خبرگزاری کار ایران

سایت‌های اختصاصی چه ویژگیهایی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۸۲۴

پروژه های طراحی وبسایت به روش های مختلف طراحی و پیاده سازی می شوند. هر کدام از این روش ها پروژه را با روشی خاص پیش می برند. در واقع روال انجام پروژه و جزئیات آن در هر نوع متفاوت است.

یکی از روش های حرفه ای و پیشرفته در این حوزه، طراحی سایت اختصاصی است. همان طور که از نام این مدل پروژه ها نیز برمی آید روال انجام کار خاص و دقیق است. در واقع هدف کلی این مدل طراحی این است که پروژه به صورت سفارشی برای کارفرما و با توجه به هدف پیش برود.

حال می دانیم که روش طراحی کردن به صورت اختصاصی پیشرفته تر است. اما این پیشرفته بودن چه مواردی را در بر می گیرد؟ به طور کامل جزئیات این مدل از پروژه های وبسایت را به شما معرفی خواهیم کرد. خواهیم گفت که تفاوت این پروژه ها و پروژه های دیگر چیست و چه چیز باعث این تمایز وسیع شده است.

برای انجام یک پروژه اختصاصی، ابتدا هدف به صورت کامل ترسیم می شود. تیم کارفرما وتیم طراحی در طی جلسه ای به صورت کامل در مورد پروژه صحبت می کنند. در این صحبت ها مشخص می شود که پروژه چه هدفی دارد. پس نیازها برای وب سایت استخراج می گردد. همچنین چشم اندازهای پروژه وبسایت برای آینده مورد توجه قرار می گیرد. این که به طور احتمالی پروژه تا چه اندازه گسترده خواهد شد مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد. پس مشخص می شود که گروه طراحان باید وب سایت را به چه صورتی طراحی کنند که امکان گسترش را داشته باشد. بدون این که نیاز به طراحی مجدد از پایه باشد.

پس از این که مشخص شد پروژه چه امکاناتی نیاز دارد، برنامه ریزی هایی برای انجام پروژه توسط تیم طراحان انجام می شود. پروژه به قسمت هایی شکسته می شود. هر گروه یا نفر قسمتی را به صورت موازی کدنویسی می کنند تا پروژه سریع تر پیش برود. ممکن است همه نیز به صورت همزمان یک قسمت را کدنویسی کنند و سپس به دنبال انجام قسمت بعدی باشند.

یکی از تمایزهای این وب سایت ها و پروژه هایی که به روش اختصاصی نوشته می شوند نوع کدنویسی است. در این پروژه ها هیچ کد و الگوریتم اضافی وجود ندارد. چرا که هر کدی برای هدفی خاص که برای رسیدن به امکاناتی مشخص در پروژه است نوشته می شود. پس بدیهی است که حجم کدها به بهینه ترین حالت ممکن خود می رسد. همین باعث می شود که سرعت لود یا بارگزاری صفحات وبسایتهای اختصاصی بسیار بالا برود.

به غیر از این که کد اضافه ای برای سایت نوشته نمی شود مورد دیگری هم وجود دارد که باعث می شود گاه سرعت سایت خیلی بیشتر باشد. و آن این است که روال ها ممکن است با روشی متفاوت نوشته شوند. به طور مثال فرض کنید برای پیاده سازی امکانی در وب سایت الگوریتمی وجود داشته باشد که همه از آن استفاده می کنند. اما در وبسایت های اختصاصی ممکن است آن الگوریتم استفاده نشود و از روشی راحت تر و ساده تر برای پیاده سازی امکانات سایت استفاده شود.

حال می خواهیم به نکته ای خاص بپردازیم. تا به حال به وبسایت های اختصاصی دقت کرده اید؟ توجه کرده اید که این وبسایت ها معمولا خیلی موفق هستند و باعث درآمد زیادی برای کارفرمایانشان شده اند؟ چه چیز باعث این موضوع شده؟ به طور کامل خواهیم گفت.

یک مورد بسیار مهم وجود دارد که به پروژه های اختصاصی اجازه می دهد از رقبای خود خیلی سریع جلو بزنند. آن هم این است که معمولا این وبسایت ها خیلی زود در نتایج جست و جو ظاهر می شوند! چه چیز باعث این موضوع می شود؟

یک مورد تاثیرگذار بسیار مهم این است که تمام جزئیات پروژه با اصول سئو پیش می رود. یعنی سعی می شود که سایت سئو بیس باشد. کدنویسی ها که بهینه هستند. پس قسمت مهمی از فاکتورهای رسیدن به نتیجه برتر در پروژه وجود دارد. نمایش سایت نیز در این پروژه ها از ابتدا جوری برنامه ریزی شده است که در همه اسکرین ها به بهترین حالت خود باشد. این هم از فاکتور دیگر که وجود دارد. سرعت را هم که گفتیم که در این پروژه ها چقدر بیشتر است. پس همه چیز برای رسیدن به جایگاه برتر در این پروژه ها وجود دارد. حتی تصاویر نیز سئو هستند و هر قسمتی زیر نظر کارشناس سئو تایید می شود.

پس یک سایت اختصاصی به بهترین حالت ممکن و با بیس بسیار قدرتمند بنا می شود. چنین سایتی می تواند یک سکوی پرش خوب برای موفقیت های بزرگ باشد.

در این پروژها نیاز به یک گروه متخصص که مسلط به کار خود باشند است. کدنویسی بسیار تخصصی در این پروژه ها انجام می شود. پس گروه برنامه نویس باید باتجربه و مسلط به اصول کدنویسی باشند. یک گروه سئو نیز باید نظارت همه چیز را بر عهده بگیرد. چرا که سئو این روزها حرف اول را می زند. منظور از سئو بهینه بودن سایت در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو (مثل گوگل) است. می دانید که جایگاه برتر داشتن یعنی رسیدن به فروش برتر.

دقت کنید که معمولا یک نفر به تنهایی نمی تواند چنین پروژه ای را برای شما انجام دهد. چرا که این پروژه ها پر از جزئیات مهم هستند. برای هر قسمت کوچک از وب سایت برنامه ریزی شده است. با چیدن این قسمت ها در کنار هم یک سایت حرفه ای ایجاد می شود. معمولا در گروه ها و شرکت های حرفه ای یک کارشناس مدیریت پروژه نیز حضور دارد که به گروه کمک می کند همکاری بهتری داشته باشند. چرا که زمان نهایی تحویل پروژه نیز مهم است و باید در آن زمان پروژه نهایی شده باشد.

پس از این که پروژه به انتها می رسد، مورد تست و ارزیابی قرار می گیرد. این تست ها ممکن ایت در زمانی باشد که پروژه آفلاین است. ممکن است زمانی را نیز برای تست به صورت آنلاین در نظر گرفته شود. یعنی پروژه تحویل شود و آپلود گردد. در همین زمان تست ها ارزیابی ها نیز در حال انجام باشد.

خلاقیت، عدم تقلید از وبسایت های دیگر، سرعت لود بالا، کدنویسی بهینه شده، امکاناتی خاص برای سایت، قالب اختصاصی، گرافیک حرفه ای و بسیاری از پارامترهای خاص و حرفه ای دیگر در این پروژه های اختصاصی به چشم می خورد.

به همین دلیل چنین سایتهایی به سرعت موفق می شوند. حتی این سایتها مشتری پسندتر هم هستند. چرا که صفحات آن زود لود می شود. و این که چنین طراحی حرفه ای و دقیقی نشان از یک سازمان و گروه حرفه ای دارد که باعث اعتماد سازی مشتری نیز می شود. پس همه چیز دست به دست هم داده است که کسی که صاحب یک سایت اختصاصی است به یک موفقیت خوب برسد. البته اگر پروژه ای و طرحی مناسب داشته باشد و خدماتش را بهم به بهترین نحو برای مشتریان خود انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز