خبرگزاری کار ایران

کراتینه مو، روش انقلابی در صنعت زیبایی!

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۳۷۲

موهای براق و سالم همیشه در سراسر جهان مورد حسادت و تحسین افراد زیادی بوده است! داشتن موهای زیبا یک امتیاز فوق‌العاده است که به افراد خوش‌شانس اهدا می‌شود. درحالی‌که اغلب ما، هر روز با موهایمان دست‌ و پنجه نرم می‌کنیم تا موهایی صاف و درخشان داشته باشیم، افرادی هم هستند که راه‌حل داشتن موهای بی‌نظیر را پیدا کرده‌اند و با کراتینه مو، موهایی ابریشمی و حسادت برانگیز دارند!

دیگر نیازی به حسرت نیست، کراتینه مو در صنعت زیبایی طی سال‌های اخیر انقلابی پر سروصدا راه انداخته است و حالا وقت آن رسیده که شما هم به پیروان این انقلاب بپیوندید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چرا و چگونه کراتینه مو می‌تواند موهای شما را به آبشار ابریشمی که همیشه می‌خواسته‌اید تبدیل کند.

کراتین چیست؟

کراتین پروتئین اصلی است که به طور طبیعی در مو وجود دارد. مو نه‌تنها حاوی کراتین است، بلکه به طور عمده از پروتئین‌های مرتبط با کراتین تشکیل شده است. این ماده به عنوان یک پروتئین ساختاری محافظ خارجی و داخلی برای محافظت از موهای شما و حفظ سلامت آن‌ها عمل می‌کند. به دلیل قرارگرفتن در معرض عوامل خارجی مانند آفتاب، آلودگی یا مواد شیمیایی، یا تغییر در شیوه زندگی، کراتین موجود در مو تخلیه می‌شود. این ریزش منجر به خشکی، آسیب‌دیدگی و کدر شدن مو می‌شود.

کراتینه مو چه کاری برای شما انجام می‌دهد؟

کراتینه مو یک روش درمانی و زیبایی برای موهای شماست. در طی درمان کراتینه مو، کراتین به‌صورت مصنوعی به موهای شما افزوده می‌شود تا موهایتان پروتئین موردنیازشان را دریافت و خودشان را بازسازی کنند. نتیجه مؤثر کراتینه مو در درمان موهای آسیب‌دیده، داشتن موهای صاف، براق و بدون وز باعث محبوبیت بسیار زیاد آن در خانم‌ها و آقایان شده است! (شاید تصور کنید که چرا آقایان؟ واضح است که موهای بی‌نظیر شما، هوش از سر همسرتان می‌برد!) کراتینه مو و سایر روش‌های درمانی مشابه برای موها باعث از بین ‌رفتن لکه‌های متخلخل در مو می‌شود که علت اصلی موخوره، گره‌خوردن و شکستگی موهایتان است. کراتینه مو اساساً بازسازی موها از طریق رساندن پروتئین موردنیاز رشته‌های مویتان است.

نتایج کراتینه مو چطور خواهد بود؟

ممکن است از کراتینه مو انتظارات زیادی داشته باشید اما باید بدانید که نتایج در افراد مختلف، متفاوت است. کراتینه مو منجر به صاف و ابریشمی شدن موهایتان می‌شود که به‌تدریج پس از چند ماه به حالت قبل برمی‌گردند. پس طبیعی است که مراقبت‌ها و جنس موهایتان در زمان تمدید کراتینه موهایتان مؤثر باشند. ماده کراتین یک نرم‌کننده فوق‌العاده قوی است که موهایتان را تا زمانی که رشد نکرده‌اند، صاف می‌کند.

در اصل کراتینه مو آن قسمت‌هایی از مو که آسیب‌ دیده‌اند را بازسازی می‌کند. براق شدن، موهای بدون وز و مراقبت آسان از مزایایی است که می‌توانید پس از درمان کراتینه مو انتظار داشته باشید. ممکن است فردی با موهای بسیار فرفری در نهایت موهایی حالت دار داشته باشد که به‌راحتی با سشوار لخت می‌شوند. از طرف دیگر، فردی با موهای مواج در نهایت موهای صاف و صیقلی پیدا می‌کند. تأثیرات این روش درمانی برای همه متفاوت خواهد بود، بنابراین اگر موهای صافی را که به دنبال آن هستید ندارید، ناامید نشوید.

کراتینه مو، روش انقلابی در صنعت زیبایی!

مزایای کراتینه مو چیست؟

وفاداران درمان کراتینه مو، همگی از چند مزیت عمده گزارش می‌کنند که معتقدند اعتماد به نفس و زیبایی‌شان را دوچندان کرده است البته این تأثیرات بسته به سالم بودن موهای شما، ضخامت طبیعی موها و نوع درمان کراتینه بسیار متفاوت است. از مزایای کراتینه مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شفاف و براق شدن موها
  • درمان آسیب‌دیدگی موها
  • جلوگیری از گره‌خوردن موها
  • صاف و خوش حالت شدن موها
  • ماندگاری طولانی‌مدت

انواع روش‌های کراتینه مو

1. کراتینه مو حرفه‌ای

این روش که با استفاده از روش کراتین برزیلی، طی چند مرحله باعث صافی و کاهش وز موهایتان می‌شود و همان روش محبوبی است که خانم‌ها آن را برای داشتن ظاهری فوق‌العاده معجزه می‌دانند. معمولاً بعد از شستن موها و خشک‌کردن آن‌ها مواد کراتینه مو که حاوی فرمالدئید هستند به موهایتان زده می‌شود و با اتو مو و سشوار به خرد موهایتان می‌رود. پس از کراتینه مو باید تا چند روز موهایتان را خشک نگه دارید.

کراتینه مو تا زمان رشد موهایتان باقی می‌مانند و معمولاً بین ۴ الی ۶ ماه بعد ماندگاری دارد.

2. سرم‌ها، شامپوها و نرم‌کننده‌های کراتینه مو

سرم‌ها، شامپوها و نرم‌کننده‌های کراتینه نمی‌توانند ادعاهای مشابه درمان کراتینه در سالن را داشته باشند. اما آن‌ها ادعا می‌کنند موها را در برابر آسیب محافظت کرده و موهایی را که با گرما و رنگ مو خشک شده ترمیم می‌کنند. اگر به فکر نتیجه طولانی‌مدت و البته سریع هستید این روش مناسب شما نیست و درمان حرفه‌ای را به شما توصیه می‌کنیم.

3. مکمل‌های کراتین

مکمل‌های کراتین به‌صورت پودر و کپسول درمی‌آیند. مکمل‌های کراتین بدون خطر نیستند. در صورت استفاده بیش از حد، باعث تجمع پروتئین بیش از حد در بدن شما می‌شوند و باید زیر نظر پزشک مصرف شوند. به‌علاوه این روش هم برای بهبود شرایط ظاهری موهایتان زمان زیادی نیاز دارد.

چه کسانی نباید کراتینه مو انجام دهند؟

درمان‌های حرفه‌ای کراتینه مو حاوی مقادیری از فرمالدئید هستند. این ماده اگر بیش از اندازه استفاده شود ممکن است باعث مشکلات تنفسی و خون‌ریزی بینی شود. به همین دلیل زنان باردار باید از انجام این روش درمانی خودداری کنند. افرادی که به حساسیت به فرمالدئید یا مشکلات تنفسی حساس هستند نیز باید از درمان‌های کراتین خودداری کنند. در انتخاب سالن و آرایشگرتان وسواس به خرج دهید. ادعاهای کاذب و سالن‌های بیش از حد تصور ارزان‌ قیمت، کمی شک‌برانگیز هستند. اپلیکیشن بیوتایل اطلاعات کاملی را درباره سالن‌های معتبر و آرایشگران حرفه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد تا با خیال آسوده وقت آرایشگاه خودتان را رزرو کنید. آرایشگران ماهر، علاوه بر زیبایی حافظان سلامتی شما هم هستند، اپلیکیشن بیوتایل با قوانین خاص خود، بهترین آرایشگران را به شما معرفی می‌کند.

کراتینه مو حرفه‌ای مناسب چه کسانی است؟

اگر موهایی به شدت آسیب‌دیده دارید، در اثر استفاده طولانی‌مدت از سشوار و اتوی مو، موهایتان کمی خشک شده، موهایی کدر دارید که حتی پس از استفاده از ماسک‌های خانگی و آماده مو بهبود نیافته‌اند، کراتینه مو برای شما راه‌حل خوبی است. به‌علاوه بسیاری از خانم‌های گیسو کمند، نگهداری از موهایشان کلافه‌شان کرده و به فکر راهی هستند تا زمان کمتری را برای حالت‌دهی موهایشان صرف کنند، برای این دسته افراد هم کراتینه مو پیشنهاد منطقی‌ای به نظر می‌رسد.

 

بررسی‌های لازم قبل از کراتینه مو

قبل از رفتن به سالن آرایشی، بررسی کنید که آیا درمان کراتینه مو برای شما مناسب است یا خیر. فقط به این دلیل که بهترین دوستتان از کراتینه مو راضی بوده است، به این معنی نیست که شما هم آن را دوست خواهید داشت یا برایتان مناسب است. به گفته متخصصان برجسته آرایش مو، موهایی با بافت فر و موی معمولی برای انجام یک درمان کراتینه مناسب هستند. از طرف دیگر، موهای نازک و خیلی لخت و صاف باید به طور کامل از درمان کراتینه مو خودداری کنند.

نکته مهم دیگر قبل از انجام کراتینه مو، مشاوره با یک آرایشگر ماهر است. ایده خوبی است که یک آرایشگر مطمئن و باتجربه برای موهای خود انتخاب کنید. مشاوره با آرایشگر خیالتان را از اینکه تا چه اندازه نتیجه می‌گیرید راحت می‌کند. همچنین خواندن و کسب اطلاعات کامل درباره کراتینه مو، ایده خوبی در مورد انتظارات لازم به شما می‌دهد. مجله زیبایی بیوتایل، هر آن چه درباره کراتینه مو باید بدانید را به اشتراک گذاشته است.

به‌علاوه مجله زیبایی بیوتایل، به‌خصوص برای خانم‌ها مطالب و راهنمای جامعی در زمینه‌های زیبایی و مراقبتی فراهم کرده است که نباید آن‌ها را از دست بدهید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز