خبرگزاری کار ایران

لنت ترمز خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۸۷

لنت ترمز یکی از وسایل مصرفی خودرو است که معمولا باید در یک دوره زمانی به صورت منظم تعویض شود. لنت ترمز یکی از اساسی ترین بخش های خودرو است.

چون جزء اصلی سیستم ترمز محسوب می شود. متاسفانه بازار پر است از لنت های ترمز نامرغوب و تقلبی. یکی از چالش های دارندگان خودرو خرید لنت ترمز است. شاید شما هم در ذهن خود این سوالات را بپرسید:

  • یک لنت خوب چه ویژگی هایی دارد؟
  • از کجا و از چه فروشگاهی باید لنت ترمز مطمئن خریداری شود؟

با ما همراه باشید تا در مورد نحوه خریداری لنت ترمز خوب به شما کمک کنیم.

نکات لازم قبل از خرید لنت ترمز

قبل از اینکه به دنبال خرید یک لنت ترمز خوب باشیم، باید چند سوال از خود بپرسیم. البته دانستن جواب همه این سوال ها ضروری نیست. ولی میتواند به ما در خرید لنت ترمز خوب کمک کند. استفاده از لنت خوب و با کیفیت، میتوند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

ما باید از شکل و نوع لنت ترمز خودروی خود مطلع باشیم. اگر بدانیم که شکل لنت ترمز خودروی ما چگونه است میتوانیم با یک مبلغ مناسب لنت خیلی خوبی را تهیه کنیم. لنت بعضی از خودروها با یکدیگر مشترک هستند و لنت خودروی ارزانتر، قیمت پایینتری دارد که میشود از آن در خودروی گرانتر هم استفاده کرد.

برای مثال لنت عقب ولستر، النترا، اپیروس، سوناتا 2009 و چانگان cs35 همگی شبیه همدیگر هستند و در صورت نیاز می‌توانید از برند با کیفیت خودروی ارزانتر برای خودروی خود استفاده کنید و جالب است بدانید که با یک تغییر کوچک از لنت عقب رانا هم میتوانید در صورت نیاز برای این خودروها استفاده کنید و یا لنت جلو تویوتا یاریس و برلیانس۲۲۰ و۲۳۰ با هم یکی هستند.

نوع کارکرد خودرو هم یکی از روش هاییست که میتواند به ما در انتخاب یک لنت ترمز خوب کمک کند. هر چقدر مسئولیت خودرو شما زیادتر باشد، یعنی آن چیزی را که جابجا میکند، با ارزش تر باشد، شما باید از یک لنت بهتر برای خودرویتان استفاده کنید.

در مسیرهای ناهموار و دارای سربالایی و سرازیری زیاد، درمواقعی که سرعت رانندگی زیادی داریم، بسته به قیمت خودرو و وزن خودرو هم میتوانید در انتخاب لنت وسواس به خرج بدهید.

انواع لنت های موجود در بازار بر اساس نوع مواد تشکیل دهنده

لنت ها را براساس نوع مواد تشکیل دهنده برای شما معرفی می کنیم. در انتخاب لنت مناسب می توانید از این نوع تقسیم بندی استفاده کنیم.

لنت های ارگانیک

در ساختار این نوع از لنت ها از مواد آلی طبیعی استفاده می شود. این لنت ها نرم هستند و معمولا بی صدا هم هستند. این لنت ها دیر خنک می شوند و و قتی زیاد داغ می شوند، گیرایی خوبی ندارند. از این لنت ها در خودرو هایی که استفاده روزانه زیادی از لنت دارند و با سرعت بالا رانندگی می کنند ، نباید استفاده کرد.

لنت سمی متالیک

قیمت خوبی دارند و زود خنک می شوند. در دمای بالا کارایی خود را ازدست نمی دهند. ایراد این لنت ها صدا دار بودن آن ها و استفاده از الیاف استیل در ساختار آنهاست. الیاف استیل دیسک چرخ را زود از بین میبرند.

لنت های سرامیکی

این لنت ها در ترکیبات خود از مواد سرامیکی دارند و به سرعت خنک می شوند. در دمای بالا کارایی خود را از دست نمی دهند و دمای بالا را به خوبی تحمل می کنند. گیرایی این مدل لنت ها بسیار بالاست.

پیشنهاد یدک پارس برای شما، علاوه بر داشتن اطلاعات خوب، خرید از یک فروشگاه معتبر و دارای پشتیبانی است. حتما از فروشگاههای تخصصی لنت ترمز همچون یدک پارس و یدک لند محصول خود را تهیه کنید. از برند های معتبر لنت ترمز تهیه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز