خبرگزاری کار ایران

آیا افسردگی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر قابل درمان است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۴۲۴

قاسم قاسم زاده مدیر عامل موسسه ترک اعتیاد راهی به سوی نور درباره افسردگی ناشی و گرایش به سوء مصرف مواد مخدر افزودند:

افسردگی اغلب دروازه ورود به سوء مصرف مواد مخدر و الکل است. فهمیدن دلیل آن آسان است. کسانی که احساس افسردگی می کنند، برای فرار از احساسات منفی خود ، الکل و مواد مخدر مصرف می کنند. کسانی که از نظر بالینی افسرده هستند ، اگر به دنبال درمان نباشند ، افسرده می مانند و اگر این افراد به طور منظم از مواد مخدر و الکل استفاده کنند ، احتمال ادامه استفاده از آنها به زودی به اعتیاد کامل تبدیل خواهد شد ، زیرا آنها همچنان به یک تلاش بیهوده برای خوددرمانی ادامه می دهند.

مدیریت موسسه ترک اعتیاد راهی به سوی نور در ادامه افزودند:

همه روزهای بدی دارند. چه به دلیل مشکلات در خانه ، محل کار یا روابط ، همه ما دوره هایی از زندگی خود را تجربه می کنیم. برای اکثر افراد ، دوره های سخت زندگی به روشی معقول و عادی سپری می شوند و با انجام کارهای خوشایند قابل جبران هستند. اما برای کسانی که از افسردگی رنج می برند ، دوره های خلق پایین به راحتی از بین نمی روند. افسردگی بالینی یک ناتوانی روانی جدی است که عواقب زیادی برای فرد و عزیزانش دارد. افسردگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و آنها را از زندگی عادی و شاد باز می دارد.

سو ء مصرف مواد در میان افرادی که با  اختلال افسردگی دست و پنجه نرم می کنند شایع است. با این حال ، بسیاری از افراد افسرده به دنبال راهی برای بالا بردن روحیه یا بی تفاوتی نسبت به  افکار دردناک خود هستند ، آن ها گاهی از مواد مخدر یا الکل برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند.

 از هر چهار بزرگسال مبتلا به بیماری روانی ، یک نفر مبتلا به اختلال سوء  مصرف مواد است. هنگامی که فردی  افسردگی و اعتیاد را باهم دارد، برای آن ها تشخیص دو اختلال روان شناختی مطرح است. تشخیص دواختلال همزمان می تواند ترکیبی از اختلالات روان شناختی مانند (اضطراب ، افسردگی ، اختلال دو قطبی) و اعتیاد (مواد مخدر ، الکل ) تشکیل شود. تشخیص های دوگانه که شامل اختلالات افسردگی هم باشد، از رایج ترین اشکال این مشکل است.

افسردگی بالینی خطر صدمه تصادفی ، خودزنی و خودکشی را در پی دارد. افسردگی همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و بدن را ضعیف کند و فرد را در معرض بیماری های جسمی و بیماری های مزمن قرار دهد. وقتی مواد مخدر یا الکل به افسرگی اضافه می شود ، خطرات سلامتی جسمی و روانی به طور تصاعدی افزایش می یابد.

آقای قاسم زاده درباره درمان افسردگی افزودند:

 درمان  همزمان برای افسردگی و سوء مصرف مواد وجود دارد . هنگامی که به دنبال درمان مصرف مواد و افسردگی هستید ، ابتدا لازم است که برای رفع علائم ترک داروها یا مواد مخدر سریعاً به مراکز ترک اعتیاد مراجعه نمایید . جهت ترک و کاهش علائم ترک ممکن است پزشک معالج برای شما داروهایی در نظر بگیرد. همچنین ، در مورد برنامه هایی که به طور همزمان می تواند درمان دو اختلال اعتیاد و افسرگی را تسریع کند، می توان  با پزشک، روانپزشک و روانشناس متخصص مشورت کرد و از حمایت گروه های همتا بهره مند شد.

 برنامه های درمانی موثر معمولاً از حمایت همسالان (غالباً به صورت مشاوره گروهی) ، مشاوره فردی ، دارو درمانی ، برنامه های درمانی فردی ، کمک پزشکی در محل اقامتگاه ترک اعتیاد راهی به سوی نور ، آموزش خانواده و پیگیری  برای جلوگیری از عود استفاده می شوند. زمانی که  افسردگی و  مصرف مواد،هردو درمان شوند ، بیشترین شانس را برای بهبودی طولانی مدت ایجاد می کنند.

مدیریت موسسه در ادامه افزودند:

انواع مختلفی از درمان برای افرادی که با تشخیص دوگانه دست و پنجه نرم می کنند وجود دارد. مناسب ترین نوع درمان به شدت بیماری و سابقه درمان فرد بستگی دارد . کادر درمان مراکز اقامتی ترک اعتیاد در تهران و سایر شهرستان های دارای نمایندگی از موسسه ترک اعتیاد راهی به سوی نور با نحوه درمان اختلالات روانشناختی و اعتیاد آشنا هستند. ما هر روز از کسانی که با افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند ، در مرکز اقامتی موسسه ترک اعتیاد راهی به سوی نور  استقبال می نماییم و مسیر بهبودی را برای آنها فراهم می کنیم. ما در مرکز اقامتی خود  برنامه های متنوعی را ارائه می دهیم که برای کمک به بیماران در دستیابی به هوشیاری و درمان همزمان همه اختلالات طراحی شده اند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با افسردگی یا اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید ، از این مسئله آگاه باشید که مشکل شما قابل درمان می باشد و همه روزه  برای دریافت پشتیبانی و مراقبت مورد نیاز خود می توانید با ما تماس بگیرید.

جهت مشاهده وی سایت راهی به سوی نور روی لینک زیر کلیک کنید

Mrbsn.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز