خبرگزاری کار ایران

آموزش زبان انگلیسی؛ اهمیت، منابع و مزایای کلاس‌های آنلاین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۶۴

یادگیری و آموزش زبان انگلیسی همواره از دغدغه ها و گرایش های بسیاری از مردم کشور عزیزمان از سال های پیش تا کنون بوده است که همانطور که در اکثر مدارس مشاهده و تجربه می شود، همواره مورد غفلت و کوتاهی قرار می‌گیرد و بعد از سال ها مطالعه مقطعی و ناپیوسته بعد از دیپلم مشاهده می‌شود که دانش آموزان متاسفانه حتی یک جمله صحیح هم انگلیسی نمی‌توانند صحبت کنند و تمام فعالیت‌ها و مطالعه‌های درون مدرسه ای آنها باطل و بیهوده بوده است.

در حالی که در همین نزدیکی کشور عزیزمان شاگردان هندی و پاکستانی هر چند با لهجه های خاص خود، کامل به این زبان مسلط هستند. از سویی دیگر در میان همین شاگردان کسانی هم وجود دارند که از سنین پایین به لطف هوشمندی و درک بالای والدین خود و کمی اقبال به آموزشگاه های زبان های خارجی، چه حضوری و چه آنلاین می روند و تا پایان دیپلم و هنگام کنکور نه تنها آن را کامل یاد می گیرند بلکه از آن کسب در آمد هم می کنند.

بله تفاوت کاملا محسوس و حدس شما درست است. سیستم آموزشگاهی مدرن برخلاف سیستم فسیل وار مدرسه ای، براساس تغییرات روز پیش می رود و به زبان انگلیسی به عنوان یک علم روز و امری لازم نگاه می کند و تمام تلاش خود را می کند که با جدید ترین تغییرات علمی، آموزشی، لغوی و بصری نه تنها زبان را به کودک آموزش دهد بلکه آن ها را شیفته یادگیری کند، به گونه ای که سالیان سال مشغول مطالعه آن شوند و در سنین بالاتر از آن کسب در آمد کنند.

چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

همیشه برای شما سوال پیش می آید چرا انگلیسی؟! جواب بسیار ساده است. اولا زبان انگلیسی در مقایسه با زبان های دیگر دارای راحت ترین ساختار است و مثل زبان های فرانسوی، اسپانیایی، روسی، عربی، ترکی، ایتالیایی، آلمانی و ... جنسیت، صرف فعل و قواعد پبچیده ندارد. ثانیا کسانی که این زبان را یاد می گیرند هر کجای دنیا که سفر کنند دچار مشکل نخواهند شد و به راحتی کارشان راه خواهد افتد. دلیل سوم دلیل کاری و تجاری است. هر فردی برای انجام معامله و داد و ستد کافی است به کمی انگلیسی مسلط باشد تا کارش پیش رود. از دیگر موارد هم میتوان به انگلیسی و یا ترجمه انگلیسی بودن تمام کتاب های علمی، مقالات  و ... ، فهمیدن راحت اخبار و فیلم و سریال ها، انجام مکالمه روان با توریست ها از هر کشوری و حتی اینکه دانستن این زبان چیزی حدود 50 درصد به یادگیری زبان خارجه بعدی تان کمک می کند، اشاره کرد چراکه زبان های دیگر اشتراکات بسیاری از لحاظ لغت و واژه شناسی با انگلیسی دارند.

بهترین منابع و کتاب های آموزش زبان انگلیسی چه هستند؟

با توجه به حجم و تعداد بسیار زیاد کتاب های زبان انگلیسی، گه گاه زبان آموزان با این مشکل برخورد می کنند که در آموزشگاه ما فلان کتاب تدریس می شود و در آموزشگاه دیگر کتابی متفاوت و فکر می کنند که تفاوت کتاب ها نقش بسزایی در تفاوت نحوه انگلیسی آنها دارد. باید بگوییم تمامی کتاب های موجود در بازار که تحت لیسانس های معتبر بین المللی هستند، دارای چارچوب و محتوای بسیار قوی هستند و فقط نحوه آموزش و پیگیری مدرس و آموزشگاه تفاوت ها را رقم می زند. ولی اشاره به اسامی زیر هم خالی از لطف نیست چون در اکثر آموزشگاه ها و کلاس های آنلاین و حضوری تدریس می شوند.

آموزش زبان انگلیسی؛ اهمیت، منابع و مزایای کلاس‌های آنلاین

برای ترم کودکان کتاب هایی نظیر Amrican First Friends و Back Pack Series و یا مجموعه قدیمی و موفق Let's Go، و برای نوجوانان Hey There, Family Friends, Four Corners و Talk Time، و برای بزرگسالان و دوره های حرفه ای تر Top Notch و American Englidh File و برای دوره های فوق حرفه ای، مجموعه های بریتانیایی FCE ، CAE و CPE چاپ مک میلان توصیه می شود.

لازم به ذکر است کتاب ها و مجموعه های بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند که کاربرد های ترمیک خصوصی یا انفرادی بالایی دارند که می توان به کتاب های Speak Now ، Person to Person و ... اشاره کرد که همگی دارای استاندارد های بین المللی هستند.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

یکی از دغدغه ها و سوالات رایج زبان آموزان زبان انگلیسی، مدت طول دوره یاد گیری است که در جواب باید بگوییم فراگیری زبان انگلیسی اگر از سنین پایه و کودکی برای مثال از 7 یا 8 شروع شود، چیزی حدود 10 سال طول می کشد ولی این طولانی بودن موجب تخصصی یاد گرفتن زبان و اشراف کامل به آن می شود و اگر این امر از نوجوانی آغاز شود، چیزی حدود 3 الی 6 سال طول خواهد کشید.

البته این تعداد سال برای کسانی است که می خواهند کاملا تخصصی زبان را کامل یاد بگیرند. ممکن است شما در مدت زمان کوتاه تری، آن نیازی که به زبان انگلیسی دارید را رفع کنید.

لازم به ذکر است یادگیری زبان انگلیسی هر چه از سنین پایین تر انجام شود، به دلیل آماده تر بودن ذهن آن ها، یادگیری راحت تر خواهد بود، ولی این بدان معنا نیست که بزرگسالان نمی توانند در سنین بالاتر زبان یاد بگیرند. در سنین بالاتر به دلیل مشکلات و دغدغه های بیشتر این کار فقط کمی سخت تر می شود و نیازمند صبوری بیشتر است.

آموزش زبان انگلیسی؛ اهمیت، منابع و مزایای کلاس‌های آنلاین

مزایای کلاس های آنلاین آموزش زبان انگلیسی چیست؟

یکی از مجموعه های فعال کشور در زمینه آموزش آنلاین زبان های خارجی، وب سایت Feralan.com است که اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین زبان در بستر اپلیکیشن اسکایپ کرده است که می توانید از این لینک اطلاعات بیشتر در مورد کلاس هایشان را بخوانید. استفاده از کلاس آنلاین علاوه بر به صرفه بودن از لحاظ هزینه و رفت و آمد، باعث تمرکز بهتر و عدم محدودیت منطقه ای یا استانی است و می توان از خدمات بهترین مجموعه های آموزشی کشور استفاده کرد. همچنین باعث می شود زمان زیادی را ذخیره کنید که این خود یک مزیت بزرگ در دنیای پرمشغله امروز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز