خبرگزاری کار ایران

استفاده از قالب فلزی چه ضرورتی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۶۴۶

در حوزه‌ ی ساختمان سازی بسیاری از افراد از قالب فلزی بتن برای ساخت بتن استفاده می‌ کنند؛ چرا که استفاده از قالب‌ های آماده مزیت ‌های بسیاری دارد که موجب تسریع فرآیند ساخت پروژه‌ ها خواهد شد.

قالب فلزی بتن از کاربردی‌ ترین لوازم و متریال برای ساختمان سازی به شمار می ‌رود و عموماً در بنای ساختمان از آن استفاده می ‌کند. لزوم استفاده از قالب بتن فلزی زمانی مشخص می‌ شود که مزایای اصلی استفاده از آن به وضوح روشن شود. در ادامه‌ ی این مطلب اطلاعات دقیقی در رابطه با استفاده از این نوع قالب‌ها داده می‌ شود که می ‌تواند راهنمای خوبی برای خرید این نوع قالب‌ ها محسوب شود.

اصلی ‌ترین دلایل برتری قالب فلزی بتن

بنای ساختمان برای چیدمان دیوار و ساخت دیگر قسمت ‌ها از بتن استفاده می کند. ساخت بتن در اندازه و اشکال مختلف بدون قالب کار نسبتاً سختی محسوب می‌ شود و عموماً افراد را خسته می‌ کند. به همین جهت از گذشته تا کنون همواره قالب‌ های متنوعی برای ساختن بتن مورد استفاده قرار می‌ گرفت که از جمله‌ ی آن‌ ها می ‌توان به قالب‌ های بتن چوبی یا آجری اشاره کرد. این در حالی است که هر یک از این دو نوع قالب در معرض شکستن بر اثر عوامل مختلف قرار دارند، اما قالب فلزی به راحتی دچار آسیب و شکستکی نخواهد شد. لذا شرکت ‌های مختلفی اقدام به ساخت قالب فلزی بتن کرده‌ اند. امروزه استفاده از قالب فلزی رواج بسیاری دارد و دلیل اصلی آن مزایای استفاده از آن است. برخی از مهمترین مزیت‌ های استفاده از قالب‌ های فلزی برای ساخت بتن عبارت است از:

  • با استفاده از قالب‌ های آماده از جنس فلز فرآیند ساخت بتن با سرعت بیشتری انجام می ‌شود بنابراین مراحل ساخت پروژه با سرعت بیشتری انجام می گیرد.
  • قالب فلزی به هیچ وجه دچار آسیب و شکستگی نشده و طول عمر بالایی دارد.
  • این نوع قالب ‌ها در ابعاد و اندازه‌ های گوناگون ساخته می‌ شود تا به راحتی بتوان در ساختمان سازی از آن بهره برد.
  • تهیه‌ی قالب بتن فلزی بسیار مقرون به صرفه‌ تر از استفاده از سایر روش ‌های ساخت بتن بهتر است.

بنابراین به وضوح روشن است که استفاده از قالب به جای روش های منسوخ شده قدیمی بسیار بهتر خواهد بود. به همین جهت موارد استفاده‌ ی از قالب فلزی در عصر حاضر زیاد شده است.

تجهیزات لازم برای ساختن بتن با قالب کدامند؟

عموماً برای ساخت بتن با کمک قالب بتن فلزی تنها به آهک، سیمان، آب و... نیاز خواهد بود. برای استفاده از قالب آماده شده موارد اصلی ساختن بتن را با هم ترکیب و درون قالب می‌ ریزند. پس از آنکه بتن درون قالب انسجام یافت آن را از قالب جدا می‌ کنند. لازم به ذکر است که بتن آماده شده پس از جدا شدن از قالب دچار ترک خوردگی یا شکستگی نخواهد شد. قالب فلزی که برای ساخت بتن انتخاب می‌ شود باید قابلیت لازم را برای نگه داشتن بتن داشته باشد. به عبارت دیگر قالب می بایست از ضخامت خوبی برخوردار باشد. از قالب بتن فلزی برای قالب بندی فوندانسیون اصلی ساختمان، چیدن دیوار، اتوبان سازی و ... استفاده می کنند. بنابراین با قاطعیت می‌ توان گفت استفاده از قالب فلزی از چندین منظر مختلف به نفع افراد و پروژه‌ها خواهد بود.

 

قیمت قالب بتن فلزی چقدر است؟

استفاده از قالب فلزی چه ضرورتی دارد؟

قیمت قالب های فلزی برای ساخت بتن نسبت به انواع چوبی یا آجری آن بیشتر است، اما به نسبت طول عمر بالای قالب‌های از جنس فلز کاملاً مقرون به صرفه محسوب می‌شود. برای تعیین قیمت این نوع قالب‌ها به وزن آن‌ ها توجه می‌شود و قیمت آن بر حسب کیلوگرم محاسبه می‌شود. به طور کلی قیمت خرید قالب بستگی به تعدادی که شما نیاز دارید و وزن کلی قالب فلزی بتن دارد، بنابراین با خرید قالب‌های فلزی برای همیشه از خرید دیگر قالب‌ها معاف خواهید بود.

البته ساختمان سازان برای قالب‌ گیری بتنی ستون‌ های بزرگ ساختمان‌ ها از ابزار دیگری استفاده می کنند؛ چراکه ستون‌ ها طول زیادی دارند و با استفاده از قالب نمی‌توان آن را بتن بندی کرد. برای ساخت بتن ستون‌های ساختمانی از تخته چندلایی استفاده می‌ شود که از پایین بالای ساختمان بتوان ستون را قالب گرفت. تخته چندلایی که عموماً به صورت پنج لایه، سه لایه و... موجود هستند مقاومت بسیار بالایی داشته و برای ساخت قالب کاملاً مطمئن خواهند بود.

 

ساخت قالب فلزی بتن کاملاً تخصصی است!

از آنجا که استفاده از قالب‌ ها برای ساخت بتن بسیار مهم بوده و بتن از مصالح اصلی ساختمان‌ها محسوب می‌شود، می‌ بایست حتماً از قالب فلزی بتن که به صورت کاملاً تخصصی و مهندسی شده ساخته می ‌شود خریداری کنند. شرکت‌ های مختلفی امروزه در زمینه ساخت قالب فلزی بتن فعالیت می‌ کنند که می‌توانند قالب را در ابعاد و اندازه‌های دلخواه بسازند. بنابراین محدودیت خاصی برای فرآیند ساخت قالب وجود ندارد، اما نکته‌ ی مهم آن است که به یک شرکت با تجربه و سابقه‌ ی کاری بالا سفارش ساخت قالب بدهید تا از کیفیت قالبی که تحویل می گیرید اطمینان خاطر داشته باشید.

تخته های چند لایه در قالب بتنی:

از تخته چندلایی و سه لایی در قالب بتنی برای این منظور استفاده می شد و بتن را در این قالب های چوبی قرار می دادند، اما امروزه قالب فلزی نیز پدید آمده است که باعث کاهش استفاده از قالب تخته ای در مقایسه با گذشته شده است. اما تخته های چندلایی هنوز استفاده می شوند. امروزه از تخته های چندلایی عمدتا در اجرای دال های بتونی و تیرهای بتونی استفاده می شود. استفاده از تخته های سه لایه مزایایی نسبت به قالب فلزی دارد. از جمله این موارد می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. قیمت تخته چندلایی ارزان تر از قیمت قالب فلزی است. همچنین از مزایای آن داشتن وزن سبک و راحت تر قابل حرکت بودن است. در مورد عمر مفید تخته چند لایی باید توجه داشت که این امر به نحوه استفاده و مراقبت از آن بستگی دارد و در صورت استفاده از این تخته ها طبق دستورالعمل می توان عمر آنها را افزایش داد.

قالب های با کیفیت را از تبریز صنعت بخرید!

تبریز صنعت نام شرکتی با پرسنلی مجرب و حرفه‌ ای است که در زمینه تولید انواع قالب فلزی بتن، تخته چندلایی، تخته سه لایی، ماشین آلات ساختمانی و... فعالیت می‌کند. تبریز صنعت از آن دست شرکت‌ هایی است که به تسریع فرآیند ساختمان سازی و همچنین بهبود کیفیت ساخت کمک شایان توجهی می ‌کند. اگر چه این شرکت در استان تبریز واقع شده است، اما امکان دسترسی افراد از سراسر ایران به مجموعه صنعت تبریز با وبسایت وجود دارد. با کمک وبسایت پیشرفته‌ ی این مجموعه افراد می‌ توانند از سراسر ایران ثبت سفارش کنند و قالب آماده را در محل مورد نظر تحویل بگیرند.

استفاده از قالب فلزی چه ضرورتی دارد؟

این شرکت علاوه بر ساخت قالب فلزی بتن فعالیت های دیگری نیز دارد که موارد استفاده‌ ی زیادی در ساختمان سازی دارند. برای آشنایی کامل با این شرکت حرفه‌ ای می‌ توانید به راحتی وارد وبسایت، واتس آپ یا اینستاگرام مجموعه شوید و با مشاهده کیفیت کار شرکت، سفارش خود را ثبت کنید. با کمک تبریز صنعت ساختمان سازی با کیفیت بالاتر و سرعت بیشتری انجام خواهد شد، بنابراین به وضوح روشن است که وجود تبریز صنعت خدمات بسیاری به جامعه می‌کند. کیفیت تولیدات را فقط و فقط از تبریز صنعت بخواهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز