خبرگزاری کار ایران

قوطی پروفیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۲۰

پروفیل‌‎ها که در واقع سازه‎‌هایی توخالی با اندازه مشخص هستند، جهت ایجاد استحکام در موارد مختلفی چون، ساختمان‌سازی و خودروسازی و نظامی استفاده می‌شوند.

قیمت قوطی پروفیل با توجه به کاربرد و نوع آن تعیین می‌شود. پس نمی‌توان قیمت مشخصی را برای تمامی آن‌‎ها در نظر گرفت. برای اطلاع از قیمت قوطی پروفیل می‌توانید به سایت آهن سادات مراجعه نمایید.

قبل از بررسی قیمت قوطی پروفیل و یا انواع آن، بهتر است با نحوه تولید این پروفیل‎‎‌ها کمی آشنا شویم. خوب است بدانید پروفیل‎‌ها به صورت مستقیم وغیرمستقیم تولید می‌شوند. در نوع اول یا مستقیم در فرایند شکل‌دهی ورقه‎‌ها به یک پروفیل که دارای خط جوش‎‌های یکنواخت و منظمی است مبدل می‌شوند. کیفیت بالا و دقیق بودن ابعاد از جمله مزایای این روش تولید می‌باشد. این در حالی است که در نوع غیرمستقیم تولید پروفیل، بعد ساخت لوله بر روی آن اعمال گوشه‌دهی و زاویه‌دهی انجام می‌شود. دقت پایین قوطی‌های پروفیل تولید شده از معایب این روش می‌باشد.

اولین قوطی پروفیل در ایران

پس از اتمام جنگ جهانی جمعیت ایران روند افزایشی به خود گرفت و ساخت خانه برای این جمعیت امری واجب بود. در آن دوران برای اولین بار در ساخت در و پنجره از قوطی پروفیل استفاده نمودند. این پروفیل‎‌ها توسط کارخانه‎‌ای که متعلق به شخصی به نام مانسمن تولید می‌شدند. فرد دیگری به نام پیگر در آن سال توانست پروفیل‎‌های تو خالی بدون درز را تولید کند و این صنعت را پیشرفت دهد؛ اما کار به اینجا ختم نشد، در جنگ جهانی دوم صنعت ایران با پیشرفت صنعت جوشکاری استفاده از پروفیل در صنعت ساختمان‌سازی گسترش قابل توجهی پیدا نمود.

همانطور که اشاره کردیم  پروفیل‌‎ها دارای چندین نوع هستند که قیمت پروفیل در انواع مختلف متفاوت می‌باشد. در ادامه به بررسی انواع آن می‌پردازیم.

پروفیل در صنعت ساختمان‌سازی

از پروفیل در صنعت ساختمان‌سازی برای موارد مختلفی مثل تولید پنجره و درهای آلومینیومی استفاده می‌کنند. خود این پروفیل‌‎های ساختمانی نیز به سه نوع نورد گرم، نورد سرد و نورد مرکب تقسیم می‌شوند.

  • پروفیل نورد سرد، ساخت این پروفیل‎‌ها با فشار غلتک بر روی ورقه‎‌های فولادی صورت می‌پذیرد. در این روش از طریق آنیل کردن میزان انعطاف‌پذیری ورقه‎‌ها را گسترش داده و به شکل مورد نظر آن را تولید می‌کنند. در طی این روش با سخت‌تر شدن، صاف‌تر شدن و نیز براق شدن فلز رو به رو خواهیم شد. از این پروفیل‎‌ها جهت چهارچوب درهای ساختمان، تیر‎‌های تکیه گاه و ناودانی استفاده می‌شود.
  • پروفیل نورد گرم، در تولید میله‎‌های طولانی پروفیل‌‎های نورد گرم پرکارترین فناوری را فراهم می‎‌آورند. از مزایای این روش می‌توان به تولید میزان زیادی پروفیل برای بهره‌وری بالا اشاره نمود. برای اینکه فولاد شکل‌پذیر شود در این روش دما را 1700 درجه‎‌ی فارنهایت افزایش می‌دهند و با حرکت غلطک‎‌ها بر روی ورقه‎‌ها پروفیل با ابعاد مدنظر خود را تولید می‌نمایند. حرارت بالا سبب تشکیل ورقه‎‌ی اکسیداسون بر روی آن‌‎ها می‌شود و به راحتی قابل استفاده در هوای آزاد می‌باشند.
  • پروفیل مرکب، تولیدکنندگان در ساخت پروفیل مرکب هم از پروفیل نورد گرم وهم از پروفیل نورد سرد استفاده مین‌کنند؛ به همین دلیل به آن پروفیل مرکب گفته می‌شود.

قوطی پروفیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پروفیل صنعتی

جهت تولید سازه‎‌های بزرگ مثل تابلوی تبلیغاتی، وسایل نظامی، ساختمان‌‎های درون کارخانه‌‎جات، ماشین‎‌آلات صنعتی و... استفاده می‌شود. در پروفیل‎‌های صنعتی ورق سیاه تولید شده از روش نورد گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که این پروفیل‎‌ها در سازه‎‌های بزرگ به کاربرده می‌شوند پس به جای ورقه‎‌های فولادی از ورقه‎‌های‌های بزرگ‌تر با ضخامت بالاتر استفاده می‌شود و به همین دلیل نیز به آن پروفیل‎‌های سنگین گفته می‌شود.

پروفیل قوطی مبلی

از این پروفیل‎‌ها در ساخت وسایل گوناگونی چون اگزوز، دوچرخه، مبلمان، کانکس و... استفاده می‌شود. این پروفیل‎‌ها، پروفیل سبک محسوب می‌شوند و قیمت قوطی پروفیل برحسب وزنشان تعیین می‌شود. در ساخت این پروفیل‎‌ها از روش نورد سرد و ورقه‎‌هایی با ضخامت‎‌هایی بین 7/0 و5/1 استفاده می‌شود. سطح مقطع پروفیل‌‎های قوطی مبلی متفاوت است و از بین تمامی سطح مقطع‎‌های موجود نوع مربعی و مستطیلی شکل پر مصرف‌تر می‌باشند.

دسته‌بندی دیگر پروفیل‎‌ها

میله گرد، تیر آهن، تسمه، ناودانی، نبشی، چهارپایه و... از نوع پروفیل باز محسوب میشوند که دارای سطح مقطع z بوده و از آن برای سقف سالن‎‌های ورزشی و سوله یا انبار استفاده میشود.

پروفیل‎‌های بسته نیز در تولید در وپنجره ، در کرکره برقی، و پروفیل‌‎های یو پی وی سی استفاده میشوند که نوع پروفیل در و پنجره در افزایش استحکام ساختمان بسیار تاثیر گذار میباشد.

میلگرد

میلگردهای فولادی نوعی از پروفیل‎‌ها با سطح مقطع دایره‎‌ای می‌باشند که در جهت افزایش مقاومت و استحکام ساختمان‎‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت روز میلگرد از دغدغه‎‌های ساختمان‌سازان محسوب می‌شود و این به سبب اهمیت بالای میلگرد در فرایند ساختمان‌سازی می‎‌باشد. میلگرد‎‌ها دارای انواع مختلفی هستند که میلگرد اروپایی، فولاد کربن و گالوانیزه نمونه‎‌هایی از آن هستند.

  • میلگرد اروپایی، ویژگی یک میلگرد مناسب، استحکام و در این حال توانایی خم شدگی آن است که میلگرد‎‌های اروپایی با داشتن این دو قابلیت توانسته‎‌اند به بهترین نوع میله گردها مبدل شوند.
  • میلگرد فولاد کربن، میله گرد سیاه از لحاظ  قدرت کششی و نیز استحکام می‌تواند مناسب‌ترین میله گرد باشد اما این موضوع در خصوص مناطق مرطوب و پر آب صدق نمی‌کند چرا که این نوع میله گردها در برابر رطوبت دچار فرسایش می‌شوند و این فرسایش ممکن است موجب ترک خوردگی بتن‌‎ها شود.

قوطی پروفیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

برای اطلاع از قیمت قوطی پروفیل و یا قیمت روز میلگرد می‌توانید به سایت آهن سادات مراجعه کنید و از قیمت‎‌های محصولات آن که شامل تیرآهن، قیمت نبشی لقمه ، میله گرد، قوطی پروفیل و بولت می‌باشد اطلاع یابید. آهن سادات از سال 1364 در زمینه تامین، تولید، وتوزیع آهن‌آلات صنعتی و ساختمانی فعالیت می‌نماید. این مجموعه توانسته به صورت مستقیم آهن‌آلات ساختمانی را از اکثر کشور‎‌های اروپایی و آسیایی از جمله روسیه، اوکراین و کره انجام دهد. برای خرید و مطالعه‎‌ی مقالات آهن سادات می‌توانید به آدرس sadatiron.com مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز