خبرگزاری کار ایران

برای حل امتحان و تمرین‌های‌ خود از سایت کاراتدریس کمک بگیرید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۹۳

دانش‌آموز در ایران دو چالش بیشتر ندارد. چالش اول از خواب بیدار شدن برای صبحگاه مدرسه و چالش دوم هم ریاضی است.

همه ما این مسئله را در طول تحصیل خود داشته‌ایم که گاها با آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسای معلم‌ها در مدرسه، ریاضی را یا نمی‌فهمیدیم یا اگر هم متوجه اصول می‌شدیم، نمی‌توانستیم مسئله و چالش‌هایش را به درستی حل کنیم. همین مسئله، نگرانی و شرایط آن باعث شده ریاضی به یکی از تابوهای ذهنی خیلی از دانش‌آموزان تبدیل شود. به طوری که خیلی از آن‌ها نمی‌توانند این چالش سخت را با موفقیت پشت سر بگذارند. این درحالی است که دنیا چنین چالشی را به راحتی حل کرده و هیچ آثاری از آن نیست.

کشورهای بزرگ دنیا با متد و روش‌های آموزشی جدید برای تدریس ریاضی آن را به درسی شیرین برای دانش‌آموزان خود تبدیل کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا این مسئله را به‌صورت اصولی بررسی و روش‌های حل آن را متوجه شویم.

آموزش و دانش‌آموزان در سیستم آموزشی ایران با سه مشکل اساسی درباره یادگیری ریاضی روبه‌رو هستند. مشکل اول تمرین‌های منسوخ شده ریاضی و حل تمرین ریاضی به شیوه نادرست است. دومین مورد از مشکلات اساسی، شیوه نادرست آموزش ریاضی و مشکل سوم هم وجود دبیرهای کارنابلد و ضعیف هستند. این سه مشکل همیشه در ایران وجود داشته و متاسفانه بیشتر استعدادهای کشور در این زمینه را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است.

تمرین‌های سخت و طاقت فرسا

بیشتر کتاب‌های طراحی شده در ایران سبک آموزش قدیمی و تکلیف محور را دنبال می‌کنند. برای مثال همین چند سال گذشته سبک آموزش ایران به این شکل بود که دبیران در مدرسه آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌کردند و بعد خود دانش‌آموز باید در خانه با حل تمرین‌های خانگی و مسائل سخت (که اغلب برای حل آن‌ها به کمک و راهنمایی هم نیاز داشت) مفاهیم را در ذهن خود تثبیت می‌کرد. این شیوه آموزش و حل تکلیف سال‌هاست که منسوخ شده و دیگر کسی دانش‌آموزان را مجبور به حل تمرین در خانه بدون کمک دیگران نمی‌کند.

این روزها هرچند چنین شیوه‌های کهنه‌‌ای هنوز هم طرفداران خود را دارند و در خیلی از مراکز آموزشی و مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما می‌توان در بعضی مدارس نشانه‌هایی از متدها و روش‌های آموزشی جدید و با بازدهی بالا را دید که خبر خوبی برای وضعیت آموزشی کشور است.

آموزش ریاضی

خیلی از دبیران ریاضی یک شیوه ثابت برای آموزش و یادگیری دارند که آن را برای همه دانش‌آموزان، مقاطع و پایه‌های تحصیلی در نظر می‌گیرند. این کار مانند آن است که یک پزشک داروهای ثابتی را برای همه بیماری‌ها تجویز کند. بدیهی است که چنین روشی باعث می‌شود دانش‌آموزان نتوانند به درستی مفاهیم را بیاموزند.

یک دانش‌آموز تیزهوش نسبت به دانش‌آموزی که به تلا بیشتری برای یادگیری نیاز دارد، روش متفاوتی را می‌طلبد. به همین ترتیب یک دانش‌آموز با انگیزه نسبت به فردی که انگیزه و اعتمادبه‌نفس کافی ندارد، به شیوه‌های آموزشی جدیدی نیاز دارد.

بنابراین خیلی مهم است که دبیران بتوانند به تناسب هر گروه دانش‌آموز شیوه‌های آموزشی، ابزار و بیان متفاوتی برای آموزش ریاضی یا یادگیری ریاضی داشته باشند؛ این در حالی است که در ایران چنین چیزی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

دبیر با تجربه کم و ناکارآمد

تمام موارد ذکر شده با یک دبیر برای حل امتحان خوب، باتجربه و خلاق قابل حل است، اما امان از زمانی که دبیر ریاضی کلاس فردی ناتوان در زمینه آموزش ریاضی باشد. سن زیاد معلم‌ها، داشتن شیوه‌های آموزش‌ قدیمی، نداشتن استعداد در آموزش دادن، عدم آگاهی از اخلاق و توانمندی دانش‌آموز و... از جمله مشکلات اغلب دبیران ایران است که دانش‌آموز را به کل از یادگیری ریاضیات زده می‌کند.

راه حل چیست؟

با افزایش و گسترش خدمات آنلاین در ایران، سیستم‌های آموزشی جدیدی هم روی کار آمدند که کار را به گونه‌ای متفاوت جلو می‌برند. سیستم‌های آموزشی و افرادی که تجربه کافی و مناسبی در حوزه آموزش به ویژه آموزش ریاضیات دارند، در بهبود سیستم آموزش ایران نقش موثری داشته‌اند.

این سیستم‌ها طبیعتا برای جذب مشتری نیازمند به‌روزرسانی آموزش‌ها و روش‌های خود هستند، پس تاحدودی می‌توان گفت کار خود را بهتر از مدارس پیش می‌برند. با این‌حال تعدد گروه‌های آموزشی و وبسایت‌های فعال در این زمینه باعث شده تا خانواده‌ها و دانش آموزان در انتخاب بهترین گزینه برای تدریس خصوصی ریاضی کمی گیج شوند.

کاراتدریس یکی از گروه‌های فعال در زمینه تدریس ریاضی است. گروهی خلاق و کاربلد که توسط مهندس پژمان ابراهیمی اداره می‌شود و تمام سطوح تدریس خصوصی ریاضی در پایه‌های تحصیلی و مقاطع مختلف را انجام می‌دهند. با کاراتدریس می‌توانید دبیر حل تمرین ریاضی کارآمد و مطمئنی داشته باشید که برای هر مقطع و سطح ریاضی کنار شما باشد. با تیم حرفه‌ای کاراتددریس می‌توانید آموزش ریاضی را به‌صورت حضوری یا آنلاین تجربه کنید.

خدمات وبسایت کاراتدریس به آدرس https://karatadris.com/ در یک کلام آموزش به سبک جدید با معلم‌هایی جوان، آشنا با شیوه‌های جدید آموزش و به‌روز نسبت به تغییرات کتب درسی است. کاراتدریس تنها در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارد و همین تخصص‌گرایی باعث شده در کار خود بهترین باشند. شما می‌توانید با کاراتدریس تمرین‌های ریاضی را به ‌راحتی حل کرده و یاد بگیرید، یا درصورتی‌که فرزندتان در حل تمرین‌های ریاضی مشکلاتی دارد، آن‌ها را به‌صورت آنلاین با مشاوره همزمان حل کنید. این نوع خدمات این اطمینان را به دانش آموز می‌دهد که هیچ زمانی تنها نیست و اعتماد به‌نفس بیشتری به‌دست می‌آورد.

مطمئنا با استفاده از خدمات آموزشی کاراتدریس با معلم‌های ریاضی مجرب و سیستم آموزشی به‌روز، هر دانش‌آموزی می‌تواند نسبت به ریاضی انگیزه و علاقه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز