خبرگزاری کار ایران

چرا معتادان دارای مشکلات شغلی هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۳۲۲

اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مزمن، عود کننده و قابل درمان است. اعتیاد با انتخاب آگاهانه استفاده از مواد مخدر آغاز می شود، اما اعتیاد فقط "استفاده زیاد از مواد مخدر" نیست.

 تحقیقات علمی اخیر شواهد زیادی را ارائه می دهد که نه تنها داروها با عملکرد طبیعی مغز تداخل ایجاد می کنند و احساس لذت بزرگی ایجاد می کنند، بلکه اثرات طولانی مدت بر متابولیسم و ​​فعالیت مغز دارند. در برهه ای از زمان ، تغییراتی در مغز ایجاد می شود که می تواند سوء مصرف مواد مخدر را به اعتیاد تبدیل کند. افراد معتاد به مواد مخدر از ولع مصرف و مصرف مواد مخدر رنج می برند و به تنهایی نمی توانند ترک کنند.

چگونه می توان تشخیص داد که یک فرد شاغل به مواد مخدر اعتیاد دارد؟

موارد زیر برخی از خصوصیات رفتاری است که ممکن است در اثر اعتیاد به مواد مخدر رخ دهد. توجه داشته باشید که این خصوصیات رفتاری همیشه نشان دهنده اعتیاد به مواد مخدر نیست ، اما ممکن است تحقیقات بیشتری را تضمین کند.

  • غیبت بدون اطلاع رسانی و استفاده بیش از حد از روزهای بیماری
  • ناپدید شدن مکرر از محل کار ، غیبت های طولانی بدون دلیل ، بهانه های غیرممکن
  • عدم اطمینان در حفظ قرارها و رعایت ضرب الاجل ها
  • عملکرد کاری که بین دوره های با بهره وری بالا و پایین متناوب است
  • اشتباهاتی که به دلیل بی توجهی ، قضاوت ضعیف و تصمیمات بد انجام شده است
  • گیجی ، از دست دادن حافظه و مشکل در تمرکز یا یادآوری جزئیات و دستورالعمل ها
  • کارهای عادی به تلاش بیشتر احتیاج دارند و زمان بیشتری را مصرف می کنند
  • روابط بین فردی با همکاران آسیب می بیند
  • به ندرت اشتباهات را قبول می کند یا مسئولیت اشتباهات یا نظارت ها را قبول می کند
  • وخیم شدن تدریجی در ظاهر و بهداشت شخصی
  • یک تغییر شخصیت که شامل نوسانات خلقی ، اضطراب ، افسردگی ، عدم کنترل فشار ، افکار خودکشی یا حرکات است
  • افزایش انزوای شخصی و شغلی
  • مشکلات شغلی برای یک فرد شاغل

فردی که از اختلال مصرف مواد رنج می برد نه تنها زندگی خود را تحت تأثیر قرار می دهد ، بلکه بر خانواده ، دوستان ، همکاران و مدیران خود نیز تأثیر می گذارد. اگر مصرف مواد مخدر یا الکل به طریقی روی شغل شما تأثیر منفی بگذارد و به استفاده خود ادامه دهید ، ممکن است از یک اعتیاد جدی رنج ببرید. ارائه دهندگان خدمات درمانی می توانند به سوالات شما پاسخ دهند و به شما کمک کنند راه زندگی سالم ، شاد و هوشیار را شروع کنید. هر ماده ای به روشی متفاوت بر بدن تأثیر می گذارد. الکل می تواند کسی را خواب آلود کند ، رفلکس کندی داشته باشد و قضاوت و عملکرد حرکتی او مختل شود. افیون ، مانند هروئین یا داروهای مسکن تجویز شده می تواند باعث از بین رفتن علاقه در محل کار ، ولع مصرف و تعریق شود. مصرف شاهدانه قبل یا در حین کار ممکن است باعث اختلال در هماهنگی و حافظه و همچنین احساس تحریف زمان شود. محرک ها مانند کوکائین باعث فعالیت بیش از حد ، اضطراب و ضربان قلب سریع می شوند.

مشکلات مالی ناشی از اعتیاد مواد مخدر

مشکلات اعتیاد و پول از بسیاری جهات به هم گره خورده است: کسانی که در سطح فقر زندگی می کنند ، شاید به عنوان یک راه فرار و برای جلوگیری از مشکلات جدی بیشتر سوء مصرف مواد مخدر را دارند. اعتیاد همچنین منجر به نابودی مالی می شود و شخصی که ممکن است قبلاً هیچ نگرانی در مورد درآمد نداشته باشد ، می تواند به دلیل اعتیاد خود به فقر وادار شود. از دست دادن کار یا ناتوانی در یافتن شغل ، معتاد را به عنوان یک فرد و خانواده اش در صورت داشتن یک خانواده تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وقتی یکی از افراد متاهل اعتیاد داشته باشد ، دیگری بار مالی را به دوش می کشد و مسئولیت مراقبت از یک خانواده و یک معتاد را درگیر خود می کند. این می تواند منجر به طلاق شود ، که تأثیرات منفی خود را در هزینه ها و خسارات روحی دارد. حتی اگر یک معتاد بتواند شغل خود را حفظ کند ، مشکلات مالی آنها بسیار بیشتر از شخصی است که از یک ماده مخدر سوء استفاده نمی کند.

آیا اعتیاد به مواد مخدر قابل درمان است؟

از روشهای مختلفی در برنامه های درمانی برای کمک به بیماران در کنار آمدن با ولع مصرف و احتمالاً جلوگیری از عود دارو استفاده می شود. از طریق درمان متناسب با نیازهای فردی ، افراد می توانند یاد بگیرند که شرایط خود را کنترل کنند. انواع مختلفی از برنامه های درمانی سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد. روش های کوتاه مدت کمتر از شش ماه طول می کشد و شامل درمان اقامتی ، دارو درمانی و سرپایی بدون دارو است. درمان طولانی تر ممکن است شامل ، به عنوان مثال ، درمان سرپایی نگهداری متادون برای معتادان به مواد افیونی و درمان جامعه درمانی مسکونی باشد.

اگر از اعتیاد رنج می برید یا شاغل یا بیکار هستید ، به کمک نیاز دارید. درمان می تواند مدیریت بیماری را ممکن کند. در یک مرکز توانبخشی  ترک اعتیاد ، شما می توانید یاد بگیرید که اعتیاد خود را به مواد مخدر کنترل کنید و استراتژی های جدیدی را برای جلوگیری از عود بیماری اتخاذ کنید.

مرکز ترک اعتیاد راهی به سوی نور یک موسسه عام المنفعه در با تمرکز روی شرق تهران دارای خدمات متنوعی است که می توانید از اینجا  مطالعه کرده و به وب سایت این مرکز به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://mrbsn.com/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز