خبرگزاری کار ایران

انواع هتل‌ها را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۳۶۴

اگر به دنبال آشنایی بیشتر با انواع هتل ها هستید ادامه متن را از دست ندهید، چرا که قطعا متعجب خواهید شد.

احتمالا هنگام رزرو انواع هتل به اصطلاحاتی چون هتل دو یا پنج ستاره برخورد کرده اید قطعا می دانید که امکانات و خدمات یک هتل 5 ستاره مثل هتل قصر طلایی مشهد نسبت به یک هتل دو ستاره بیشتر است. عجیب است اما بهتر است بدانید که در دنیا بیش از 20 نوع هتل وجود دارد. هر کدام از انواع اقامتگاه‌ها تعریف خاص و کاربرد مخصوص به خود را دارند. اگرچه از این میان تنها چند نوع آن در ایران وجود دارد که در سال های اخیر گسترش پیدا کرده اند. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با انواع هتل ها هستید ادامه متن را از دست ندهید، چرا که قطعا متعجب خواهید شد.

هاستل (hostel)

 هاستل ها شاید در دسته هتل ها قرار نگیرند اما ارزان ترین محل های اقامت هستند.  هاستل ها انواع مختلفی دارند اما در ساده ترین نوع آنها شما می توانید یک تخت را در یک اتاق چند نفره کرایه کنید. بیشتر فضاهای هاستل ها عمومی است. فضای استراحت، آشپزخانه یا غذاخوری، پذیرایی و هال و حتی محوطه حیاط یا باغ عمومی محسوب می شود. در حقیقت شما مدت اقامت خود در هاستل ها را با دیگر مسافران زندگی خواهید کرد. البته هاستل هایی نیز وجود دارند که اتاق های کوچک با امکانات اولیه را به شکل اختصاصی به یک مسافر ارایه می دهند. هاستل ها بیشتر برای گردشگران و افرادی مناسب است که اقامت کوتاهتری دارند.

هتل پانسیون (Hotel Pension)

این هتل ها در شهر واقع شده اند و تعدادی اتاق، سالن غذاخوری، کتابخانه سالن مطالعه و اتاق تلوزیون در آن پیش بینی شده است. اتاق های هتل پانسیون اماکانات بسیار اولیه و حداقلی دارند. البته این اتاق ها مجهز به حمام می باشند. پانسیون ها اتاق را به شکل ماهانه و یا سالانه اجاره می دهند. پانسیون ها مقررات خاصی دارند، به شکلی که میهمانها راس ساعت های خاصی باید در سالن غذاخوری حاضر شوند و ورودی هتل پانسون نیز تا ساعت خاصی باز است.

انواع هتل‌ها را بشناسید

متل (motel)

متل یک کلمه لاتین و ترکیب دو واژه motor و hotel است. موتل ها معمولا  ماهیت بین راهی داشته و خارج از شهرها قرار می گیرند. یکی از ویژگی های موتل ها عدم وجود لابی در انهاست که باعث می شود به محض پیاده شدن از خودرو افراد کلید اتاق خود را از پذیرش دریافت کنند و به سمت اتاق خود بروند.

هتل آپارتمان (Apartment Hotel)

هتل آپارتمان در حقیقت آپارتمانی است که خدمات اقامتی ارایه می دهد. هتل آپارتمان ها معمولا آشپزخانه و امکانات آشپزی را ارایه می دهند. اقامت در هتل آپاتمان مثل اجاره اپارتمان است با این تفاوت که هیچ قرارداد اجاره مدت داری وجود ندارد و افراد می توانند هر لحظه تمایل داشتند هتل آپارتمان را ترک کنند. امکان اقامت در هتل آپارتمان ها از چند روز تا چند ماه متغییر است. قیمت اقامت در آنها نیز از هتل ها پایین تر است.

انواع هتل‌ها را بشناسید

‌ریزورت هتل یا هتل های تفریحی (‌Resort Hotel‌)

‌این هتل ها بسیار لوکس هستند و مخصوص استراحت هستند. این هتل ها در کنار ساحل، چشمه های آب گرم و موقعیت های بکر واقع شده اند. این نوع از هتل ها معمولا فضای بزرگتری را در اختیار مسافران قرار می دهند و تفریحات متنوعی مثل پارک آبی یا استخرهای روباز در ریزورت هتل ها بیشتر پیدا می شود.

هتل های دو ستاره

هتل های دو ستاره برای افرادی مناسب است که نگران هزینه های اقامت خود هستند. به همین دلیل است که بعضی امکانات اولیه را ندارند تا بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. البته بعضی از هتل های دو ستاره این امکانات را با هزینه جداگانه در اختیار مسافران قرار می دهد. این هتل ها دو تا 4 طبقه دارند و معمولا فاقد رستوران هستند.

هتل های سه ستاره

هر چه تعداد ستاره های هتل افزایش پییدا می کند، طبیعتا خدمات  و امکانات هتل نیز بیشتر می شود. هتل های سه ستاره لابی شیک و بزرگتری دارند و فاصله آنها تا مراکز خرید و یا جاذبه های گردشگری نسبتا نزدیک است. رستوران های این هتل ها متوسط هستند و کیفیت متوسطی دارند.بعضی هتل های سه ستاره باشگاه ورزشی و استخر نیز دارند اما هیچ اجباری بابت این موضوع وجود ندارد. در این هتل ها اگر می خواهید اتاقتان تمیز شود، باید این نوشته را روی در اتاق خود نصب کنید: لطفا اتاق را تمیز کنید!

هتل های چهار ستاره

این هتل ها یک رده از هتل های لوکس و 5 ستاره پایین تر هستند. لابی بزرگی دارند. رستوران های بزرگ و با کیفیت جزو ویژگی ها یان هتل ها محسوب می شود. بیشتر هتل های 4 ستاره باشگاه ورزشی یا استخر  و پارکینگ دارند و دارای کارکنان آموزش دیده هستند.

هتل های پنج ستاره

این هتل ها اتاق های بسیار متنوع و با امکانات و خدمات بسیار زیادی دارند. کیفیت لوازم و تجهیزات بسیار بالا است. رستوران های مجلل، سالن ورزشی، استخر، سونا و جکوزی در هتل های 5 ستاره وجود دارد. نظافت اتاق ها 24 ساعته انجام می شود.  اغلب هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‌می باشند. تعداد اتاق های این هتل ها باید بالای 100 عدد باشد.

هتل های فرودگاهی

این هتل ها همان طور که از نام انها پیداست در کنار فرودگاه ها قرار گرفته اند. بیشتر مسافران این هتل ها را مسافرانی تشکیل می دهند که پرواز آنها کنسل شده است یا توقف و تاخیری طولانی برای هواپیمای انها پیش آمده است و جزو مسافران ترانزیتی هستند. البته که بعضی از مسافران این هتل ها را نیز خلبانان و مهمانداران تشکیل می دهند. امکانات این هتل ها معمولی است و بیش از هر چیزی بر مکانی برای استراحت تاکید دارند. بعضی از این هتل ها امکاناتی مثل ترانسفر رایگان بین فرودگاه و هتل را نیز به مسافران خود ارایه می دهند.

مقالات مرتبط:

چطور برنامه تمام پروازهای شیراز را آنلاین مشاهده کنیم؟

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز