خبرگزاری کار ایران

4 تا از بهترین سنگ‌های ساختمانی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۳۵۴

سنگ‌های ساختمانی انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله به 4 نوع سنگ پرکاربرد در ساختمان اشاره میکنیم. سنگ‌های زیر در دسته سنگ تراورتن و سنگ مرمریت و چینی قرار می‌گیرند.

سنگ‌های ساختمانی انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.در این مقاله به 4 نوع سنگ پرکاربرد در ساختمان اشاره میکنیم. سنگ‌های زیر در دسته سنگ تراورتن و سنگ مرمریت و چینی قرار میگیرند.

 

سنگ صلصالی

سنگ صلصالی از خانواده سنگ‌های مرمریت می‌باشد.استحکام بالا , قیمت مناسب و زیبایی چشم نواز باعث شده است این سنگ یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های ساختمانی در ایران باشد و در ساختمان‌ها و اماکن زیادی استفاده شود.با توجه به اینکه این سنگ از خانواده سنگ‌های مرمریت می‌باشد بهتر از در فضاهای خارجی ساختمان که احتمال بارندگی و یخبندان دارند استفاده نشود که در صورت استفاده ممکن است دچار هوازدگی و یا ترک در سطح سنگ شود.با توجه به اینکه این سنگ در فضاهای خارجی کمتر مورد استفاده قرار میگیرید می‌توانید این سنگ را در فضاهای داخلی مثل کف ساختمان با ابعاد عمدتا 40*40 سانتی متر , به صورت طولی در بدنه پارکینگ و راه پله‌ها و ... استفاده نمایید.البته در فضاهای خارجی می‌توان سنگ  را با ضخامت بیشتر و یا به صورت پله و یا سنگ مرمریت صلصالی ممتاز که دارای رگه‌های کمتری میباشد  که استحکام بیشتری در برابر سرما و یخبندان دارند استفاده نمایید. معدن این سنگ در شهرستان خور و بیابانک اصفهان قرار داد به همین جهت این سنگ به مرمریت خور نیز معروف می‌باشد. این سنگ بیشتر در دیواره‌های داخلی , کف و پله‌های داخلی کاربرد دارد.برای استفاده از این سنگ در بیرون از ساختمان بهتر است سورت  ممتاز را انتخاب نمایید. سنگ  ممتاز به خاطر داشتن خطوط کمتر , مقاومت بالاتری دارد.

4 تا از بهترین سنگ‌های ساختمانی ایران

سنگ مرمریت جوشقان

سنگ جوشقان یکی از بهترین و مناسب‌ترین سنگ‌های سفید ایران می‌باشد که جز خانواده سنگ مرمریت می‌باشد.معدن این سنگ در شهر جوشقان نزدیک شهرستان میمه اصفهان واقع شده است. سنگ مرمریت جوشقان در تنوع‌های ذیل قابل تولید است.

•    سنگ مرمریت جوشقان نواری ( گل کالباسی ، فسیل دار با رنگ زمینه گلبهی )  

•    سنگ مرمریت جوشقان شهیادی  (خال مشکی ریز با  رنگ زمینه سفید )

رنگ زمینه سنگ مرمریت جوشقان روشن است و سورت‌های ان با نقش نواری و شهیادی از لوکس‌ترین و گران‌ترین‌های این سنگ هستند . سنگ جوشقان به علت رنگ روشن، بازتاب بسیار عالی نور و قیمت مناسب در نما دیوار‌های داخلی استفاده می‌کنند. این سنگ دارای جذب آب طبیعی می‌باشد و در محیط‌های مرطوب کمتر استفاده می‌شود.از کاربرد‌های استفاده از سنگ مرمریت جوشقان می‌توان به استفاده از این سنگ در فضاهای داخلی ساختمان (سنگ فرش هال، پذیرایی و اتاق‌ها , دیواره‌های داخلی ساختمان , راه پله و دیواره‌های راه پله و ....) اشاره کرد.

 

سنگ کریستال لایبید  

سنگ لایبید از خانواده سنگ‌های چینی می‌باشد.معدن این سنگ در حوالی شهرستان لایبید استان اصفهان قرار دارد.این سنگ داری مقاوت مناسبی می‌باشد به همین دلیل امکان فراوری به صورت تایل و اسلب و همچنین بوکمچ نیز فراهم می‌باشد.کاربرد این سنگ در کف , دیوار , سنگ پله و .. به صورت سنگ سابیده و تیشه ای می‌باشد. این سنگ به دلیل مقاومت مناسب در برابر هوازدگی در بیرون و داخل ساختمان قابل استفاده می‌باشد. سنگ لایبید را می‌توان یک سنگ پرکاربرد و مورد استفاده در تمامی بخش‌های ساختمان نام برد.این سنگ را می‌توان در تمامی بخش‌های داخلی و خارجی ساختمان (پذیرایی , کف ساختمان , حمام و سرویس بهداشتی , آشپزخانه , کف حیاط , دیوارهای حیاط , نمای ساختمان و ...) مورد استفاده  قرار داد. این سنگ مقاومت مناسبی داشته و عمر قابل توجهی داد.استفاده از این سنگ علاوه بر کاهش هزینه ساخت , باعث افزایش عمر ساختمان شما نیز می‌شود.

4 تا از بهترین سنگ‌های ساختمانی ایران

 

سنگ تراورتن شکلاتی

سنگ تراورتن شکلاتی از تراورتن‌های پرمصرف در طراحی ساختمان می‌باشد.این سنگ از رنگ ثابتی برخوردار است که تلفیق آن با سنگ‌های سفید و کرم نمای جذابی را می‌سازد.این نوع سنگ در سورت‌های مختلفی تولید می‌شود و هزینه آن بستگی به رنگ،یکدست بودن و سلامت سنگ دارد.

از ویژگی‌های برجسته و مهم تراورتن شکلاتی میتوان به براق بودن،شفافیت،یکنواختی و رنگ ثابت اشاره نمود. این سنگ به دلیل ساب پذیری بالا وتخلل کم در کلیه فضاهای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ تراورتن شکلاتی در فرآیند تولید جهت پر کردن خلل وفرج از رزین و یا ابوکسی استفاده می‌شود.

سنگ‌های تراورتن شکلاتی از بازه رنگ قهوه ای برخوردار می‌باشند که باتوجه به خصوصیات ذاتی که از سنگ تراورتن به ارث برده است ، به صورت عمده در نمای بیرون ساختمان مورد استفاده  قرار می‌گیرد . از جمله معادن معروف آن می‌توان به شکلاتی آقامحمدی ، شکلاتی کاشان و شکلاتی یزد اشاره کرد که هرکدام دارای رنگ به خصوص و خصوصیات خاص خود می‌باشند . همانطور که اشاره شد سنگ تراورتن شکلاتی در نمای بیرون ساختمان و به صورت ترکیبی با سنگ‌های تراورتن کرم و سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد . گروه سنگ فروش واقع در شهرک صنعتی سنگ رضوانشهر به فرآوری تراورتن شکلاتی به صورت موج دار و بی موج پرداخته که از جمله ابعاد و تولید آن می‌توان بر پلاک و تایل اشاره کرد .

4 تا از بهترین سنگ‌های ساختمانی ایران

جهت خرید مستقیم سنگ از اصفهان می‌توانید به سایت www.sangforoush.com  مراجعه نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز