خبرگزاری کار ایران

مزایا و کاربردهای کفپوش‌های اپوکسی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۷۶۸

اگر بخواهیم در یک کلام کفپوش های اپوکسی را توصیف کنیم باید بگوئیم که این کفپوش ها، زیبایی، دوام، سادگی استفاده و مدرنیته را با هم یک جا دارند. اگر در مورد این کفپوش ها، نوع کاربری، موارد استفاده و نوع اجرای آن ها سوال دارید تا انتها این مطلب را بخوانید.

کفپوش های اپوکسی، کفپوش های دوره مدرن

کفپوش های اپوکسی، درواقع ماده مایعی هستند که بر روی سطوحی زیرسازی شده اجرا می گردند و بعد از اجرا، با واکنش شیمیایی بین اجزای تشکیل دهنده، سخت می شوند.

احتمالا در موقع مراجعه به پارکینگ های عمومی، مراکز خرید یا بیمارستان ها و فرودگاه ها با این کف پوش ها مواجه شده اید. مهم ترین ویژگی این کف پوش ها که احتمالا به شما در شناختن آن کمک می کند ظاهر براق آن است.

 این ظاهر براق موجب شده که کفپوش های اپوکسی، ضمن حفظ  یکپارچگی،  ظاهری استثنائی به فضائی ببخشند که در آن مورد استفاده قرار گرفته اند.

 شرکت آرملات با سابقه ای طولانی و تجربه ای بالا، بواسطه عملیاتی سازی بسیاری از پروژه ها برای نهادهای معتبری چون آستان قدس رضوی، و شرکت های بزرگی چون سایپا، صنایع غذایی مانند شرکت مزمز، و ... آماده ارائه بهترین مشاوره ها در این زمینه به شماست.

اپوکسی چیست؟

اپوکسی درواقع یک پلیمر است که طی یک واکنش شیمیایی گرمازا، سخت می شود. اپوکسی در حقیقت بواسطه واکنش رزین اپوکساید با سخت کننده پلی آمین یا پلی آمید حاصل می شود.

 موارد استفاده اپوکسی در حوزه ساخت و ساز متنوع و گسترده می باشد. دلیل این موارد استفاده هم به خصوصیات و ویژگی های خاص اپوکسی برمی گردد. همین خصوصیات ها، کفپوش اپوکسی را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است.

خصوصیات اپوکسی

  1. مقاومت شیمیایی: به خاطر یکپارچگی و درواقع یکدستی این ماده پس از اجرا، بدون درز شدن آن و تشکیل یک لایه کریستالی روی سطح، مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد.
  2. خواص مکانیکی خوب: به خاطر شکل و ظاهر و خصوصیات فیزیکی، اپوکسی پس از استفاده می تواند از تخریب و فرسایش زیر ساخت ها جلوگیری کند.

3.مقاومت الکتریکی: اپوکسی ها به واسطه عایق بودن، کاملا از مقاومت الکتریکی مناسب برخوردار هستند.

 با این وجود، چنانچه نیاز باشد، با استفاده از نوع خاصی از رزین اپوکسی و روش اجرایی ویژه ایی، می توان کفپوش آنتی استاتیک تولید و اجرا کرد که کاملا رسانا بوده و مانع تجمع بار الکتریکی می گردد. استفاده از کفپوش آنتی استاتیک در اتاق عمل بیمارستان ها و برخی از اتاق های کنترل تجهیزات الکترونیکی در بسیاری از کارخانجات، کاملا ضروری است.

مزایا و کاربردهای کفپوش‌های اپوکسی

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی

  1. قابلیت شستشو: امکان شستشوی راحت کفپوش اپوکسی، آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده در محیط هایی می سازد که نیاز به نظافت دائمی دارند.
  2. افزایش روشنایی و تاثیر نور: یکی از مزایا و کارکردهای ویژه کفپوش های اپوکسی، سطح براق آن است که با توجه به میزان نور مورد استفاده در فضای مورد بحث، می تواند نمای بسیار نورانی و جذابی را ایجاد کند.
  3. مقاومت بالای کف پوش های اپوکسی: این کف پوش جزو مقاوم ترین انواع کف پوش هاست. درواقع بعد از کفپوش های بتنی، کف پوش های اپوکسی از بیشترین میزان دوام بهره مند هستند. البته همان طور که در ادامه هم توضیح خواهیم داد، کف پوش های اپوکسی در فضاهای باز، قابلیت استفاده ندارند و درواقع مقاومت مورد اشاره فقط در مورد فضاهای سر پوشیده صدق می کند.
  4. مقاومت در برابر خوردگی: همان طور که گفتیم، کف پوش اپوکسی از یک ماده آلی تهیه می شود. این ماده آلی در مقابل بسیاری از اسید ها و بازها مقاومت دارد.

 البته این خصوصیت کف پوش های اپوکسی، در صورت استفاده از مواد مناسب، برقرار خواهد بود. بهتر است که پیش از سفارش، از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنید. شرکت آرملات، با سال ها تجربه در این حوزه، از بهترین و مرغوب ترین مواد برای تولید کف پوش های خود استفاده می کند.

معایب کفپوش های اپوکسی

  1. لغزنده بودن: یکی از معایب این کفپوش ها، لغزنده بودن آن است(البته در سالن های تولیدات صنعتی که ریزش روغن بسیار زیاد وجود دارد) که در اینگونه موارد، با تغییر روش اجرایی می توان سطحی ضد لغزش(Anti Slip) بوجود آورد و این نگرانی را مرتفع نمود. این نوع کفپوش اپوکسی را می توان در رمپ پارکینگ های مراکز تجاری مشاهده نمود.
  2. زمان اجرای طولانی: عملیات اجرای کفپوش های اپوکسی زمان بر است و اگر تصمیم به استفاده از کفپوش اپوکسی دارید، باید مدت زمان آن را هم در نظر بگیرید.
  3. نامناسب برای فضاهای بیرونی: کفپوش های اپوکسی برای فضاهای باز مناسب نیستند و در مقابل تابش نور آفتاب، دچار گسست یا ترک می شوند.

انواع کف پوش های اپوکسی

کفپوش اپوکسی در دو نوع دو بعدی و سه بعدی در بازار موجود است.

کف پوش های اپوکسی دو بعدی: در حال حاضر متداول ترین نوع کف پوش ها، کف پوش های دو بعدی است که به طور عمده در صنایع دارویی، صنایع غذایی، بیمارستان ها، انبارها، پارکینگ ها، فرودگاه ها و دیگر نقاط با کاربری های مختلف، استفاده می شوند.

کف پوش های اپوکسی سه بعدی: نوع نسبتا جدید تر کفپوش های اپوکسی، کفپوش های سه بعدی است. این نوع از کفپوش ها به خاطر ظاهر و نمای خاصی که به محیط مورد استفاده می بخشند، بسیار جلب توجه کرده اند.

 به طور عمده استفاده از این کفپوش ها در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی است. اما برخی نیز در کف سالن خانه ها از این کف پوش ها استفاده می کنند.

اجرای کف پوش های اپوکسی

به طور کلی پوشش های اپوکسی یک مایع هستند که با ضخامت 0.5 تا 5 میلیمتری  بر روی سطوح  بتنی، سنگی، فلزی و موزائیکی قابل اجرا می باشند. 

اما نوع کاربری و بهره برداری از پوشش اپوکسی، تعیین کننده ضخامت و انتخاب روش اجرای آن خواهد بود. بطور مثال اگردر کارخانه ایی تردد لیفتراک بصورت روزانه انجام میگیرد، باید از کفپوش اپوکسی با حداقل ضخامت ۳ میلیمتر استفاده نمود.

  • آماده سازی: در ابتدا، سطحی که قرار است کف پوش روی آن کار شود، باید از هر نوع غبار، خاک و چربی پاک شود. نکته اصلی در این مرحله آن است که سطح مورد بحث باید کمی زبری داشته باشد، سطحی با میزان صیقلی بالا نمی تواند چندان مناسب باشد. تمام قسمت های سطح زیرین که دچار شکستگی و آسیب دیدگی شده اند، باید برداشته شوند و یا ترمیم گردند تا سطح کاملا یکپارچه شود.

بعد از این تمام قسمت های سطح باید وارسی شود و هرگونه نشانه چربی مثل روغن و گریس و غیره از آن پاک شود.

مرحله اجرا: در موقع اجرا، دمای مطلوب 25 درجه سانتیگراد می باشد. دمای بالاتراز ۳۵ یا پایین تر از ۱۵ درجه سانتیگراد می تواند، سطح را دچار مشکل سازد و باعث کاهش کیفیت مورد انتظار گردد.  

شرکت آرملات آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در ارتباط با مراحل آماده سازی، مدت زمان مورد نیاز برای  اجرا، چگونگی نگهداری از کفپوش اپوکسی می باشد.

مزایا و کاربردهای کفپوش‌های اپوکسی

کاربرد کفپوش های اپوکسی

  • صنایع داروسازی
  • صنایع غذایی
  • صنایع تولید تجهیزات پزشکی
  • بیمارستان ها
  • کارخانجات و کارگاه های صنعتی
  • انبارها و محل های نگهداری اسباب قفسه ای.
  • پارکینگ مجتمع های تجاری.

آنچه در بالا در ارتباط با کفپوش اپوکسی ارائه شده صرفا کلیاتی در ارتباط با این کفپوش ها بود، در صورت هرگونه سوالی در مورد قیمت، جنبه های کیفی و دیگر موارد، شرکت آرملات آماده پاسخگوئی به شماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز