸

اگر شما هم با مشکل کار نکردن تاچ گوشی مواجه شده اید حتما تا انتهای مقاله را مطالعه کنید تا با علت و راه حل های تست شده تعمیرکاران موبایل درباره ی این مشکل آشنا شوید.

 امروزه مشکلاتی که مربوط به تاچ گوشی می باشد از جمله مهمترین و اصلی ترین مشکلاتی می باشد که افراد با آن مواجه هستند. هر روزه افراد با تاچ گوشی خود کار می کنند و فعالیت های خود را از این طریق انجام می دهند. بنابراین باید این بخش از گوشی به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد.

به طور کلی شما باید بدانید کار نکردن این بخش از گوشی دو دلیل اصلی دارد. یکی از مهمترین دلایل آن نرم افزاری است و دلیل دیگری که اهمیت زیادی دارد سخت افزاری می باشد در این مقاله راه حل های مناسبی معرفی می شود تا از تعویض تاچ و ال سی دی و هزینه های زیاد جلوگیری کنید.  

علت های کار نکردن تاچ گوشی

باید بدانید که دلیل و علت اصلی کار نکردن تاچ گوشی نرم افزاری نمی باشد و بیشتر دلیل سخت افزاری دارد. و اصلی ترین علت آن در اثر آبخوردگی،رطوبت وضد عفونی گوشی می باشد. افتادن گوشی از دست و ضربه خوردن آن هم یکی از دیگر دلایلی می باشد که می توانید برای کار نکردن تاچ گوشی نام برد.

بطور خلاصه و به ترتیب اهمیت می توان علل کار نکردن وهنگ کردن تاچ گوشی را بصورت زیر نام برد:

1-رسیدن رطوبت،ضدعفونی کردن،آبخوردگی

2-وارد شدن ضربه به گوشی

3-استفاده از تاچ وال سی دی غیر اصلی

4-مشکلات نرم افزاری ، ویروسی شدن گوشی ، بالا رفتن حجم گوشی، نصب بد افزار ها وبرنامه های مخرب

5-باز شدن گوشی توسط افراد غیرمتخصص و پاره شدن فلت تاچ

 

روش های برطرف نمودن کار نکردن تاچ گوشی :

مهم‌ترین علت‌های کارنکردن تاچ گوشی+ راه‌حل تعمیرکاران موبایل

 برخی از مهمترین و بهترین روش هایی که شما می توانید برای برطرف نمودن کار نکردن تاچ گوشی به کار ببرید عبارت می باشد از :

1. گوشی خود را ریست کنید :

این راهکار شاید به نظرتان ساده باشد ، ولی باید بدانید که با همین روش ساده و پیش پا افتاده می توانید تاچ گوشی تان را راه اندازی کنید.  دقت داشته باشید که شما نمی توانید با استفاده از روش های قدیمی تاچ گوشی خود را درست کنید. برخی از افراد شاید بخواهند که با خارج کردن باتری گوشی، تاچ خود را تعمیر کنند. ولی باید بدانید که استفاده از این روش بیشتر برای آن دسته از گوشی های قدیمی کارآمد می باشد. با ری استارت کردن گوشی(خاموش و روشن کردن گوشی) در بسیاری از موارد می توانید مشکل را حل کنید.

اگر گوشی شما از مدل های جدید است و قابلیت خارج شدن باطری وجود ندارد می توانید با نگه داشتن دکمه پاور و دکمه کاهش صدا به مدت حداقل 15ثانیه گوشی خود را ریستارت کنید.توجه داشته باشید که با این کار هیچ اطلاعاتی از گوشی شما حذف نمی شود و تنها گوشی شما خاموش و سپس روشن می شود.

2. صفحه تاچ گوشی را به خوبی تمیز کنید :

یکی از دیگر راهکارهایی که شما می توانید برای کار نکردن تاچ گوشی به کار ببرید این است که صفحه را به خوبی تمیز کنید. برخی از افراد به قدری تاچ گوشی شان کثیف می باشد که کار کردن با تاچ را بسیار سخت تر می سازد. بنابراین شما بهتر است گوشی خود را  تمیز کنید، این راهکار هم بسیار آسان می باشد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

3. محافظ صفحه تاچ گوشی را جدا کنید :

بسیاری از افراد بر این باور هستند که با استفاده از محافظ و یا همان گلس می توانند از صفحه نمایش خود مراقبت کنند. در واقع باید بدانید که این باور درست می باشد. ولی در بسیاری از موارد مشکلات زیادی را به همراه دارد. اگر گلس نصب شده روی گوشی شما ضخامت زیادی داشته باشد باید بدانید که کار کردن با آن بسیار دشوار خواهد شد. شما در صورتی که عملکرد درستی را از صفحه گوشی دریافت نکنید می توانید گلس را جدا کنید که همین مورد می تواند کارکرد آن را تنظیم نماید.

مهم‌ترین علت‌های کارنکردن تاچ گوشی+ راه‌حل تعمیرکاران موبایل

کار نکردن تاچ گوشی

4. اگر گوشی خیس شده آن را خشک کنید :

از دیگر دلایلی که برای کار نکردن تاچ گوشی وجود دارد و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته  این است که صفحه را خیس نکنید. خیس شدن صفحه یکی از مهمترین علت های کار نکردن صفحه تاچ می باشد و شما باید از این امر جلوگیری کنید. در صورتی که صفحه خیس شده باشد باید آن را خشک کنید. روش های زیادی برای خشک کردن گوشی وجود دارد و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید. استفاده از سشوار با باد ملایم و به مدت کم یکی از مهمترین روش هایی می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید.

5. تعویض تاچ و ال سی دی :

 یکی از مهمترین دلایل کار نکردن تاچ گوشی این است که به آن ضربه وارد می شود. در این صورت شما باید گوشی را به یک تعمیرات موبایل که در این زمینه توانایی لازم را دارد نشان دهید. او به خوبی میزان ضربه را تشخیص می دهد و همین امر می تواند تصمیم گیری را آسان تر سازد. در واقع اگر ضربه سنگین به ال سی دی شما وارد شده باشد بدون شک دیگر تاچ و یا همان صفحه کار نمی کند. شما باید آن را تعویض کنید که جهت تعویض هم باید بهترین و با کیفیت ترین نمونه آنها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که مدل های تقلبی بسیار زیادی از تاچ و ال سی دی وجود دارد و نباید آنها را خریداری نمایید. که البته تشخیص اصلی بودن این قطعه مشکل است و پیشنهاد ما این است که برای تعویض تاچ و ال سی دی حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

سوالات متداول کارنکردن وهنگ کردن تاچ گوشی:

-علت کار نکردن یا هنگ کردن تاچ گوشی بعد از تعویض آن چیست؟

علت اصلی مربوط به کیفیت نامرغوب تاچ وال سی دی است .در مدل های ارزان قیمت که با نام های تاچ ال سی دی آیسی دار یا اولد2 یا اورجینال نیو معروف هستند این اتفاق بیشتر رخ می دهد.به عنوان مثال در گوشی این اتفاق شایع است.  بعد از تعویض تاچ نامرغوب j7سامسونگ

-علت کار نکردن تاچ گوشی هنگام شارژ چیست؟

باید بدانید که علت این موضوع بخاطر خرابی آیسی شارژ می باشد.در برخی گوشی ها، آیسی شارژ علاوه بر وظیفه شارژ گوشی بر عملکرد تاچ گوشی هم کنترل دارد.که خرابی آن باعث هنگ کردن یا کارنکردن تاچ در هنگام شارژ می شود.

-علت کارنکردن تاچ گوشی بعد از آبخوردگی چیست؟

آب دارای املاح زیادی است و وقتی وارد گوشی می شود و به قسمت مدار تاچ و یا فلت تاچ می رسد با واکنش با الکتریسیته سولفات های زیادی تولید می کند.که این سولفات ها باعث اختلال در عملکرد تاچ می شوند اگر به سرعت این مدار توسط تعمیرکاران سرویس وتمیز شود نیازی به تعویض تاچ پیدا نمی کنید.

-علت کار نکردن تاچ گوشی شیائومی وهواوی چیست؟

اگر شما هم از برندهای شیائومی و هواوی استفاده می کنید و بعد از تعویض السیدی دچار این مشکل شده اید باید بدانید که این دو برند برخلاف برندهای سامسونگ وآیفون ، نایاب ترین و کم ترین السیدی های اصلی را در بازار دارند. به عبارتی تاچ و ال سی دی اصلی برای دو برند شیائومی و هواوی به سختی پیدا می شود. توصیه ما به شما این است که حتما به مراکز معتبر و نمایندگی های تعمیرات شیائومی، هواوی،سامسونگ و آیفون مراجعه کنید.

مرکز تعمیرات موبایل 0913 با سابقه بالا در زمینه تعمیرات موبایل می تواند یکی از گزینه های مناسب در زمینه تعمیرات تلفن همراه باشد.جهت هر گونه سوال،مشاوره و تعمیرات می توانید به سایت این مجموعه به آدرس زیر مراجعه کنید.

Mobile0913.ir

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز