خبرگزاری کار ایران

آزمون زبان روسی تورفل

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۵۱۲

Тест по русскому языку как иностранному

Test of Russian as a Foreign Language

این آزمون که به آزمون زبان روسی " ترکی " مخفف روسیه آزمون و یا " تورفل" که محفف نام انگلیسی آزمون زبان روسی معروف است، یک آزمون مدرن زبان روسی برای افراد غیر روس زبان می باشد که مطابق با بالاترین استاندارد های اروپا می باشد. داشتن مدرک این آزمون برای اتباع خارجی مقیم روسیه علاوه بر اینکه یک مزیت بالا به حساب می آید، همچنین برای کسب شهروندی و یا تابعیت کشور روسیه نیز جزو مدارک می باشد.

باید بدانید که از سال 2021 و با اعلام وزارت بهداشت ایران، تمامی افرادی که در دانشگاه کشور های روس زبان مشغول به تحصیل می باشند باید بتوانند مدرک دال بر تسلط کامل بر زبان روسی را بر اساس معیار آزمون بین المللی زبان روسی تورفل " ترکی" بعلاوه مدرک دانشگاهی خود در سطح A2 ارائه نمایند.

 

شرکت بین اللمللی ستاره داوود، اولین و تنها مرجع رسمی ایرانی برگزاری آزمون زبان روسی تورفل دارای مجوز رسمی برگزاری از دو مرجع علمی برتر کشور روسیه ، دانشگاه ملی سن پترزبورگ و دانشگاه دوستی ملل ( رودن ) در شهر سنت پترزبورگ روسیه افتتاح گردیده است.

گروه بین المللی ستاره داوود با اخذ مجوز های قانونی لازم توانسته است نمایندگی دولتی برگزاری آزمون های زبان روسی تورفل را دریافت نمایید.

جهت دریافت نمونه سوالات آزمون زبان تورفل در تمام سطوح و نحوه برگزاری آزمون اینجا را کلیک کنید.

آزمون زبان روسی تورفل چگونه است؟

این آزمون شامل 5 بخش می باشد. شما باید برای دریافت این مدرک زبان، در هر 5 بخش آن امتیاز کامل را دریافت نمایید. آزمون در 2 روز برگذار می شود. که روز اول شامل 3 بخش و روز دوم 2 بخش پایانی را شامل می شود. بخش های آزمون زبان روسی تورفل به صورت زیر می باشد:

  1. بخش اول : نوشتن
  2. بخش دوم : دستور زبان روسی
  3. بخش سوم : خواندن
  4. بخش چهارم : گوش دادن
  5. بخش پنجم : صحبت کردن

لازم است بدانید برای هر بخش به صورت جداگانه از شما توسط مرکز برگذاری آزمون تورفل یا " ترکی" که زیر نظر وزارت علوم کشور روسیه می باشد، آزمون گرفته خواهد شد. همچنین لازم است بدانید که فیلم آزمون شما در تمامی مراحل ضبط می گردد تا در صورت نیاز مورد بازبینی قرارگرفته و صحت آن مورد راستی آزمایی واقع شود.

اطلاعت کامل آزمون زبان تورفل از تنها مرجع برگزاری ایرانی شرکت ستاره داوود

سطح آزمون تورفل یا " آزمون ترکی" چگونه است؟

آزمون تورفل از 6 سطح مختلف تشکیل شده است:

سطح ابتدایی یا ( TEL / A1 ) : موفقیت در این سطح نشان میدهد که شرکت کننده به میزان استاندارد صلاحیت اولیه در زبان روسی را دارا می باشد که نشان می دهد یک داوطلب می تواند نیازهای ارتباطی ابتدایی خود را در تعداد محدودی از شرایط روزمره برآورده کند. گواهینامه سطح ابتدایی، صلاحیت و توانایی های داوطلب را برای یادگیری بیشتر زبان و دستیابی به سطح پایه مهارت زبان روسی اثبات می کند.

سطح پایه یا (TBL / A2) : عملکرد موفقیت آمیز در آزمون سطح پایه نشان دهنده صلاحیت استاندارد شخص در زبان روسی است و نشان میدهد که داوطلب می تواند نیازهای اساسی ارتباطی خود را در تعداد محدودی موقعیت در حوزه های روزمره و فرهنگی برآورده کند. این سطح مخفف حداقل سطح مورد نیاز برای اخذ تابعیت روسیه است. تمامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در روسیه باید مدرک زبان تورفل در این سطح را برای ارائه به وزارت بهداشت ایران دریافت نمایند.

سطح سه یا گواهینامه (TORFL-I / B1) - عملکرد موفقیت آمیز در گواهینامه سطح اول نشان دهنده سطح متوسطی از شایستگی فرد در زبان روسی است ، که مشخص می کند داوطلب می تواند نیازهای اصلی ارتباطی خود را در زمینه های روزمره ، فرهنگی ، آموزشی و حرفه ای مطابق با استانداردهای دولتی به عنوان یک زبان خارجی ثابت نماید. علاوه بر این ، گواهینامه سطح اول به داوطلب اجازه ورود به دانشگاه ها  وتحصیلات عالیه را نیز می دهد

گواهینامه سطح دوم (TORFL-II / B2) - عملکرد موفقیت آمیز در گواهینامه سطح دوم نشان دهنده سطح بالایی از شایستگی در زبان روسی است که که مشخص کننده این است که داوطلب می تواند نیازهای ارتباطی خود را در طیف گسترده ای از شرایط در زمینه های فرهنگی ، آموزشی و حرفه ای برآورده کند. همچنین موفقیت در این سطح به دارنده آن این امکان را می دهد که مدارک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را از دانشگاه های روسیه دریافت کند ، به استثنای برخی از موضوعات مرتبط با رشته فلسفه.

گواهینامه سطح سوم (TORFL-III / C1) - عملکرد موفقیت آمیز در گواهینامه سطح سوم نشان می دهد که داوطلب دارای سطح بالایی از زبان در همه زمینه های ارتباطی است ، که به آنها امکان می دهد فعالیت های حرفه ای را به زبان روسی در زمینه هایی مانند زبانشناسی ، ترجمه ، ویرایش ، روزنامه نگاری ، روابط بین الملل و مدیریت انجام دهد.

گواهینامه سطح چهارم (TORFL-IV / C2) - عملکرد موفق در گواهینامه سطح چهارم نشان دهنده مهارت در زبان روسی و صلاحیت زبان نامزد نزدیک به یک روسی زبان بومی است.

جهت اطلاع بیشتر از شرایط دوره زبان روسی تورفل، کلیک کنید

چرا باید مدرک زبان روسی تورفل و یا ترکی را داشته باشیم؟

متقاضیان تحصیل و اخذ اقامت در کشور روسیه باید توجه داشته باشند که دریافت این مدرک برای آنها اجباری می باشد. کسانی که برای اخذ اقامت و شهروندی روسیه درخاست می دهند باید مدرک تورفل در سطح یک تورفل را دارا باشند و همچنین دانشجویان ایرانی که در کشور روسیه به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مشغول می باشند باید این مدرک را برای دریافت خدمات به وزارت بهداشت ایران ارائه نمایند.

شرط وزارت بهداشت ایران برای تائید مدارک دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور روسیه و در دانشگاه های مورد تائید این وزارت خانه ارائه مدرک تورفل می باشد. این شرط همزمان با اعلام لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در سال 2021-2022 گذاشته شده است و از این پس تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های روسیه پس از فارغ التحصیلی باید مدرک آزمون زبان تورفل را همراه با مدرک فارغ التحصیلی خود به وزارت بهداشت ایران ارائه نمایند تا نشان دهنده آشنایی کامل دانشجویان با زبان روسی باشد.

طبق نظریه شورای عالی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور، داشتن مدرک تورفل یا مدرک زبان ترکی سطح A1 برای تمامی دانشجویان فار غ التحصیل از دانشگاه های روسیه الزامی می باشد.

نکته مهم :

با توجه به قرارگیری دوباره نام دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران، باید این نکته را بدانید که دوره پادفک زبان روسیه دانشگاه ملی سنت پترزبورگ دارای بیش از 900 ساعت کلاس آموزشی می باشد و این دانشگاه تنها دانشگاهی در کشور روسیه می باشد که به دانش آموختگان دوره پادفک خود مدرک زبان تورفل سطح A1 را نیز ارائه می نماید. این بدان معنی است که شما با گذراندن دوره پادفک در دانشگاه ملی سنت پترزبورگ می توانید مستقیما مدرک تورفل را نیز در انتهای دوره دریافت نمایید.

دریافت اطلاعات کامل دانشگاه ملی سنت پترزبورگ روسیه

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز