خبرگزاری کار ایران

معرفی 2 نرم افزار کاربردی برای بررسی مشخصات داخلی لپ تاپ

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۲۰۵

مشخصات داخلی لپ تاپ و کامپیوتر مجموعه‌ای از اطلاعات پراکنده است که دسترسی به آن‌ها ممکن است کمی دشوار باشد؛ از این رو بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات مورد نیاز سیستم خود با مشکل روبه‌روشده و برای حل این موضوع راه‌حل‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند. مقداد آی تی در این مطلب به شما آسان‌ترین روش دستیابی به تمامی اطلاعات و مشخصات داخلی لپ تاپ را از طریق نصب نرم افزار نشان داده تا راهنمایی موثر برای حل این مشکل باشد

مشخصات داخلی لپ تاپ و کامپیوتر مجموعه‌ای از اطلاعات پراکنده است که دسترسی به آن‌ها ممکن است کمی دشوار باشد؛ از این رو بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات مورد نیاز سیستم خود با مشکل روبه‌روشده و برای حل این موضوع راه‌حل‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند. مقداد آی تی در این مطلب به شما آسان‌ترین روش دستیابی به تمامی اطلاعات و مشخصات داخلی لپ تاپ را از طریق نصب نرم افزار نشان داده تا راهنمایی موثر برای حل این مشکل باشد.

اطلاع از مشخصات سیستم لپ تاپ، کلید راهگشای بسیاری از مشکلات پیش آمده برای دستگاه بوده و به هر کاربر در حل مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری آن کمک خواهد کرد. کارشناسان مقداد آی تی با ارایه راه‌حلی مناسب روش شناسایی اطلاعات لپ تاپ را به شما نشان داده است. با دنبال کردن سایر مطالب مجله اینترنتی مقداد آی تی می‌توان از دیگر اخبار مربوط به کامپیوتر، لپ تاپ، کیبورد کامپیوتر، قطعات کامپیوتری و دیگر محصولات دیجیتال باخبر شد.

دریافت مشخصات لپ تاپ چه اطلاعاتی را به ما می‌دهد

اطلاعات کلی لپ تاپ شامل موارد مختلفی است که بسیاری از آن‌ها مربوط به مشخصات بخش سخت افزاری، قطعات استفاده شده در ساخت لپ تاپ و بخش دیگری نیز مربوط به بخش‌های نرم افزاری مانند اطلاعات کلی لپ تاپ مانند میزان حافظه دستگاه، نوع ویندوز و مشخصات برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم است.

اطلاعات سخت افزاری شامل مشخصات کامل تمامی قطعات مورد استفاده در لپ تاپ است. این قطعات هر یک عملکردی متفاوت در لپ تاپ داشته که این تفاوت در عملکرد در نوع و قیمت لپ تاپ تاثیر فراوانی دارد. همچنین با استفاده از اطلاعات قطعات می‌توان در صورت خرابی لپ تاپ، علت خرابی و یا راه حل تعمیر کردن آن‌را پیدا کرد.

مهم‌ترین قطعه برای شناسایی اطلاعات لپ تاپ، پردازنده مرکزی و یا CPU است. CPU مغز کامپیوتر بوده که تمامی عملکردهای دیگر دستگاه توسط آن کنترل و هدایت می‌شود؛ پردازنده مرکزی خود مجموعه‌ای تشکیل شده از چندین قطعه کوچک است که هر یک نیز مشخصات خاص خود را دارند. دیگر قطعه مهم در بررسی اطلاعات بخش سخت افزاری لپ تاپ کارت گرافیک است.

کارت گرافیک وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی مانند نمایش تصاویر، انیمیشن‌ها و ویدیوها را بر عهده داشته و برای کسانی که از لپ تاپ خود برای اجرای برنامه‌های گرافیکی مانند فتوشاپ استفاده می‌کنند قطعه مهم محسوب می‌شود. حافظه رم سومین قطعه مهم در لیست بررسی مشخصات سخت افزاری کامپیوتر بوده که اطلاعات مناسبی از میزان سرعت و کیفیت عملکرد لپ تاپ به شما می‌دهد.

حافظه رم در کنار پردازنده مرکزی وظیفه انتقال اطلاعات از پردازنده به بخش مورد نظر را دارد. میزان حافظه رم در سرعت لپ تاپ تاثیر بسیاری گذاشته و از این رو اطلاع از نوع و کیفیت آن نیز واجب است.

دیگر قطعات سخت افزاری لپ تاپ که نیاز به بررسی مشخصات دارد شامل، فن، مادربرد، باتری، صفحه نمایشگر، شارژر، کیبورد، خروجی‌های صدا، پورت‌های ورودی usb، درایو cd و هارد دیسک است. هر یک از موارد ذکر شده دارای کیفیت‌های مشخصی بوده که فعالیت خود را با آن کیفیت و مشخصات در لپ تاپ انجام داده و دریافت اطلاعات آن‌ها به نحوه استفاده از لپ تاپ و استفاده‌های نرم افزاری آن کمک خواهد کرد.

همچنین دریافت اطلاعات کلی لپ تاپ مانند نام دستگاه، تعداد درایوهای آن، ویندوزی نصب شده، میزان حافظه داخلی، تاریخ ساخت و نام برند و اطلاعات نرم افزاری مانند لیست برنامه‌های نصب شده به همراه حجم و تعداد فایل‌های هر برنامه، اطلاعاتی کاملی از وضعیت داخلی لپ تاپ را به کاربر می‌دهد.

مشخصات لپتاپ در چه مواردی به کار می‌آید؟

لپ تاپ نیز همانند اتومبیل یک ماشین بوده و دارنده لپ تاپ نیز مانند یک راننده بایستی اطلاعات کامل از قطعات مختلف آن و کارایی هر بخش از دستگاه را دانسته تا در صورت بروز مشکل بتواند راه حل تعمیر آن را پیدا کند.

اگر به مراکز فروش و تعمیر لپ تاپ مراجعه کنید، روزانه تعداد افراد بسیاری را مشاهده می‌کنید که به دلایل مختلف سیستم‌های خود را برای تعمیر به این مراکز آورده و در سردرگمی تمام به دنبال حل مشکل سیستم خود هستند، در صورتی که با دانستن مشخصات لپ تاپ خود می‌توان بسیاری از مشکلات آن را در خانه و بدون پرداخت هزینه‌ای برطرف کرد. همچنین آگاهی از مشخصات فنی لپ تاپ به کاربر در نصب و یا به روزرسانی انواع برنامه‌ها کمک کرده تا برنامه‌ای هماهنگ با لپ تاپ را بتوان خریداری و استفاده کرد.

معرفی 2 نرم افزار کاربردی برای بررسی مشخصات داخلی لپ تاپ

دریافت اطلاعات داخلی و سخت افزاری لپ تاپ با دو برنامه پیشنهادی

مقداد آی تی برای بررسی مشخصات شناسایی و سخت افزاری لپ تاپ به شما استفاده و نصب دو نرم افزار کارآمد را پیشنهاد می‌کند. با استفاده از این دو نرم افزار می‌توان تمامی اطلاعات مربوط به شناسنامه لپ تاپ و قطعات مختلف آن را به دست آورده و کارکرد بخش سخت افزاری و نرم افزاری سیستم را نیز کنترل کرد.

برنامه  CrystalDiskInfo و Wise System Monitor جزو برترین نرم افزارهای بررسی و کنترل مشخصات داخلی لپ تاپ بوده که با نصب آن‌های می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز کاربری لپ تاپ را دریافت کرد.

CrystalDiskInfo نرم افزاری مفید و رایگان است که نسبت به سایر نرم افزارهای نظارتی حجم کمی داشته به راحتی بر روی تمامی مدل‌های لپ تاپ و مک بوک قابل نصب است. قابلیت‌های برنامه شامل، نظارت سلامتی و وضعیت هارد دیسک، نمایش تمامی اطلاعات هارد درایوهای موجود بر روی لپ تاپ و نمایش تعداد گردش‌ها و خطاهای مربوط به فعالیت هارد دیسک است. از این برنامه بیشتر برای کنترل هارد دیسک و بخش‌های مرتبط با آن استفاده می‌شود.

معرفی 2 نرم افزار کاربردی برای بررسی مشخصات داخلی لپ تاپ

برنامه Wise System Monitor نرم افزاری مفید و چند جانبه است. نرم افزار وضعیت ویندوز را کنترل کرده و در صورت نیاز تمامی اطلاعات بخش‌های سخت افزاری را با جزییات کامل ارایه می‌دهد. برنامه کاملا رایگان بوده و حجم فایل نصبی آن نیز مناسب است. علت تمایز این نرم افزار نسبت به دیگر نرم افزارهای بررسی مشخصات لپ تاپ در اجرای سریع و آسان دستورات، قدرت نمایش و ارائه لیست کاملی از نحوه ی استفاده ی کاربران از سیستم و ارائه اطلاعات کامل از اجزا سازنده بخش سخت افزاری کامپیوتر مانند؛ cpu، مادربرد، ram، کارت گرافیک، هارد درایو، کارت شبکه و کارت صدا است.

دریافت مشخصات برنامه‌های نصبی بر روی لپ تاپ

دریافت اطلاعات کامل از برنامه‌های نصب شده بر روی لپ تاپ می‌تواند برای بسیاری از افراد غیر متخصص کاری مشکل باشد؛ از این رو مقداد آی تی استفاده از نرم افزارهای مخصوص این کار را به شما توصیه می‌کند. نرم افزارهای اسکن مشخصات لپ تاپ تمامی اطلاعات و برنامه‌های نصب شده بر روی لپ تاپ را با ذکر جزییات بررسی می‌کند.

دو نرم افزار پیشنهادی مقداد آی تی CCleaner و GeekUninstaller است. با استفاده از این دو نرم افزار می‌توان لیست تمامی برنامه نصب شده به همراه مکان نصب برنامه و حجم آن را مشاهده کرد. همچنین از این دو نرم افزار برای غیر فعال کردن و حذف همیشگی تمامی برنامه‌های نصبی نیز می‌توان استفاده کرد. نرم افزارهای معرفی شده تمامی اطلاعات مربوط به برنامه ها را از سیستم پاک کرده و دیگر اثری از آن را بر روی لپ تاپ باقی نمی‌گذارد.

در حال حاضر لزوم استفاده از لپ تاپ در بسیاری از مشاغل و رشته‌های تحصیلی موجب شده تا افراد اطلاعات بسیاری را درباره این محصول دیجیتال دریافت کنند. همچنین خرید کیس کامپیوتر، لپ تاپ، کیبورد کامپیوتر و سایر محصولات مرتبط با سیستم‌های کامپیوتری نیازمند راهنمایی معتبر و با تجربه است.

فروشگاه مقداد آی تی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز فروش کالاهای دیجیتال، انواع لپ تاپ و کامپیوتر را با بهترین قیمت و به صورت اصل در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای خرید از مقداد آی تی تنها کافیست به فروشگاه اینترنتی آن مراجعه کرده و با انتخاب کالای مورد نظر آن را درب منزل دریافت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز