خبرگزاری کار ایران

چه شمعی مناسب خودرو شماست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۴۷۲

این روزها در مورد شمع های خودرو مطالب زیادی را می شنویم و با اصطلاحات زیادی در مورد شمع ها روبرو می شویم. شاید برای خیلی از ما این اصطلاحات جدید باشد و در مورد آنها مطلب کمی شنیده باشیم و یا اصلا مطلبی به گوشمان نخورده باشد.

در این مقاله قصد داریم تا چند مورد را بررسی کنیم و بیشتر با آنها آشنا شویم.  حتم این مطالب می تواند هنگام خرید شمع خودرو کمک زیادی به شما کند. با یدک پارس همراه باشید.

شمع مقاومتی

در شمع های خودرو های کاربراتوری و مسابقه ای هیچ گونه مقاومتی وجود ندارد. شمع هایی که مقاومت ندارند پارازیت زیادی ایجاد می کنند. پارازیت در امواج و قطعات الکترونیک تداخل ایجاد می کند و باعث بد کار کردن آن ها می شود. در خودرو های انژکتوری با استفاده از یک مقاومت 5 کیلو اهمی در ساختار شمع، پارازیت و امواج مزاحم را حذف کرده اند. این خودروها به دلیل داشتن کامپیوتر و سنسور های حساس نمی توانند با شمع های قدیمی کار کنند و باید حتما از شمع های مقاومتی و مخصوص خودشان در آنها استفاده کرد.

شمع سوزنی

شمع های قدیمی در تولید جرقه ضعیف عمل میکردند و در سرعت های بالا به دلیل کاهش جرقه خام سوزی زیادی را ایجاد میکردند. به همین علت در شمع های جدید از تکنولوژی روز برای ساخت استفاده شده است.

در این شمع ها از الکترود مثبت شوزنی شکل استفاده شده است. در این محصولات تفاوت هایی در شکل ظاهری الکترود منفی داده شده، که همگی باعث بهبود جرقه و طول عمر شمع شده است.

شمع های سوزنی دارای دسته بندی های متفاوتی هستند که در اینجا چند مدل از آنها را بررسی می کنیم.

شمع سوزنی پلاتینیوم

این شمع ها هم دسته بندی های متفاوتی دارند. دو دسته بندی های اصلی آن ها به شرح ذیل است.

شمع هایی که فقط الکترود مثبت آن ها از جنس پلاتینیوم و الکترود منفی آن ها از جنس نیکل است. شمع های با یک الکترود منفی و چهار الکترود منفی این مدل در بازار موجود است.

شمع هایی که الکترود منفی و مثبت آن ها پلاتینیوم است. این شمع ها به دبل پلاتینیوم معروف هستند. طول عمر این شمع ها بالاتر از مدل قبلی است. جرقه زنی بهتری هم دارند.

شمع سوزنی ایریدیوم

این شمع ها جدیدترین و به روزترین شمع های بازار هستند. به چند شکل ایریدیوم آی ایکس، ایریدیوم لیزر و ایریدیوم دو سر سوزن یا تی تی یا پین تو پین در بازار وجود دارند.

جرقه زنی قویتری نسبت به شمع های معمولی دارند. طول عمر بالاتری هم دارند. در شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت در دورهای بالای موتور نقش به سزایی دارند.

یدک پارس یکی از مطمئن ترین فروشگاه های اینترنتی خرید شمع خودرو است که می توانید برای انتخاب شمع مورد نظرتان هم مشاوره دریافت کرده و هم جنس اصلی کارخانه را بخرید.

جهت مشاهده اینستاگرام یدک پارس که شامل محتواهای زیاد آموزشی در حوزه خودرو است روی اینجا کلیک کنید.

شمع نیکلی

این شمع ها دارای الکترود مثبت سرتخت هستند. جرقه زنی ضعیف تری نسبت به شمع های سوزنی دارند. در خودرو های مدل پایین به صورت استاندارد استفاده می شوند که از یک الکترود منفی تا چهار الکترود منفی در ساختار آن ها استفاده شده است.

شمع سرد

خودرو سازها مختلف دارای جدولی هستند که شمع های خود را با یک عدد مشخص کزده اند که نشان دهنده سرد یا گرم بودن شمع هست. شمع های سرد حرارت خود را به سرعت از دست می دهند تا به خود سوزی مبتلا نشوند. این شمع ها در خودرو هاای با حجم موتور زیاد و یا توربو بیشتر کاربرد دارند.

شمع گرم

این شمع ها برای بهینه کار کردن حرارت خود را به کندی از دست می دهند. در خودرو هایی که توربو نیستند و حجم موتور کمی دارند بیشتر از این شمع ها استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز