خبرگزاری کار ایران

چگونه یک فست فود افتتاح کنیم؟ راهنمای کامل

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۰۱۳

راه انداختن فست فود و رستوران طرفداران زیادی دارد و کسب و کاری پردرآمد است. انتخاب راهی و درست در افتتاح فست فود از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این صنعت است.

راه اندازی فست فود اصول و مراحلی دارد که رعایت آن‌ها موفقیت کسب و کار شما را تضمین می‌کند.

اگر قصد بازگشایی فست فود را دارید باید با تجهیزات مورد نیاز فست فود نیز آشنا شوید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در زمینه افتتاح فست فود به کارشناسان خبره ما مراجعه کنید.

مراحل اولیه برای شروع فست فود

بهتر است که با تجربه و شناخت کافی مراحل باز کردن یک فست فود را آغاز کنید. اولین و مهم‌ترین بخش در شروع و راه اندازی هر کسب و کاری برنامه‌ریزی است. در این مرحله بهتر است با کارشناسان و افراد مطلع مشاوره بگیرید. در برنامه‌ریزی برای راه اندازی رستوران و فست فود باید به نکات زیر توجه کنید:

  • اسم رستوران یا فست فود مورد نظر را انتخاب کنید.
  • محل مناسبی را برای راه اندازی رستوران یا فست فود خود در نظر بگیرید.
  • لیست تجهیزات فست فود مورد نیاز در آشپزخانه صنعتی را تهیه کنید. تجهیزات رستوران باید گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش داشته باشند.
  • منو، مواد اولیه و قیمت غذاها را مشخص کنید. محل تهیه مواد اولیه را نیز تعیین کنید.
  • برآورد هزینه تقریبی برای بازگشایی فست فود و رستوران، بودجه‌ی لازم را مشخص می‌کند.

مراحل قانونی و جواز های مورد نیاز

در ابتدا باید به اداره‌ی اصناف و اداره‌ بهداشت بزنید. انجام آزمایش عدم اعتیاد و داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برای راه اندازی رستوران ضروری است.

مکان فست فود باید توسط اداره‌های بهداشت و دارایی تایید شود. شما پس از شرکت در دوره‌های آموزشی اداره اصناف و پرداخت هزینه‌های مربوطه،  جواز باز کردن فست فود را دریافت می‌کنید.

طراحی منو و دکوراسیون،‌ قدم کلیدی و مهم

طراحی فضای داخلی یک رستوران یا فست فود بسیار مهم است. فضای غذاخوری باید برای راحتی مشتری شما طراحی شده‌باشد. طراحی منوی رستوران شما باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی مشتریان انجام شود. منو باید نشان‌دهنده‌ی مهارت و خلاقیت شما در آشپزی باشد. شما می‌توانید در این مرحله از افتتاح فست فود به طراحان خبره مراجعه کنید.

چگونه یک فست فود افتتاح کنیم؟ راهنمای کامل

لیست تجهیزات فست فود مورد نیاز

تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران قیمت قابل توجهی دارند است. خرید این وسایل بخش بزرگی از هزینه راه انداختن فست فود یا رستوران را شامل می‌شود؛ پس باید در خرید آن‌ها بسیار دقت کنید. در اینجا می‌توانید لیست تجهیزات رستوران و فست فود مورد نیاز خود را مشاهده کنید:

انواع تجهیزات فست فود

  • تجهیزات آشپزخانه صنعتی فست فود: تجهیزات آماده سازی موادغذایی ، تجهیزات طبخ غذا و تجهیزات سرو غذا. مثل: اجاق گاز صنعتی، انواع فر فست فود، میز کار استیل، تجهیزات بسته بندی و...
  • تجهیزات برودتی : انواع یخچال صنعتی و فریزر صنعتی، کانتر سرد، تاپینگ و …
  • تجهیزات سلف سرویس : کانتر سالاد، کانتر گرم، گرمکن فست فود و …
  • تجهیزات شستشو و نظافت : کابین استیل، وان و سینک استیل و …

انواع تجهیزات رستوران

·         تجهیزات آشپزخانه صنعتی: تجهیزات آماده سازی، تجهیزات پخت غذا و تجهیزات سرو غذا رستوران. مثل: اجاق گاز رومیزی صنعتی، دستگاه سرخ کن صنعتی، گریل ذغالی، میز کار صنعتی و ... 

  • تجهیزات برودتی رستوران: انواع یخچال صنعتی و فریزر صنعتی، سردخانه، کانتر سرد یا بوفه سرد، تاپینگ و …
  • تجهیزات حرارتی رستوران: گرمخانه غذا، گرمخانه ویترین دار شیشه ای و ....
  • تجهیزات رستوران سلف سرویس: خط سلف سرویس، کانتر سالاد، کانتر گرم، گرمکن غذا و …
  • تجهیزات نظافتی و شستشو: کابین استیل، سینک استیل، وان استیل، کابینت دیواری، کابینت آبچکان، سینک ظرفشویی صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، تجهیزات شستشوی کف و آشپزخانه و ....
  • تجهیزات انبار 
  • تجهیزات جانبی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی فست فود چقدر هزینه دارد؟

اصلی‌ترین هزینه‌ احداث فست فود، تهیه مکان این کسب و کار است. هزینه تجهیزات رستوران و فست فود نیز بخش مهمی از بودجه‌ی اولیه شما را به خود اختصاص می‌دهد. خرید مواد اولیه برای پخت غذا، مجوزهای قانونی بازگشایی فست فود، حقوق و بیمه‌ی کارکنان و تبلیغات نیز در ابتدای کار از هزینه‌های اصلی و مهم شما هستند. مشاورین خبره می‌توانند برای کاهش این هزینه‌ها تا حد ممکن به شما کمک کنند.

جمع‌بندی

شروع هر کسب و کاری در عمل می‌تواند بسیار دشوار و چالش‌برانگیز باشد. اولین مراحل و قدم‌ها در راه اندازی هر کاری بسیار مهم هستند. چه قصد راه اندازی ساندویچی کوچکی را داشته باشید و چه بخواهید درباره‌ی یک فست فود یا رستوران بزرگ را راه بیندازید، باید اطلاعات کاملی را جمع‌آوری کنید. مشاوره گرفتن از افراد خبره در باز کردن فست فود، در افزایش شانس موفقیت شما تاثیر زیادی دارد. پس با استفاده از مشاورین آگاه مانند کارشناسان شرکت استیل وان، موفقیت خود را تضمین کنید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره‌های 09122855004 - 02177881809 تماس بگیرید یا به وب سایت "استیل وان" مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز