خبرگزاری کار ایران

4 نکته برای مسافرت بدون خطر و بهداشتی به شمال

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۹۶۹

مسافرت و گردشگری از آن دست تفریحاتی است که معمولا تمام افراد به آن علاقمند هستند و اگر فرصت کافی داشته و از نظر مالی مشکلی نداشته باشند، برای برنامه‌ریزی مسافرت‌شان دست به قلم می‌شوند.

تا قبل از شیوع کرونا، هر شخصی میتوانست در هر زمانی که می‌خواست با اجاره ویلا در شمال بار و بندیل سفرش را ببندد و برای تجربیات تازه ترک دیار کند، حتی در مواردی اگر فیلش یاد هندوستان می‌کرد میتوانست با یک بلیط هواپیما در کنار تاج محل فرود آید.

(البته که مقصد قریب به 99% ایرانیان در هر شرایطی شمال است!) اما در حال حاضر شرایط اندکی متفاوت است و سفر کردن، بویژه سفر ایمن، شرایط خاصی دارد.

شیوع کرونا در سراسر دنیا و ادامه‌دار بودن روند آن، مردم را به سمت زندگی عادی سوق داده است، بگونه‌ای که مردم در تلاش هستند تا کم کم به روال زندگی قبل از کرونا بازگردند. سفر به شمال نیز از آن دست تفریحات ایرانیان است که برای گنجاندن آن در روند زندگی کنونی می‌بایستی به 4 نکته اصلی توجه کنید.

نکته اول مسافرت بدون خطر به شمال - برنامه غذایی

سالم‌ترین راه غذا خوردن در مسافرت این است که غذایی به مراه خود به شهر مقصد ببرید و یا اینکه از غذاهای بسته‌بندی شده استفاده کنید. اگر مجبور به خرید غذا شدید از مطمئن‌ترین رستوران‌ها غذای خود را خریداری کنید.

نسبت به مواد غذایی که در طول سفر مصرف می‌کنید، دقت لازم را داشته باشید. چرا که توجه به برنامه غذایی سالم موجب بالا رفتن سطح ایمنی بدن می‌شود و این مسئله از بروز علائم شدید بیماری کرونا جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از راه‌های صحیح غذا خوردن در طول سفر، خرید مواد غذایی اولیه و تهیه غذا در اقامتگاه است. شما می‌توانید با اجتذه اقامتگاه از طریق لیدوماتریپ محل اقامت ایمنی اجاره کرده و غذای خود و همراهانتان را بصورت ایمن و مطمئن تهیه کنید.

نکته دوم مسافرت بدون خطر به شمال - سطح سلامت مسافران

سعی کنید با اعضای خانواده خود و یا چند دوستی که دائما با آن‌ها در ارتباط هستید سفر بروید. همه ما می‌دانیم که مسافرت، بویژه اگر به سمت دریا و شهرهای شمال باشد دسته‌جمعی حال و هوای بهتری دارد ولی اگر به سلامتی خودتان اهمیت می‌دهید، بیشتر از 3 تا 4 همسفر ممنوع!

قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید از اینکه خودتان و هم سفرهایتان کسالت و بیماری ندارید مطمئن شوید. حتی کوچکترین کسالت نیز می‌تواند زنگ خطر باشد.

پس از آنکه همسفرهای خود را انتخاب کردید و از سلامتی آن‌ها مطمئن شدید، پیش از حرکت به سمت شمال، مقصد دقیق خود را مشخص کنید.  فرقی نمی‌کند عاشق دریا باشید یا جنگل و یا حتی عاشق کوهستان، شمال جایی است که همه این زیبایی‌های وصف‌ناپذیر را یکجا به شما خواهد داد.

رشت از آن دست شهرهایی است که همواره انتخاب بسیار جذابی برای مسافرت بوده و با توجه به جاذبه‌ها و امکاناتی که دارد میتواند جز اولین گزینه‌های شما نیز باشد. اگر رشت را بعنوان مقصدتان انتخاب کرده‌اید پیش از شروع سفر، از طریق لیدوماتریپ به صورت آنلاین اقدام به اجاره ویلا در رشت کنید. بدین شکل قبل از اینکه به رشت برسید اقامتگاه شما ضدعفونی شده آماده تحویل به شماست.

نکته سوم مسافرت بدون خطر به شمال - اقامتگاه

4 نکته برای مسافرت بدون خطر و بهداشتی به شمال

اجاره  اقامتگاه مناسب همواره جز دغدغه افراد در طول مسافرت بوده است. همه ما برای یکبار هم که شده تجربه رسیدن به شهر مقصد بدون اینکه اقامتگاهی را برای اقامت چند روزه در نظر گرفته باشیم، تجربه کرده‌ایم. فقط امیدواریم این تجربه مربوط به روزهای شلوغ شهر مقصد نبوده نباشد، چون در آن صورت احتمال اینکه برای ساعت‌ها در خیابان‌های آن شهر، به دنبال اقامتگاه بوده باشید بسیار قوی است.

در حال حاضر و با تجربه شیوع کرونا، انتخاب اقامتگاه مناسب دشوارتر از قبل شده است، و همه افراد به دنبال اقامتگاهی پاکیزه هستند که تمام پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود.

یکی از نکات اصلی که می‌بایستی در نظر داشته باشید این است که، در روزهای شلوغ مسافرت نکنید. تعداد زیاد مسافران همواره از سطح کیفی خدمات ارائه شده در اقامتگاه‌ها می‌کاهد و کوچکترین تعلل در امر رعایت بهداشت می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری برای شما و همراهانتان به دنبال داشته باشد.

همچنین به هیچ عنوان از اقامتگاه‌های بدون مجوز در طی مسافرت خود استفاده نکنید. چرا که این اقامتگاه‌ها هیچ تضمینی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مداوم محل اقامت شما ندارند.

پس در سفر به شمال، چگونه اقامتگاه ایمن و مطمئن پیدا کنیم؟

لیدوماتریپ، یکی از سایت‌های برتر ایرانی است که در حوزه رزرو آنلاین ویلا، سوئیت، خانه مبله و اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند. لیدوماتریپ با داشتن بیش از 7000 اقامتگاه در بیش از 400 شهر و روستای ایران به شما کمک می‌کند تا بصورت مطمئن اقامتگاه خود را رزرو کنید. این سامانه کیفیت، پاکیزگی و ایمنی اقامتگاه‌های موجود در وب سایت خود را تضمین می‌کند و به پشتیبانی 24 ساعته مسافران خود می‌پردازد.

هدف اصلی این شرکت ارائه خدمات اقامتی باکیفیت برای اقشار مختلف جامعه، است که تا به امروز لیدوماتریپ به هدف خود رسیده و توانسته بزرگترین هدف خود که رضایت مشتریان است را بدست آورد.

اگر مسافر رامسر هستید و میخواهید از امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ استفاده کنید از بخش اجاره ویلا در رامسر، ویلاهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید و بهترین گزینه را برای اقامت خود در عروس شهرهای شمال انتخاب کنبد. علاوه بر تضمین کیفیت و تمیزی اقامتگاه از مهمترین مزایای سامانه های آنلاین رزرو آنلاین اقامتگاه سهولت و تضمین تحویل اقامتگاه می باشد. زمانی شما به صورت آنلاین و از سامانه های معتبر اقدام به رزرو می نمائید دیگر نگران نیستید که آیا می توان هم از نظر واریز مبلغ بیعانه به افراد با هویت تائید نشده اعتماد کرد و هم از نظر اینکه اقامتگاه دقیقا مطابق مشخصات و تصاویر اقامتگاه تحویل داده می شود یا خیر. بخصوص در ایام پیک مثل تعطیلات تابستان که شهرهای مختلف کشور روزانه میزبان هزاران گردشگر هستند شهرهایی مثل چالوس بسیار پر مسافر هستند و نمی توان اعتماد کرد و از فرد یا شرکتی که هویت تائید شده ندارد رزرو انجام داد و به خیال آن رزرو سفر خود را بچینیم. در چنین شرایطی از طریق سامانه های معتبر و آنلاین که هویت تائید شده دارند و دارای پروانه کسب و ای نماد می باشند، مانند لیدوماتریپ می توان با خیال راحت اقدام به اجاره ویلا در چالوس کرد و به سلامتی خود و همسفران بها داد و از ساعت ها زمان گذاشتن برای پیدا کردن ویلا در چالوس صرفه جویی کرد. بدین ترتیب از حضور در مکان های عمومی و آلوده هم خودداری کرده ایم و گامی مثبت در جهت سلامتی هرچه بیشتر برداشته ایم. 

نکته چهارم مسافرت بدون خطر به شمال - وسایل نقلیه

4 نکته برای مسافرت بدون خطر و بهداشتی به شمال

برای سفر به شهرهای شمال، معمولا از سه روش استفاده می‌شود: ماشین شخصی، اتوبوس و هواپیما. که ماشین شخصی برای مسافرت به شمال معمولا پرطرفدارتر از سایر روش‌هاست. ولی باید بررسی کنیم که برای مسافرت در دوران کرونا، کدام گزینه برای سلامتی مناسب‌تر است.

مسافرت به شمال، با هواپیما

با توجه به شرایط حاکم در جهان، تمام شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند تا بعد از پرواز و قبل از مسافرگیری، تمام بخش‌های هواپیما را ضدعفونی کنند. همچنین هواپیماها معمولا از تهویه مناسبی برخوردار هستند. اما در صورتی که تعداد مسافران زیاد باشد فاصله کم میان صندلی‌ها میتواند موجب انتقال ویروس شود.

مسافرت به شمال، با اتوبوس

اتوبوس برخلاف هواپیما، معمولا از تهویه مناسبی برخوردار نیست و نظارتی بر ضدعفونی مداوم بخش‌های مختلف آن وجود ندارد. بنابراین تا مجبور نشدید با اتوبوس سفر نکنید!

در صورتی که سفر با اتوبوس را انتخاب می‌کنید به این چند نکته توجه کنید:

  • خرید بلیط بصورت اینترنتی
  • ضدعفونی صندلی، دسته صندلی و پیشخوان قبل از نشستن
  • استفاده از ماسک و دستکش در طول مسیر

 مسافرت به شمال، با ماشین شخصی

ماشین شخصی شما بهترین وسیله برای مسافرت به شمال کشور است، به شرط اینکه در رستوران‌ها و پارکینگ‌های بین راهی توقف نکنید. این مکان‌ها معمولا بسیار شلوغ هستند و نکات بهداشتی به درستی در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

با رعایت چند نکته ساده بدون اینکه کرونا بگیرید و یا درگیر مسائل بهداشتی شوید به شمال سفر کنید!

همانطور که گفتیم اگر بتوانید این 4 نکته ساده را در رابطه با مسافرت خود به شمال کشور رعایت کنید، میتوانید یک سفر دل انگیز به شهرهای شمالی داشته باشید که این سفر ایمن، علاوه بر اینکه شما را بیمار نمی‌کند، انرژی مضاعفی برای ادامه زندگی نیز به شما می‌دهد. فرقی نمی کند به ماسال بروید و به دنبال اجاره ویلا در ماسال باشید و یا به یک منطقه شلوغ و مرکز شهر مانند ساری بروید و یا حتی عازم جنوب و سایر شهرهای ایران باشید. در لیدوماتریپ می توانید با خیالی آسوده ویلا و سوئیت را در هر شهری رزرو کنید و از امن بودن آن مطمئن باشید. 

اگر در شهرهای شلوغی مانند تهران زندگی می‌کنید و ساعت‌های زیادی از روز را مشغول کار هستید، مطمئنا خستگی ناشی از کار بر پیکر و روح شما هویداست. که شیوع ویروس کرونا نیز موجب تشدید آن شده است. ما یک پیشنهاد برای شما داریم، برنامه‌ریزی کنید و دو روز بهاری از وسط هفته را برای خود و خانواده اختصاص دهید.

با رعایت تمام نکاتی که گفتیم، اقامتگاهتان را آسوده خاطر و از قبل از سایت لیدوماتریپ به آدرس  www.lidomatrip.com رزرو کرده،  صبح زود ساعت 5 به دل جاده شمال بزنید. هوایی که در شش‌هایتان جریان می‌یابد را تصور کنید. این جاده فوق‌العاده است و شما را به یک مقصد رویایی می‌رساند. فقط قبل از سفر تمام لوازم ضروری برای یک مسافرت بهداشتی و اقامتگاه خود را آماده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز