خبرگزاری کار ایران

آموزش گام به گام افزایش سرعت وب سایت وردپرسی به صورت عملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۴۸۴

کند بودن سایت وردپرس به دلیلی رخ می دهد؟ چگونه می توان این مشکل را برطرف نمود؟ امروزه داشتن وب سایتی متناسب با کسب و کار برای توسعه آن در دنیای اینترنت یک فاکتور ضروری محسوب می شود.

برخی از افراد برای از همان ابتدا به کمک زبان های برنامه نویسی طراحی سایت خود را در دست میگیرند اما برخی از افراد ترجیح می دهند هر چه سریع تر سایتشان را راه اندازی کنند به همین منظور از وردپرس استفاده می کنند. ودرپرس یکی از محبوب ترین و پرطرفداران سیستم های مدیریت محتوا است که نه تنها برنامه نویسان زیردست بلکه افراد آماتور و غیرحرفه ای که از دانش فنی پایینی برخوردار هستند نیز برای طراحی و راه اندازی وب سایت موردنظر خود از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند.

اما یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران تازه کار با این سیستم مدیریت دارند اینست که چرا سرعت سایت وردپرسی پس از گذشت مدتی افت پیدا کرده است؟ با رویانو یکی از بزرگترین مجموعه های طراحی سایت در اصفهان همراه باشید تا دلایل کند بودن سایت وردپرسی را برایتان توضیح دهیم و نحوه رفع این مشکل را به اطلاعتان برسانیم.

دلایل کند بودن سایت وردپرسی

همانطور که در ابتدا گفتیم وردپرس یک cms فوق العاده برای ساخت و طراحی سایت است. این سیستم با تمام مزیت هایی که دارد ممکن است بعد از مدتی سرعت آن افت پیدا کند. این کند شدن سرعت ممکن است به سبب دلایل زیر باشد:

  • پایین بودن مشخصات هاست
  • استفاده از افزونه‌های زیاد
  • استفاده از تصاویر با حجم زیادآموزش رفع مشکل کند بودن سایت وردپرسی

کندی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد پس بایستی هر چه سریع تر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کرده و مشکلات موجود در سایت وردپرس را پیدا کنید. داشتن حالت اشکال زدایی (Debug) برای بخش‌های مختلف سایت از جمله ویژگی های وردپرس است که برای استفاده از این قابلیت بایستی کدهای مربوط به حالت اشکال زدایی را در فایل wp-confing.php وردپرس قرار داده و اینگونه مشکلاتی را که سبب کند شدن سایت شما شده است را برطرف کنید.

اما اگر به دنبال راهی آسانتر برای دریابی اشکلات سایت خود هستید می توانید از افزونه های اشکال یابی وردپرس که ادامه آن ها را معرفی کرده ایم استفاده کنید.

  • افزونه Debug Bar: این افزونه بی نظیر توسط تیم توسعه وردپرس طراحی شده است و که تاکنون بیش از 30000 نصب فعال داشته و توانسته است امتیاز 4.1 را از آن خود کند.
  • افزونه  Debug Bar Slow Action: این افزونه به شما در تشخیص بخش هایی از وب سایت که موجب کند شدن سایت شده است کمک می کند.

این افزونه های می توانند وضعیت کش در سایت ، خطاهای مربوط به PHP، کوئری‌های سایت موجود در پایگاه داده SQL،  لیست توابعی که باعث کندی در سایت شده اند را نمایش دهند.

روش های دیگری نیز برای رفع مشکل کند بودن سایت وردپرسی وجود دارد که در ادامه درباره آن ها صحبت کرده ایم:

  1. انتخاب قالبی مناسب با کدی تمیز: گاهی استفاده از قالب های نامناسب سبب کاهش سرعت لود شدن شود، در نتیجه بایستی از قالبی استفاده کنید که علاوه بر ظاهر مناسب، سبک باشد و بتواند ورودی سایت در موتورهای جستجو افزایش دهد. قالب هایی کد به زبان برنامه نویسی HTML طراحی شده اند سبک ترند.  وردپرس قالب های متنوعی در مخزن خود جای داده است که می توانید از میان آن قالب دلخواهتان را انتخاب کنید.
  2. خرید هاست مناسب: انتخاب هاست یک فاکتور موثر در سرعت سایت است. به یاد داشته باشید که هاستی انتخاب کنید موقعیت مکانی مناسبی باشد. به عبارت دیگر محل قرار گیری سرور به موقعیت مکانی کاربران سایت نزدیک باشد تا سایت با سرعت خوبی برای آن ها بارگذاری شود.  

کمبود منابع هاست یکی دیگر از دلایل کند بودن سایت وردپرسی است. اگر هاست منابع کافی برای قرارگیری اطلاعات نداشته باشد سرعت بارگذاری اطلاعات سایت برای کاربران را پایین می آورد.

  1. کش وردپرس را فعال کنید: مروگرهایی که از آن ها استفاده می کنید برخی از فایل ها سایت ها به صورت موقت در حافظه کامپیوتر شما ذخیره می کند، این قابلیت به شما کمک می کند که برای مراجعه دوباره به آن سایت ها دیگر نیازی به دریافت دوباره اطلاعات آن از سرور را نداشته باشید. برای آن که از این قابلیت بهره مند شوید لازم است از افزونه های کش مانند wp rocket در سایت خود استفاده کنید. در واقع با فعال کردن این قابلیت مرورگرها برای بارگذاری مجدد تصاویر، لوگو و غیر از حافظه کش استفاده می کند و پهنای باند کمتری اشغال شده و سرعت بارگذاری سایت افزایش می یاید.
  2. استفاده از افزونه های سرعت وردپرس: درست که استفاده از افزونه هایی مانندjetpack ،WP Super Cache و افزونه wp rocket و همچنین افزونه‌های بهینه‌ساز پایگاه داده وردپرس می تواند سرعت لود شدن سایت را کاهش دهند.

    جهت اطلاع از افزونه های وردپرس مقاله زیر را بخوانید

معرفی 7 افزونه سرعت وردپرس

  1. استفاده از تصاویر بهینه: یکی دیگر از راه هایی که می تواند مشکل کند بودن سایت وردپرسی رفع کند اینست که  از عکس هایی با حجم بالا در سایت استفاده نکنید و عکس های خود را با فرمت  JPG و کیفیت 70 در فتوشاپ انتخاب کنید. با این کار می توانید سرعت سایتتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. استفاده از عکس های سنگین و با حجم بالا به زمان بیشتری برای بارگذاری دارد. افزونه wp smush به شما کمک می کند تا حجم عکس های موردنظرتان را بدون کاهش کیفیت آن ها کم کنید.
  2. استفاده از CDN: با فعال کردن شبکه توزیع محتوا یا به اختصار CDN اطلاعات  سایت خود را بر روی تمامی این سرورها کپی و ذخیره کنید. در نتیجه زمانی که کاربری وارد سایت یا وبلاگ شما می شود، می تواند اطلاعات آن را از نزدیک ترین سرور به خود دریافت کند و زمان کمتری برای دریافت این اطلاعات از سرور شما صرف می کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز