خبرگزاری کار ایران

برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2021

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۰۱۸

هر ساله منابع آموزشی مختلفی لیستی از برترین دانشگاه‌های جهان را معرفی می‌کنند تا دانشجویان بین المللی بتوانند با اطمینان بیشتری به تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود بپردازند.

هر ساله منابع آموزشی مختلفی لیستی از برترین دانشگاه‌های جهان را معرفی می‌کنند تا دانشجویان بین المللی بتوانند با اطمینان بیشتری به تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود بپردازند. و اما لیست برترین دانشگاه های جهان در سال 2021 که در این مقاله خواهید خواند، از طرف وبسایت Times Higher Educatin که یکی از معتبرترین منابع جهانی می باشد، منتشر شده است.

موضوع قابل توجه در رابطه با این لیست تغییرات چشمگیر آن نسبت به سال 2020 و وجود دانشگاه های چینی در آن است. مثلا دانشگاه چینهوا که برترین دانشگاه آسیاست، اکنون در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. و همچنین دانشگاه استنفورد که با دو پله صعود بالاتر از دانشگاه های کالیفرنیا و کمبریج قرار گرفته است.

سوالی که شاید برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که معیار ها و فاکتور های این وبسایت برای معرفی این دانشگاه ها به عنوان برترین دانشگاه های جهانی چیست؟ وبسایت تایمز 13 فاکتور مختلف و مهم که مورد تایید دولت ها، استادان، دانشجویان و دانشگاه ها است را برای تهیه ی این لیست مد نظر قرار داده است.

مجله تایمز 13 فاکتور مورد بررسی در تهیه ی این لیست را در 5 گروه تقسیم بندی کرده که به شرح زیر می باشد:

  1. محیط آموزش و تدریس
  2. حجم تحقیقات و دستاوردها
  3. تاثیر تحقیقات
  4. نگاه بین المللی کارمندان، دانشجویان و تحقیقات
  5. میزان انتقال دانش

و اما در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های جهان در سال 2021 از نظر مجله تایمز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

1.دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد در کشور انگلیس همانند 3 سال اخیر رتبه اول را به خود اختصاص داده و برای چهارمین بار پیاپی به عنوان برترین دانشگاه جهان معرفی شده است. ورود به این دانشگاه بسیار سخت بوده و متقاضیان زیادی دارد اما این دانشگاه در هر دوره تنها 5 درخواست تحصیلی را قبول می کند. دانشگاه آکسفورد در حال حاضر 20000 دانشجو در دوره ها و مقاطع تحصیلی مختلف دارد که همگی در آینده و پس از فارغ التحصیلی در شرکت های بزرگ و مطرح مشغول به کار خواهند شد. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در منطقه انگلیسی زبان و دومین دانشگاه قدیمی در جهان بعد از دانشگاه بولونیا می باشد.

برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2021

2.دانشگاه استنفورد (Stanford University)

در جایگاه دوم برترین دانشگاه های جهان دانشگاه استنفورد در کشور آمریکا را مشاهده می کنیم. این دانشگاه در منطقه دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و یکی از دانشگاه های مهم این ایالت است. چرا که بسیاری از شرکت های مهم و مطرح توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه اداره می شوند. این دانشگاه جوایز متععدی از جمله شصت جایزه نوبل و هفت جایزه مدال فیلدز را از آن خود کرده است. پذیرش در دانشگاه استفورد ساده نبوده و برای ورود به این دانشگاه باید مهارت های فوق العاده و در واقع حرفی برای گفتن داشته باشید. هم اکنون این دانشگاه 7000 دانشجوی کارشناسی و 9000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد. پروژه های تحقیقاتی زیادی در این دانشگاه به اجرا در می آیند که در حال حاضر تعداد 5000 از آن ها در حال اجراست.

3.دانشگاه هاروارد (Harvard University)

جایگاه سوم نیز مربوط به دانشگاهی در کشور آمریکاست. دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج ایالت ماساچوست بوده و از دیگر دانشگاه های مهم در کشور آمریکا و جهان است. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی محسوب شده و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در آمریکا می باشد. مریم میرزاخانی و کامران وفا از استادان فیزیک سرشناس ایرانی در این دانشگاه هستند.

برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2021

4.موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology)

و اما رتبه چهارم نیز به کشور آمریکا و موسسه فناوری کالیفرنیا که به CalTech معروف است، اختصاص دارد. این دانشگاه در شهر پادسانا در ایالت کالیفرنیا قرار گرفته و موسسه ای بسیار کوچک است که تنها 2250 دانشجو در آن به تحصیل مشغولند. از این تعداد دانشجو 900 نفر آن ها در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. این موسسه علاوه بر فعالیت های علمی و تحقیقاتی، به مطالعه و اجرای موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی نیز می پردازد. اگر چه موسسه فناوری کالیفرنیا یک موسسه ی خصوصی است اما کمک هزینه های تحصیلی زیادی (حدود 38،000 دلار) برای دانشجویان خود در نظر می گیرد.

5.موسسه فناوری ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology)

موسسه فناوری ماساچوست در کشور آمریکا معروف به ام آی تی (MIT) رتبه پنجم در لیست برترین دانشگاه های جهان را دارد. این موسسه در شهر کمبریج ایالت ماساچوست قرار گرفته و زمین آن توسط دولت به این موسسه اهدا شده است. این موسسه نیز همواره در تلاش برای اعطای کمک هزینه های تحصیلی و حمایت های مالی به دانشجویان نیازمند می باشد. اما شرایط ورود به این موسسه فناوری ماساچوست بسیار سخت بوده و از متقاضیان تحصیل در این موسسه تنها 8 درصد آن ها موفق به تحصیل در آن خواهند شد.

6.دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج در شهر کمبریج بریتانیا در کنار رودخانه ی کم قرار گرفته و جایگاه ششمین دانشگاه برتر جهان طبق رتبه بندی وبسایت تایمز را از آن خود کرده است. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی در منطقه ی انگلیسی زبان و سومین دانشگاه قدیمی در جهان است. لقب آکسبریج را به دو دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد به دلیل قدمت طولانی اختصاص داده اند و از آنها به عنوان "دانشگاه های باستان" نام می برند. این دانشگاه را یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه ها در جهان دانسته اند و وبسایت USNews از آن به این عنوان که "هیچ دانشگاهی که مانند این دانشگاه در تغییر جهان نقش نداشته " یاد کرده است.

7.دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (University of California, Berkeley)

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در شهر برکلی ایالت سانفرانسیسکو آمریکا که به طور خلاصه به دانشگاه برکلی معروف است، جایگاه هفتم را دارد. این دانشگاه بیشتر به فعالیت های پژوهشی و عملی می پردازد و جزو یکی از دانشگاه های سیستم دانشگاه های کالیفرنیاست. سیستم دانشگا های کالیفرنیا جزو بزرگ ترین سیستم های دانشگاهی آمریکاست که از 10 دانشگاه و مرکز علوم پزشکی تشکیل شده است.

8.دانشگاه ییل (Yale University)

رتبه هشتم نیز به دانشگاه ییل واقع در شهر نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا اختصاص دارد. این دانشگاه از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه ها در آمریکاست که بسیاری از روسای جمهور و اشخاص دولتی دیگر از جمله بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، جورج دبلیو بوش و جان کری در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

9.دانشگاه پرینستون Princeton University))

دانشگاه پرینستون در شهر پرینستون ایالت نیوجرسی آمریکا رتبه نهم در بین برترین دانشگاه های جهان را دارد. این دانشگاه چهارمین دانشگاه قدیمی در آمریکاست و همچنین یکی از بهترین و پرافتخارترین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه حوزه فیزیک و ریاضی بسیار پر اهمیت است تا جایی که آلبرت انیشتین یکی از استادان بزرگ این دانشگاه بوده است.

10.دانشگاه شیکاگو (The University of Chicago)

و اما رتبه 10 که به دانشگاه شیکاگو اختصاص دارد در ایالت ایلینوی آمریکا قرار گرفته و از معتبرترین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه 82 جایزه نوبل را دریافت کرده است. از اساتید این دانشگاه می توان باراک اوباما یکی از روسای جمهور آمریکا را نام برد. همچنین افراد سرشناسی از جمله ساموئل هانتینگتون، ریچارد رورتی و جیمز واتسون در این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند.

برای مشاهده لیست کامل برترین دانشگاه های جهان در سال 2021 می توانید به وبسایت مجله تایمز مراجعه کرده و یا وارد لینک www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2021/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats شوید.

اگر چه تحصیل در برترین دانشگاه های جهان کار سختی است اما دانشگاه های معتبر دیگری نیز در جهان وجود دارند که از سیستم آموزشی فوق اعاده ای برخوردارند. از جمله این دانشگاه ها در کشورهای ترکیه، آلمان و کانادا قرار گرفته اند.

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر با کارشناسان حرفه ای خدمات اعزام دانشجو به این کشور ها را جهت تحصیل در ترکیه ، تحصیل در آلمان و تحصیل در کانادا با بهترین قیمت ارائه می دهد. جهت اطلاعات بیشتر با شماره  ۰۹۰۳۹۰۸۱۲۰۱ در تماس باشید.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز