خبرگزاری کار ایران

خیابان گردی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۲۵۱

هواپیما اصلی ترین راه برای رسیدن به مشهد مقدس است. با خرید بلیط هواپیما مشهد و هم چنین به کمک قطار، اتوبوس و خودروی شخصی می توانید از بسیاری از استان های ایران به این شهر سفر کنید.

از مشهد به عنوان پایتخت گردشگری و مذهبی ایران یاد می شود. این شهر در شمال شرقی ایران واقع شده است و به دلیل وجود مبارک امام رضا (ع)، مشهد به یکی از شلوغ ترین و پر مسافرترین شهرهای ایران تبدیل شده است. هواپیما اصلی ترین راه برای رسیدن به مشهد مقدس است. با خرید بلیط هواپیما مشهد و هم چنین به کمک قطار، اتوبوس و خودروی شخصی می توانید از بسیاری از استان های ایران به این شهر سفر کنید.

مشهد مساحتی معادل ۳۵۱ کیلومتر مربع دارد. این شهر، دومین شهر وسیع ایران پس از تهران است. مشهد هر ساله پذیرای ۳۰ میلیون مسافر داخلی و خارجی است.

مشهد عمدتاً یک شهر زیارتی محسوب می شود. اما وجود مناطق گردشگری و تفریحی، بلوارها و خیابان هایی که پاتوق رستوران ها و کافه های متنوعی هستند، به جذابیت شهر مشهد افزوده است. خیابان ها نشان دهنده هویت یک شهر هستند. مشهد به بیش از ۷۰ بلوار اصلی مجهز شده است. خیابان های مشهد را می توان به دو نوع اصلی و منتهی به حرم تقسیم بندی کرد.

در این مقاله به گشت و گذار در برخی از خیابان ها و بلوارهای معروف مشهد خواهیم پرداخت.

۱. خیابان شهید نواب صفوی

این خیابان به حرم امام رضا (ع) منتهی می شود و یکی از قدیمی ترین خیابان های مشهد است. خیابان شهید نواب صفوی در مجاورت پارک وحدت قرار دارد. بسیاری از مسجدها، حسینیه ها و مدرسه های تاریخی هم چون مدرسه عباسقلی خان در این خیابان قرار گرفته است. آرامگاه پیر پالاندوز (عارف مشهدی) که یک منطقه مهم گردشگری در مشهد محسوب می شود نیز در این خیابان واقع شده است. هتل آرمان و هتل سروش از جمله هتل هایی هستند که در این خیابان قرار گرفته اند. رستوران هایی نظیر قصرالعماره و رستوران احسان در خیابان نواب صفوی مشهد واقع شده اند.

۲. خیابان کوهسنگی مشهد

خیابان گردی در مشهد

اولین پارک بزرگ مشهد مقدس، در منطقه ای به نام کوه سنگی ساخته شده است. نام این خیابان از یک کوه معروف در همین منطقه گرفته شده است. تاریخ احداث این پارک به زمان قاجار برمی گردد. کوه سنگی به پارک و کوه های زیبای منطقه منتهی می شود و می توان آن را یکی از مناسب ترین مکان ها جهت پیاده روی دانست. پیاده روهای این منطقه عرض زیادی دارند و یک مسیر امن جهت استفاده از دوچرخه نیز در آن تعبیه شده است. در این پیاده روها، کافه هایی قرار گرفته اند که محل مناسبی جهت استراحت هستند.

 رستوران های پیانو، طریقت، برادران ازقندی، سعید مشهد و گلپونه، از جمله رستوران هایی هستند که در این خیابان قرار گرفته اند.

۳. فود استریت شهر مشهد

این خیابان از مجموعه رستوران هایی تشکیل شده است که پخت و پز غذا در ماشین های مخصوص صورت می گیرد. غذاهای خیابانی که در فود استریت مشهد وجود دارد، متنوع است و تمام سلیقه ها را پوشش می دهد. انواع کباب، پیتزا، ساندویچ و ... را می توانید در این خیابان پیدا کنید.

این خیابان در منطقه ۹ شهر مشهد تاسیس شده است. فود استریت یک مکان مناسب و سرگرم گننده است که علاوه بر صرف غذا می توانید از تماشای رستوران های آن نیز لذت ببرید.

۴. بلوار و خیابان امام رضا (ع)

یکی از مهم ترین خیابان ها و بلوارهای مشهد مقدس، بلوار امام رضا است که به حرم نیز منتهی می شود. در گذشته این خیابان به خیابان تهران شهرت داشته است. مهم ترین بخش های مشهد در داخل و یا مجاورت این خیابان قرار گرفته اند.

بازار رضا مشهد، یکی از مهم ترین مراکز خرید در مشهد مقدس است که در این بلوار قرار دارد. علاوه بر آن، خانه تاریخی توکلی، موزه مردم شناسی، بازار دانش، بازار قماش، بازار جواد الائمه و باغ خونی پیرامون بلوار امام رضا قرار گرفته اند.

در این خیابان می توانید انواع رستوران های فست فود و غیر فست فود را مشاهده کنید. رستوران هتل درویشی مشهد، رستوران روف گاردن درویشی، رستوران زائر مشهد، پانا، فرودوسی، علی مشهد، رستوران هتل قصر الماس و شاهسون مشهد در این خیابان واقع شده اند.

هتل های سلمان، جواهری، الماس، قصرطلایی، درویشی، سهند، تهران و ... نیز در این خیابان واقع شده اند.

۵. خیابان طبرسی

این بلوار به یکی از زیباترین صحن های حرم امام رضا یعنی صحن انقلاب منتهی می شود. جاذبه های تاریخی هم چون خانه تاریخی داروغه، مقبره شیخ طبرسی، حمام باغ، مسجد چهارسوق نوغان و مقبره خواجه ربیع در اطراف و مجاورت این خیابان واقع شده اند. مرکز خرید آرمیتاژ و بیمارستان جواد الائمه داخل بلوار طبرسی قرار دارند.

خیابان گردی در مشهد

این خیابان به اغذیه فروشی ها و رستوران های با کیفیتی هم چون کباب سلطان و برلیان نیز مجهز شده است.

برای اقامت در شهر مشهد می توانید هتل حریرستان، ایزد، نیما، سراج، عماد، هتل مشکات فرد و عقیق رضوی را انتخاب کنید که داخل این بلوار قرار گرفته اند. بهتر است پیش از خرید بلیط لحظه آخری تهران مشهد محل اقامت خود را انتخاب کنید. اگر در فصل های شلوغ و پر مسافر به مشهد سفر می کنید، ظرفیت هتل و اقامتگاه مورد نظر خود را بررسی کنید تا بتوانید مطابق با آن زمان آغاز و پایان سفر خود را تنظیم کنید.

۶. خیابان هاشمیه

در سال های گذشته منطقه هاشمیه شهر مشهد، یک بخش روستایی و کشاورزی بوده است. اما به تدریج و همزمان با احداث بزرگراه وکیل آباد، هاشمیه به یکی از مهم ترین بخش های این شهر تبدیل شده است. هاشمیه یک منطقه رده بالا و مرفه نشین در شهر مشهد محسوب می شود.

رستوران های با کیفیتی همچون هالیدیز، کلبه، آویشن، رستوران دریایی سولو، گرانیوم، پیتزا تاک، رستوران سنتی کوکب خانم، ارم و ... در این خیابان واقع شده اند.

برای خرید سوغات نیز می توانید به مجتمع تجاری آبان در خیابان هاشمیه مراجعه کنید.

برای استراحت و همچنین گذراندن اوقات فراغت می توانید به کافه های خیابان هاشمیه بروید. کافه آنتراک، کافه رستوران ژوانی، خورشید، سنسو، کافه بستنی کاله، ژیان لانژ، دونات هننی، مسترتی سامانیه و کافه رابو از جمله کافه های با کیفیت این خیابان هستند.

۷. خیابان وکیل آباد

این بلوار نیز همانند منطقه هاشمیه در گذشته به صورت باغ و زمین های کشاورزی بوده است. پس از گذشت چند سال، با احداث بزرگراه ها و مراکز تجاری این منطقه رونق یافت. این بلوار طولی معادل ۹.۶ کیلومتر دارد و یک بلوار بسیار معروف در مشهد به شمار می رود. از بلوار وکیل آباد، به عنوان بزرگترین و طولانی ترین بلوار مستقیم خاورمیانه یاد می شود.

این بلوار از میدان آزادی مشهد آغاز شده و تا طرقبه شاندیز ادامه دارد.

بسیاری از رستوران های معروف و پرطرفدار مشهد در این بلوار واقع شده است. به عنوان مثال می توان به رستوران هایی مانند کی اف سی حلال، کافه رستوران تراس، غذای سنتی آرشام، فست فود فرنو، رستوران مهستان شاندیز، خورش باشی، فست فود گاجره و ... اشاره کرد.

سخن آخر

همان طور که پیش تر گفته شد، مشهد دومین شهر پهناور و پرتردد ایران است. به همین دلیل شناخت خیابان ها و بلوارهای اصلی آن کار دشواری است. معروف ترین خیابان ها و بلوارهای مشهد در این مقاله ذکر شده است.

هم چنین مشهد مناطق گردشگری و تفریحی بسیاری مانند پارک و شهربازی ملت، پارک جنگلی وکیل آباد، موزه نادری، حمام مهدی قلی بیک، باغ ملی و پارک علمی پروفسور بازیما نیز دارد.

فرودگاه مشهد به نام هاشمی نژاد، در جنوب شرقی این شهر واقع شده است و پس از ترمینال مهرآباد تهران پر ترددترین فرودگاه ایران محسوب می شود. پروازهای داخلی این فرودگاه از شهرهای آبادان، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، تبریز، رشت، زاهدان، شیراز، کیش، همدان، یزد، تهران و ... صورت می گیرد. با تهیه بلیط هواپیما می توانید از اقصی نقاط ایران به این شهر دیدنی سفر کنید.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز