خبرگزاری کار ایران

اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی و برندینگ

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۵۲۴

ارسال هدایای تبلیغاتی روشی است که در فرایند بازاریابی، جذب مشتری و دیده شدن در دنیای کسب و کار در سراسر جهان استفاده می شود. یکی از مهمترین کاربردهای این هدایا معرفی تمامی محصولات و خدمات شرکت است. همچنین نقش هدایای تبلیغاتی در برندینگ و رشد و بقای سازمانی بسیار مهم است. مدیران می‌توانند با انتخاب هدایای مناسب از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی که توسط شرکت ها، کارخانجات، مراکز خدماتی و به طور کلی توسط سازمان ها و نهادهای مختلف کسب و کار استفاده می شود، روشی است که از قدمت زیادی در فرآیند بازاریابی، جذب مشتری و دیده شدن در دنیای کسب و کار در سراسر جهان برخوردار است.

به دلیل سنتی بودن این روش امروزه و در دنیای ارتباطات دیجیتالی برخی شرکت ها در دادن هدایای تبلیغاتی فیزیکی در مناسبت های مختلف تردید دارند. اما جالب است بدانید که با وجود تحولات گسترده در موضوع بازاریابی، این روش همچنان بسیار کارآمد است. در اینجا به اهمیت هدیه تبلیغاتی اشاره می کنیم و در ادامه به بررسی برخی از نکاتی که باید در استفاده از هدایای تبلیغاتی دقت کرد خواهیم پرداخت.

هدایای تبلیغاتی غالبا هزینه ناچیزی برای بخش بازاریابی دارند ولی در مقابل سود قابل توجهی نصیب شرکت ها می کنند. البته برخی شرکت ها تصمیم به صرف هزینه بیشتری در این مورد می کنند که دلایل خود را دارند.

مزیت های استفاده از هدایای تبلیغاتی:

  • این هدایا اگر به درستی انتخاب شوند می توانند مدت طولانی در معرض دید مشتریان و سایر ذینفعان قرار بگیرند که به نوعی بازاریابی پایدار و بادوام محسوب می شود.
  • این هدایا در ایام و مناسبتهای خاص مانند عید نوروز می توانند بهانه ای برای یادآوری همکاری به مشتریانی باشند که مدتی است به سمت سایر تامین کنندگان گرایش پیدا کرده اند.
  • در ایام نمایشگاه، این هدایای کم قیمت می توانند باعث برندسازی و جلب مشتریان جدید شوند.
  • یکی از مهمترین کاربردهای این هدایا معرفی غیرمستقیم تمامی محصولات و خدمات سازمان است. بسیاری از مشتریان سازمان ها و واحدهای تولیدی از تمامی خدمات و محصولات آن کسب و کار مطلع نیستند. از طریق این هدایا شرکت ها می توانند خود را حتی به مشتریان همیشگی خود بشناسانند.
  • کارکرد دیگر هدیه تبلیغاتی القای حس احترام و ارزش به مشتریان و در نتیجه افزایش حس رضایت در آنها است، به خصوص اگر با شناخت درست مشتری، هدیه مناسبی انتخاب شود.

در ایام همه گیری کرونا، و به دلیل کمرنگ شدن دیدارهای حضوری و نبود نمایشگاه ها، نقش این هدایا در بازاریابی و برندینگ بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. از دیگر ویژگی های محوری هدایای تبلیغاتی، هدفمند بودن آنها است. در امر تبلیغات بسیار مهم است که شما گروه هدف خود را به درستی شناسایی کرده و در هزینه های تبلیغات صرفه جویی کنید. ارسال هدایای مناسب به مشتریان هدف، گام بزرگی در امر بازاریابی است.

راساگیفت انواع هدایای تبلیغاتی را با کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسب در سراسر کشور عرضه می کند.

نقش هدایای تبلیغاتی در برندینگ و جذب مشتری

به طور کلی هدایای تبلیغاتی سه هدف عمده را دنبال می کنند:

  • برندسازی یا برندینگ
  • جذب مشتریان جدید
  • افزایش حس ارزش، احترام و در نهایت حس رضایت در مشتریان کنونی

نقش هدایای تبلیغاتی در دو مورد اول که در بقا و رشد سازمانی اهمیت اساسی دارند بسیار مهم است. شما با ارسال هدایای ماندگار و کاربردی و در مواردی، خاص و نفیس، می توانید به اعتبار برند خودتان کمک کنید. این هدایای ملموس تصویری ماندگار از محصولات و برند شما در اذهان ایجاد خواهد کرد که منجر به جذب مشتریان بیشتر نیز می شود.

اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی و برندینگ

هدایای تبلیغاتی خاص و متفاوت

در یک طبقه بندی، هدایای تبلیغاتی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • هدایایی با ارزش مادی پایین برای اهداف عمومی. به عنوان مثال هدایای توزیع شده در نمایشگاه ها مانند خودکار تبلیغاتی پلاستیکی، یا کیسه های پلاستیکی فروشگاه ها که نام و نشان تجاری بر روی آنها درج می شوند از این دسته هستند.
  • و هدایایی با ارزش مادی متوسط و بالا مانند فلش تبلیغاتی که به طور هدفمند برای مشتریان بالفعل یا بالقوه در نظر گرفته می شود.

در هر دو نوع از هدایا می توان با ابتکار و خلاقیت و اندکی ذوق، هدایای خاص و متفاوت برگزید که باعث تاثیر عمیق تر و ماندگارتر در میان عموم مردم و همچنین در ذهن مشتریان هدف خواهد شد. توصیه می کنیم که مشتریان خود را بر اساس استراتژی های سازمانی خود به چند دسته تقسیم کنید و به هر دسته هدیه مخصوص و مناسب آنها را تهیه کنید. به این ترتیب هم اثربخشی هدایا را افزایش می دهید و هم از صرف هزینه های اضافی جلوگیری می کنید.

اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی و برندینگ

نکات پایانی در مورد استفاده از هدیه تبلیغاتی

لازم است تا رهبران و مدیران شرکت و همچنین بخش بازاریابی و فروش، با اتخاذ استراتژی مناسب و دقت در انتخاب هدایای تبلیغاتی، از این فرصت به نفع خود استفاده کنند. لازم به توضیح است که یک استراتژی نامناسب می تواند بر علیه شما تمام شود و باعث لطمه خوردن به اعتبار نام تجاری شما شود.

نکات لازم جهت خرید انواع هدایای تبلیغاتی:

  • در خرید هدایا برای مشتریان هدف، خساست به خرج ندهید و متناسب با شأن خود و مشتریانتان اقدام کنید. چه بسا ندادن هدیه بسیار بهتر از دادن هدیه ای بی ارزش یا کم ارزش باشد.
  • همچنین از خرید هدایای بسیار قیمتی هم بپرهیزید. این امر ممکن است در ارتباطات بعدی شما با مشتریان کم بضاعتتان تاثیر منفی بگذارد.
  • به کاربردی بودن هدیه و ماندگاری آن در بلندمدت توجه زیاد داشته باشید. به عنوان مثال یک کیف چرمی شیک برای مدیر شرکت گزینه مناسبی است که نام شما را تا مدت های طولانی در این حوزه تبلیغ خواهد کرد.
  • و آخرین نکته اینکه هدیه ای انتخاب کنید که در فرایند ارسال، سالم به دست مشتری برسد. با توجه به پراکندگی مشتریان در شهرهای دور و نزدیک، مجبور به بهره گیری از پست برای ارسال هدایا خواهید بود. مراقب باشید که هدیه شکسته یا آسیب دیده به دست مشتریانتان نرسد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز