خبرگزاری کار ایران

هزینه‌های ثبت شرکت در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۳۵۶

ثبت شرکت در ترکیه برای سرمایه گذارهای ایرانی موقعیت بزرگی است که علاوه بر وسعت بخشیدن به تجارت خود، اقامت این کشور را به دست آورند. ترکیه کشوری است که در غرب آسیا و بخشی از شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. پایتخت آن آنکارا است و استانبول به عنوان بزرگترین شهر آن قطب تجاری ترکیه محسوب می‌شود. اقتصاد ترکیه دارای رتبه شانزدهم در جهان و ششمین در اروپا است. این کشور به دلیل موقعیت استراتژیک بین اروپا و آسیا، بازار رشد بالایی برای بسیاری از سرمایه گذاری ها یا مشاغل است.

ترکیه عضو اصلی سازمان ملل متحد، عضو اولیه ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)، صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول)، بانک جهانی، عضو بنیانگذار OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه) است. با ثبت شرکت در ترکیه این شانس را خواهید داشت که وارد عرصه بازار جهانی شوید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شمار شرکتهای خارجی ثبت شده در ترکیه طی نیمه نخست سال 2019 در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 6.86 درصد افزایش یافته و به 6 هزار و 179 مورد رسیده است.

طبق داده‌های اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس‌ کالای ترکیه در دوره ژانویه-ژوئن 2019 بیش از 559 شرکت آنونیم یا تعاونی و 5 هزار و 620 شرکت با مسئولیت محدود با سرمایه خارجیان در کشور ثبت شده است.

ثبت شرکت در ترکیه دارای شرایط و  الزامات خاصی است که در ادامه این مطلب به آن می پردازد.

ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه یکی از کشور های مورد توجه سرمایه گذاران می باشد، از دلایل این موضوع می توان به تشویق سرمایه گذاران خارجی و دارا بودن یک بخش خصوصی پویا در این کشور اشاره کرد. کشور ترکیه برای رونق بخشیدن به اقتصاد خود شرایط را برای ثبت شرکت توسط خارجی ها مهیا کرده است. بازار تجاری این کشور عرصه رقابت را برای تجار و فعالان اقتصادی باز گذاشته است. دولت ترکیه به کسانی که در برخی از مناطق آزاد این کشور شرکت تاسیس  می کنند، تخفیفات و مزایای مالیاتی ارائه می دهد. اگر قصد دارید در بخش تجاری ترکیه کسب و کار خود را راه اندازی کنید، بهتر است با انواع شرکت در این کشور آشنا شوید. بسته به نوع فعالیت و کسب و کاری که دارید باید نوع ثرکت مورد نظر را معین کنید. انواع مختلف شرکت در ترکیه به شرح زیر است:

  • شرکتهای با مسئولیت محدود (Sirket محدود - محدود)
  • شرکت های سهامی خاص (Anonim Sirket - AS)
  • شرکت های جمعی (Kollektif Sirket)
  • شرکت های تعاونی (Kooperatif Sirket)
  • شرکتهای کمندیت (Komandit Sirket)

هزینه‌های ثبت شرکت در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

هرکاری سلسه مراتب خود را دارد. ثبت شرکت یا هر نوع فعالیت دیگری که باشد باید از قبل تحقیق و بررسی خود را انجام دهید. شما به عنوان یک خارجی که می خواهد در یک کشور دیگری شروع به کسب و کار و فعالیت تجاری کند باید اطلاعات لازم را از قبل جمع آوری کند و با مشاوران حرفه ای در این زمینه مشورت کند. به طور کلی برای ثبت شرکت در ترکیه باید طبق روال و شرایط مورد نظر پیش رفت.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه را طبق آنچه در زیر آمده دسته بندی کرده ایم:

  • محل شرکت خود را مشخص کنید.
  • اساسنامه شرکت را تنظیم کنید.
  • فرم های ثبت شرکت در ترکیه را دریافت کنید.
  • شماره مالیاتی از اداره دارایی ترکیه را دریافت کنید.
  • تاییدیه اساسنامه شرکت از دفترخانه رسمی ترکیه را بگیرید.
  • برای ثبت شرکت از اتاق بازرگانی ترکیه اقدام کنید.
  • تاییدیه وکالت نامه و نمونه امضا از دفترخانه رسمی ترکیه را بگیرید.
  • فرم اداره دارایی ترکیه را تنظیم کنید.
  • برای تایید آدرس ، بازرسان اداره دارایی به آدرس شما مراجعه می کنند .
  • شماره مالیاتی شرکت را بعد از تایید و بررسی نهایی بگیرید.
  • کارت بازرگانی را دریافت کنید.
  • تصدیق دفاتر حسابداری را اخذ کنید.
  • حساب بانکی برای شرکت افتتاح کنید.
  • یک مشاور مالی رسمی، معرفی کنید.

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

برای ایجاد هر کسب و کاری اولین قدم برآورد هزینه های پیش رو است. هزینه های حقوقی تاسیس شرکت در ترکیه به استثنای هزینه خدمات بین 1000 تا 1250 دلار است. همانطور که در بالا گفته شد باید نوع شرکتی که در ترکیه می خواهید تاسیس کنید را مشخص کنید. بسته به نوع شرکت حداقل سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود. به طور مثال؛ حداقل سرمایه  ثبت شرکت سازمانی 100 هزار لیر ترکیه است در حالی که برای شرکت غیر سازمانی حداقل سرمایه تعیین نشده است.

برخلاف کشورهای اروپای غربی، ترکیه هزینه های کمتری را برای شرکت های نوپا دارد و از نظر اقتصادی یک فضای اقتصادی پایدار و جذاب برای سرمایه گذاران خارجی دارد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ترکیه با مسئولیت محدود حداقل 10 هزار لیره ترکیه باید پرداخت شود. همچنین حداقل 50 هزار TL برای تأسیس یک شرکت سهامی عام یا دولتی لازم است.

هنگام ثبت شعبه های خود در ترکیه، هیچ سرمایه ای برای شرکت های خارجی لازم نیست. اگر یک شرکت خارجی تصمیم به ثبت شرکت تابعه در ترکیه بگیرد، باید از شرایط سرمایه شرکت های با مسئولیت محدود یا خصوصی تبعیت کند؛ بنابراین، با توجه به اینکه اکثر سرمایه گذاران قادر به ثبت شرکت با مسئولیت محدود محدود در ترکیه هستند، پس از ادغام آنها فقط باید 0.04٪ از سرمایه خود را واریز کنند.

هزینه‌های ثبت شرکت در ترکیه

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در ترکیه

در این بخش از مقاله به سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در ترکیه پاسخ خواهیم داد/

هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در ترکیه به نوع شرکت بستگی دارد: هزینه تشکیل شرکت  خصوصی، 5205 دلار و تشکیل شرکت با مسولینت محدود، 3995 دلار است. هزینه کل ثبت نام شامل بررسی جامع، خدمات ثبت شرکت و گواهینامه است.

ثبت شرکت در ترکیه چه مدت طول می کشد؟

ثبت نام کامل یک شرکت در ترکیه حود 3 هفته به طول می انجامد.

چگونه نام شرکت را در ترکیه ثبت کنیم؟

نام تجاری باید با الزامات ثبت تجارت ترکیه، اتاق بازرگانی در ترکیه مطابقت داشته باشد. برای دریافت دیدگاه حرفه ای در زمینه ثبت نام تجاری در ترکیه با الو اپلای تماس بگیرید.

آیا برای ثبت شرکت در ترکیه به آدرس محلی نیاز دارم؟

بله، آدرس اقامت در ترکیه برای انجام شرط ثبت شرکت مورد نیاز است.

آیا برای ثبت شرکت در ترکیه به مدیر محلی (مقیم) نیاز دارم؟

داشتن مدیری که شهروند ترکیه است در ثبت شرکت ها در ترکیه شرط لازم نیست. این موقعیت را می توان توسط هر کسی از جمله خارجی هایی که ویزای کار / تجارت صادر کرده اند، پر کنید.

سخن آخر

ثبت شرکت در ترکیه می تواند شانس بزرگی باشد که شما را وارد عرصه بازار جهانی کند. در نظر داشته باشید که لازم نیست که شما حتما یک واحد ادارای و یا تجاری را به عنوان مکان شرکت خود در نظر بگیرید بلکه شما می توانید یک میز از یک شرکت را اجاره کنید و یا آدرس محل سکونت خود را به عنوان محل کار خود نیز اعلام نمایید که در ترکیه به اصطلاح به آن هوم آفیس گفته می شود.

از اینکه تا پایان این مطلب ما را همراهی کردید، سپاس گزارم.

برگرفته از سایت الو اپلای (https://www.aloapply.com/)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز