خبرگزاری کار ایران

معرفی مجله سلامت و خانواده

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۳۰۵

همواره تمام انسان‌ها در این فکر هستند که چگونه زندگی کنند که بدن سالمی داشته باشند و در سال‌های پیری مشکلات و دردهای کمتری داشته باشند.

از هیچ کس پوشیده نیست که داشتن یک زندگی شاد در داشتن یک بدن سالم است. تا بدنی سالم نباشد زندگی شاد داشتن سخت‌تر می‌شود.

باید بدانیم که چه روندی برای زندگی انتخاب کنیم تا در آینده به مشکل برنخوریم. خوردن غذاهای سالم، رژیم غذایی درست، ورزش کردن، عدم استفاده از دخانیات، خواب کافی و... به بدن کمک می‌کند تا سلامت خود را هر چه بیشتر و بهتر حفظ کند. اما گاهی تنها روش صحیح زندگی کافی نیست و بدن به چیزی بیشتر از این‌ها نیاز دارد و در طول زندگی، بدن به مکمل‎ها و داروهای متفاوتی نیاز پیدا می‌کند.

بنابراین برای رفع نیازهای بدن، داروهای متفاوتی در بازار تولید شده‌اند تا به بدن در عملکرد هر چه بهتر مدد برسانند. داروخانه آنلاین یکی از تامین کنندگان برتر در زمینه‌ی دارو است که بسیاری از داروهای مورد نیاز بدن را برای ایرانیان فراهم کرده است. مجله سلامت یک منبع معتبر است که سعی میکند عوارض و فواید تمام داروها را بیان کند. 

قرص ملاتونین چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که چرخه خواب را مدیریت می کند و نظم می بخشد. برخی از افرادی که از بیماری بیخوابی رنج می برند یا به اختلالات خواب دچار هستند، می توانند مصرف قرص ملاتونین را شروع کنند. اما در این میان ممکن است سوالات متعددی برای آنها به وجود آید.  مقاله کامل قرص ملاتونین چیست و چه فواید و عوارضی دارد مطالعه نمایید.

چه کسانی باید از قرص ملاتونین استفاده کنند؟

قرص ملاتونین داروی مناسبی برای درمان و تنظیم اختلال خواب است. معمولا با بالا رفتن سن ترشح این هورمون در بدن پایین می آید. به همین دلیل سالمندان بیشتر از افراد دیگر به اختلال خواب دچار هستند و باید مصرف انواع قرص خواب آور از جمله قرص ملاتونین را آغاز کنند. کارکرد هورمون ملاتونین بدین صورت است که با تاریک شدن هوا و کم شدن نور آفتاب ترشح این هورمون در بدن افزایش پیدا می کند. اما گاهی این هورمون به اندازه کافی ترشح نمی شود و در نتیجه خواب در شب برای بسیاری از افراد به یک معضل بزرگ تبدل می شود. کارشناسان بر این باور هستند که مصرف این قرص کمک زیادی به این افراد می کند. همچنین افرادی که ناچار هستند سفرهای بین قاره ای داشته باشند ممکن است دچار اختلالات خواب شوند. پزشکان استفاده از این قرص را به این دسته از افراد پیشنهاد می دهند.

داروی تقویت سیستم ایمنی

چقدر با تقویت سیستم ایمنی بدن و داروی سیستم ایمنی آشنایی دارید؟ سیستم ایمنی بدن تنها با فعالیت یک یا دو ارگان و عضو از بدن کار نمی‌کند بلکه مجموعه‌ای از ارگان‌ها و عضوها در کار هستند تا سیستم ایمنی بدن را ایمن کنند. سیستم ایمنی در صورتی که در صحت و سلامت کامل باشد پس از ورود باکتری و ویروس به بدن، از بدن در برابر آن‌ها محافظت می‌کند؛ بنابراین حفظ سلامتی بدن بسیار حائز اهمیت است. در واقع هر آن چیزی که به تقویت بدن کمک کند مناسب است. به عنوان مثال مولتی‌ویتامین‌ها در سلامت بدن نقش به سزایی دارند اما باید به خاطر داشت که استفاده‌ی خودسرانه از آن‌ها درست نیست. این گونه قرص‌ها و داروها باید به تجویز پزشک و تحت نظر او استفاده گردد. اگر بخواهیم یک توضیح ساده از نحوه‌ی عملکرد سیستم ایمنی بدهیم باید گفت که سیستم ایمنی بدن ترکیبات خودی را از غیر خودی تشخیص می‌دهد در نتیجه اگر ترکیبی خارجی و ناآشنا وارد بدن شود متوجه می‌شود که این ترکیب خارجی و دشمن است.

بنابراین برای از بین بردن آن دست به کار می‌شود. اگر سیستم ایمنی کاملا سالم باشد این اتفاق صورت می‌گیرد بدون آن که فرد حتی متوجه شود. اما اگر سیستم ایمنی ضعیف باشد و ضعیف عمل کند و نتواند دشمن خارجی را شکست دهد، فرد بیمار می‌شود. در اینجاست که داروهای تقویت سیستم ایمنی روی کار می‌آیند.

دو گروه از افراد بیشتر در خطر ابتلا به بیماری‌ها هستند. یکی از آنان کودکان هستند و دیگری افراد مسن استفاده از داروی تقویت سیستم ایمنی برای افرادی که بدن ضعیف‌تری دارند لازم است. قرص‌ها و داروهای تقویت سیستم ایمنی بسیار متفاوت هستند.

از انواع این داروها و مکمل‌ها می‌توان به قرص ایموستیم گل دارو، قرص ویتامین ب 12 آپوویتال، کپسول زینک پلاس، کپسول کورکومکس هلث اید،  قرص جویدنی ویتامین سی، قرص مکیدنی گیاهی لیکوفار گل دارو، قرص ایموپرت بیونوریکا و... اشاره کرد. می‌توانید برای داشتن اطلاعات از هر کدام و نحوه‌ی مصرف آن‌ها، به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. در سایت داروخانه آنلاین می‌توانید انواع بسیار متفاوتی از این داروها را پیدا کنید.

معرفی مجله سلامت و خانواده

فواید و عوارض قرص آسنترا کدامند؟

آسنترا دارویی است که برای درمان افسردگی تجویز می گردد. امروزه افسردگی به یکی از بیماریهای حاد در سراسر دنیا تبدیل شده است. بسیاری از کارشناسان افسردگی را قاتل خاموش می دانند. اگر این بیماری درمان نگردد، خطر آسیب به اندام های بدن وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی آسنترا بپردازیم. در پایان این مقاله شناخت کاملی به این دارو خواهید داشت.

عوارض جانبی آسنترا

عوارض جانبی بخشی از هویت هر دارویی است، اما اگر پزشک دارویی را برای شما تجویز می کند، بی شک اثربخشی آن بیشتر از عوارض جانبی آن است. عوارض جانبی آسنترا به شرح زیرند:

  • خواب آلودگی
  • خستگی
  • ضعف جسمانی
  • مشکلات گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال
  • احساس لرزش
  • بی قراری
  • خشکی دهان
  • تغییر وزن ناگهانی
  • احساس گزگز در انگشتان
  • زنگ گوش
  • ضربان نامنظم قلب
  • مشکلات جنسی ( کم شدن تمایل به برقراری رابطه جنسی)
  • آبریزش بینی
  • افزایش تعرق

مقاله کامل فواید و عوارض قرص آسنترا مطالعه نمایید.

مجله سلامت یک مجله آنلاین برای آگاهی از ضرر یا منفعت دارو و دیگر محصولات مرتبط با آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز