خبرگزاری کار ایران

آیا پوکو از شیائومی جدا شده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۵۱۷

اگر اهل گشت و گذار در بازار گوشی باشید، حتما نام برند پوکو به گوش شما خورده است.

این برند که اولین بار توسط شیائومی معرفی شد، توانسته تا کنون بسیار موفق عمل کند، و به عنوان یک کمپانی تولید کننده گوشی‌های میان رده و اقتصادی شناخته می‌شود. به عنوان مثال یکی از گوشی‌های بسیار محبوب این برند، پوکو X3 است که توانسته بسیار موفق عمل کند. در ادامه با این برند و گوشی Poco x3 بیشتر آشنا خواهید شد، و به بررسی مزایا و معایب این گوشی خواهیم پرداخت.

از ورود به بازار با شیائومی تا اعلام استقلال پوکو

از زمان ورود برند پوکو به بازار رقابتی گوشی، کمتر از سه سال می‌گذرد و بر خلاف انتظارها، این برند توانست بسیار موفق عمل کند. بسیاری از منتقدین تصور می‌کردند این کمپانی بعد از چندین عرضه ناموفق ورشکست شود، اما در حال حاضر پوکو یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی در هند است، و البته رکورد بسیار خوبی از خود به جای گذشته است. یکی از مدل‌های محبوب این گوشی، شیائومی پوکو X3 است که مشخصات فنی و ظاهری بسیار خوبی دارد.

البته باید دید در ادامه این برند چگونه به فعالیت خود ادامه خواهد داد، زیرا دیگر عبارت پوکو توسط شیائومی Poco by Xiaomi را در گوشی‌های این برند نخواهید دید. از اولین عرضه پوکو توسط شیائومی در سال 2018 که Pocophone F1 نام داشت، اتفاقات زیادی در این شرکت رخ داده است، و در نهایت پس از موفقیت‌های بسیار، برند پوکو به یک شرکت مستقل تبدیل شد.

موفقیت جداشدن پوکو از شیائومی در آینده مشخص خواهد شد، و باید دید که گوشی‌های این برند همچنان با کیفیت بالا وارد بازار خواهند شد، و یا کیفیت آن افت خواهد کرد، و مانند بسیاری از غول‌های گوشی سازی از بازار حذف خواهند شد. البته با اینکه از عرضه پوکو X3 یا Poco x3 مدت زمان زیادی نمی‌گذرد، اما نقدهای بسیاری برای آن ارائه شده است، و آن را به یک گوشی محبوب تبدیل کرده‌اند.

معرفی گوشی پوکو X3

گوشی پوکو X3 در سپتامبر سال 2020 به بازار معرفی شد، و در همان روزهای اول ورود، میزان فروش بسیار خوبی را کسب کرد. قیمت poco x3 نیز بسیار مناسب است، و مدل ایکس 3 با 64 گیگ حافظه حدود 220 دلار و مدل 128 گیگی آن حدود 250 دلار است.

آیا پوکو از شیائومی جدا شده است؟

این گوشی علاوه بر طراحی بسیار خاصی که دارد، مشخصات فنی آن نیز به شکلی ارائه شده است تا بتوان برای کاربرد عمومی بدون هیچ نقصی استفاده شود. پوکو X3 در بازار داخلی نیز بسیار محبوب شده است، و دلیل آن را می‌توان کیفیت بالای گوشی عنوان کرد. با اینکه این گوشی به عنوان یک موبایل میان رده شناخته می‌شود، اما امکانات و طراحی آن بسیار خاص هستند.

گوشی پوکو ایکس 3 حتی توانسته با خود برند شیائومی نیز به رقابت بپردازد و گوشی‌های این شرکت را با چالش فروش در هند روبرو کرده است. برای آشنایی بیشتر با این گوشی، در ادامه به بررسی طراحی و مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

بررسی طراحی ظاهری گوشی پوکو X3

همانطور که از یک گوشی میان رده انتظار می‌رود، بدنه گوشی پوکو X3 نیز از پلاستیک ساخته شده است، اما براق بودن بدنه آن، باعث شده است تا ظاهری شبیه گوشی‌های رده پرچمدار داشته باشد. وجود نوارهای مورب، نحوه قرار گرفتن دوربین گوشی، و براق بودن بدنه آن ظاهری بسیار زیبا به این گوشی داده است. علاوه بر این، گوشی در دست بسیار خوب قرار می‌گیرد و وزن بالایی ندارد.

این گوشی با طراحی زیبای خود در دو رنگ خاکستری و آبی به فروش می‌رسد، و حدود 215 گرم وزن دارد. ابعاد این گوشی 165.3 در 76.8 در 9.4 است، و نباید از آن انتظار یک گوشی باریک را داشته باشید. البته براق بودن این گوشی علاوه بر مزیت زیبایی خود، عیب‌هایی نیز دارد. اثر انگش و چربی به راحتی روی بدنه گوشی باقی می‌ماند، و ممکن است گوشی از دست شما سر بخورد.

آیا پوکو از شیائومی جدا شده است؟

صفحه نمایش این گوشی نیز درصد خوبی را به خود اختصاص داده است، و حدود 84.6 درصد از پنل جلویی گوشی را تصاحب کرده است. صفحه نمایش 6.67 اینچی 120 هرتزی، باعث برخورداری از وضوح بالای تصویر خواهد شد، تصاویر زیبایی به نمایش در خواهد آمد.

یکی از نکات مثبتی که در این گوشی وجود دارد، و از آن می‌توان به عنوان مزیت نام برد، کلید پاور گوشی پوکو X3 است که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند. البته قرار گرفتن جای این کلید در سمت راست گوشی، منتقدان بسیاری دارد. به دلیل وجود حسگر، در هنگام مکالمه و یا قرار گرفتن در دست، ممکن است مدام گوشی شما در حال تلاش برای باز شدن باشد.

بررسی مشخصات فنی و نرم افزاری گوشی پوکو X3

یکی دیگر از نکات مثبت پوکو X3 استفاده از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 732 جی است. این تراشه 8 نانومتری در کنار پردازنده گرافیکی Aderno 618، کاربرد بالای گوشی را تضمین خواهد کرد، و تجربه بازی کردن با آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

گوشی پوکو X3 با اندروید پیش فرض 10 وارد بازار شده است، و رابط کاربری MIUI 12 در آن به کار رفته است. البته یکی از نکات منفی این گوشی، وجود تبلیغات بسیار زیاد این رابط کاربری است که مزاحمت‌های زیادی را هنگام استفاده از گوشی به وجود می‌آورد.

 

علاوه بر این‌ها، پوکو X3 در بحث دوربین و باتری نیز بسیار موفق عمل کرده است. باتری 5160 میلی‌آمپری این گوشی با قابلیت شارژ سریع، به گفته شرکت می‌تواند تا 10 ساعت در زمان اجرای بازی دوام بیاورد. همچنین دوربین این گوشی نیز به تقلید از بسیاری از محصولات شیائومی به صورت یک ماژول چند لنزی ارائه شده است. دوربین 64 مگاپیکسلی پشتی و 20 مگاپیکسلی سلفی این گوشی نیز تجربه خوبی از عکاسی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سخن پایانی

گوشی شیائومی پوکو x3 بر خلاف تمامی انتظارها، توانست محبوبیت بسیار خوبی بین کاربران کسب کند، و یکی از گوشی‌های پر فروش در هند است.

با وجود مزایا و معایب بسیاری که دارد، انتظار بالایی هم نباید از آن داشت، به هر حال شما با یک گوشی میان رده روبرو هستید، و امکانات آن بر اساس قیمت گوشی ارائه شده است. البته در حال حاضر، در بازاری که بسیاری از برندها در حال تولید گوشی‌های پرچمدار با قیمت بسیار بالا هستند، یافتن یک گوشی 5-8 میلیون تومانی کار سختی است. اما گوشی پوکو X3 با داشتن مشخصات فنی و ظاهری خوب، توانسته حتی نیازهای بسیاری از افرادی که به دنبال گوشی‌های رده بالا و پرچمدار هستند را نیز رفع کند. برای خرید آنلاین این گوشی با قیمت رقابتی می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز