خبرگزاری کار ایران

ازن ژنراتور و نقش گسترده آن در صنعت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۸۸۸

دستگاه ازن ژنراتور که در حوزه آب و فاضلاب با نام دستگاه ازن ساز نیز شناخته میشود، بدون شک در زمره‌ی پراهمیت ترین و کاربردی ترین تجهیزات صنعتی به شمار می‌رود.

 مهمترین وظیفه‌ دستگاه ازن ژنراتور صنعتی و همچنین دستگاه ازن ساز تصفیه آب، ضدعفونی نمودن آب و گندزدایی از آن، مطبوع سازی هوای محیط و البته تلاش برای باکیفیت ساختن هوای پیرامونی به وسیله حذف آلاینده ها و مواد شیمیایی می‌باشد. همچنین بایستی آگاه باشید که تمامی این خدمات، بدون وارد سازی هییچگونه آسیبی به محیط زیست، دیواره‌های بنا و البته سلامتی انسان انجام می‌شود.

ذکر این نکته ضروریست که گاز ازنی که  از سه اتم اکسیژن تشکیل گردیده است و در دستگاه ازن ژنراتور مورد استفاده قرار میگیرد، به طور طبیعی از ایجاد اشعه های فرابنفش و در زمان وقوع رعد و برق تولید شده و به همین دلیل، دارای خاصیت اکسید کنندگی پرقدرتی میباشد. این خاصیت اکسیداسیون قوی، شدیداَ برای انواع دستگاه ازن ساز کارآمد خواهد بود.

جالب است بدانید که موارد گفته شده، تمام مزایای یک دستگاه ازن ژنراتور محسوب نمی‌شود و اینگونه تجهیزات دارای طیف گسترده ای از خدمات می‌باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دستگاه ازن ژنراتور چیست؟!

ازن ژنراتور و نقش گسترده آن در صنعت

ازن ژنراتور از آن دست تجهیزاتی است که با تکیه بر تولید و تزریق ازن، موجب باکیفیت ساختن و حذف آلاینده های هوای محیط پیرامونی میشود و در نتیجه به مطبوع سازی هوا و از بین رفتن بوی نامطبوع آن کمک می ‌نماید. البته انواع دستگاه ازن ساز تصفیه آب، این قابلیت را نیز داراست که با گندزدایی و نابودسازی انواع باکتری، ویروس و میکرو ارگانیسمهای سمی در آب، به افزایش کیفیت آب و پسآب خروجی فاضلاب کمک شایان توجهی نماید. این تجهیزات به پشتوانه‌ی سیستم قدرتمند و خدمات گسترده خود، این امکان را به وجود آورده است تا برای تصفیه سازی آب آشامیدنی و تمیز سازی هوای محیط انواع کاربری های:

  • درمانی، پزشکی و بهداشتی
  • انواع صنایع سنگین و سبک
  • استخرهای شنا و پرورش ماهی
  • مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری

و ... مورد استفاده قرار گیرد. در همین رابطه بایستی اشاره کرد که یکی از مواردی که در زمینه کارایی های فوق العاده این دستگاه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از ازن ژنراتور در بحث تصفیه آب آشامیدنی و همچنین تصفیه آب استخر شنا می‌باشد؛ تا میزانی که حتی دستگاه تخصصی جداگانه ای تحت عنوان «دستگاه ازن ژنراتور استخر» تولید شده است.

ازن ژنراتور تصفیه آب و کارکردهای موثر آن

یکی دیگر از انواع دستگاه تصفیه آب، اوزون ژنراتور تصفیه آب آشامیدنی میباشد که با تزیق ازن به آب و پسأبهای فاضلاب، قادر است تا تمامی باکتریها، میکرو ارگانیسمها و میکروب های موجود در آب را از بین برده و کیفیت بالای آب خروجی از منابع آبی را تضمین نماید. البته بایستی بدانید که گندزدایی و ضد عفونی سازی آب آشامیدنی به طرق مختلفی صورت میگیرد؛ متدهایی از جمله  کلرزنی، اضافه سازی دی اکسید کلر، استفاده از اشعه فرابنفش و به جرئت میتوان گفت که در این میان، دستگاه ازن ساز میتواند بیشترین و سریعترین بازدهی ممکن را داشته باشد. گرچه که استفاده از روش کلرزنی بسیار بیشتر از دیگر متدها رواج داشته و و البته می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای سلامت افراد و مخاطبان در پی داشته باشد!

استفاده از ازن ژنراتور تصفیه آب به منظور ضد عفونی سازی آب آشامیدنی یکی از بهترین شیوه ها به جهت گند زدایی آب می باشد که عوارض جانبی سایر روش ها را در خود نخواهد داشت؛ اما از آن جهت که هزینه بهره برداری ابتدایی ازن ژنراتور تصفیه آب در شروع کار نسبتا بالاست؛ لذا عمدتاَ در مواردی که حجم آب دارای آلودگی سطح بالایی باشد، می‌توان به جرئت گفت که این دستگاه، بهترین گزینه در دسترس افراد خواهد بود. همچنین بایستی به این نکته نیز اذعان داشت که تصفیه آب بوسیله ازن ژنراتور، سریعترین روش برای پاکسازی آب محسوب می‌شود؛ اما برای تضمین عملکرد صحیح دستگاه، بایستی از حضور باقیمانده ازن در طی دوره زمانی طولانی اطمینان حاصل نمود؛ چرا که این امر تخریب یا غیرفعال شدن میکروارگانیسمها را تضمین می نماید.

مهمترین مزایای دستگاه ازن ژنراتور

دستگاه ازن ژنراتور به واسطه سیستم خاص و منحصر به فرد خود، مزایای ویژه‌ای را برای صاحبان صنایع و کاربری‌های مختلف به ارمغان آورده است. از جمله این مزایای گسترده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اثرگذاری این روش در مدت زمان کوتاه 10 الی 30 دقیقه‌ای خواهد بود.
  • دستگاه ازن ساز از به وجود آمدن پسآب های شیمیایی خطرناک و سمی جلوگیری خواهد کرد.
  • تزریق ازن هیچگونه امراضی را برای افراد و کارگران صنایع تولیدی به وجود نمی‌آورد و به طور کامل با طبیعت و محیط زیست نیز سازگار میباشد.
  • از بین رفتن مشکلات ایمنی حمل و نقل و ذخیره سازی به دلیل تولید گاز ازن در محل
  • ازن تزریقی توسط دستگاه ازن ژنراتور، علاوه بر افزایش حجم اکسیژن در آب، موجب شفافیت هرچه بیشتر آب نیز خواهد داشت.
  • جلوگیری از انتقال بیماریها مانند حصبه، وبا، هپاتیت، بیماریهای قارچی و پوستی توسط گاز ازن تولید شده توسط دستگاه ازن ژنراتور
  • بهبود ظرفیت فیلتر و مواد منعقدکننده، کاهش استفاده از منعقدکننده‌ها و کاهش احیاء فیلتر
  • قدرت ضد عفونی بالا ازن حتی در غلظت کم
  • نابود سازی پاتوژن‌ها بوسیله‌ی تزریق ازن؛ پاتوژنهایی که نسبت به کلرها مقاومت گسترده ای دارند.
  • نابودسازی باکتری‌ها، میکرو ارگانیسم ها و میکروبهای موجود در هوا و آب (تا ۳۱۲۵ برابر سریعتر از کلر)!
  • نابودسازی انواع ویروس تا 600 الی 1000 برابر سریعتر از روش کلرزنی
  • کاهش هزینه انتقال و ذخیره مواد شیمیایی خطرناک
  • PH آب توسط ازن تزریقی به آن هیچگونه تغییری پیدا نمی‌کند.
  • همچنین با استفاده از دستگاه ازن ژنراتور، میزان بهره گیری از مواد شیمیایی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد (تا 70 الی 90 درصد) و بالطبع، هیچگونه سوزشی در چشم افراد به وجود نمی‌ آید.
  • با استفاده از این روش، به علت تولید پسآب خروجی باکیفیت و همچنین افزایش چشمگیر کیفیت آب، آب کمتری در صنعت مصرف خواهد شد.
  • به علت تجزیه شدن سریع ازن پس از فرآیند ازن زنی، هیچگونه مواد مازادی باقی نخواهد ماند.
  • ازن تزریقی به آب و همچنین محیط پیرامونی، تا 50 برابر قدرتمند از کلر دارای قدرت اکسید کنندگی دارد.
  • همچنین دستگاه ازن ساز قادر است تا با افزودن ازن به آب، هرگونه طعم و مزه، رنگ و بوی بد را در آب از بین ببرد.

قیمت ازن ژنراتور

ازن ژنراتور و نقش گسترده آن در صنعت

یکی از مهمترین مواردی که در رابطه با اینگونه تجهیزات بایستی به آن اشاره داشت، قیمت دستگاه ازن ژنراتور می‌باشد که بیش از هر نکته دیگری، به تنوع سیستمها و کارآمدی، کیفیت و نوع برند قطعات مصرفی در تولید بدنه و کیفیت تجهیزات داخلی آن وابستگی خواهد داشت. قطعاتی از جمله:

  • سیستم و یا شیر یک طرفه کننده هوا در زمینه جلوگیری از بازگشت آب به داخل رآکتور؛ به خصوص در اوزوزن ژنراتورهای استخرهای پرورش ماهی و استخرهای شنای خانگی و تجاری
  • نوع خنک کننده هایی از جمله رادیاتور
  • کمپرسور باد (به منظور تزریق و دمیدن ازن تولیدی به خارج از باکس اوزوزن ساز
  • شیشه کواتز بهره گرفته شده به منظور انجام عملیات جرقه الکتریکی
  • جنس شیلنگهای تفلون و یا پی وی سی که در مقابل ازون مقاوم باشند
  • سیستم های فن
  • تعبیه یا عدم تعبیه جت فن به منظور خنک کاری شیشه و اتصالات دستگاه ازن ژنراتور
  • و ...

در صورت نیاز به سفارش پکیج تزریق اوزون دارای کیس یا باکس استیل این شرکت براحتی میتواند دستگاه اوزون ساز با جعبه استیل تحویل شما دهد . در اینصورت قیمت ازن ژنراتور کمی بالاتر خواهد رفت .

ازن استریل؛ نامی نیک در عرصه طراحی و ساخت ازن ژنراتور

شرکت تولیدی ازن استریل (www.ozonesterile.com) به واسطه‌ توان لجستیکی سطح بالا و در اختیار داشتن طراحان و مهندسین زبده و کارکشته، همواره در تلاش بوده است تا با تولید تجهیزات باکیفیتی همچون دستگاه ازن ژنراتور صنعتی و ازن ساز تصفیه آب در حوزه آب و فاضلاب، نیاز تمامی هموطنان عزیز سراسر ایران زمین و صاحبان صنایع مختلف را با قدرت پاسخ دهد. البته که مجموعه ازن استریل با در اختیار داشتن به مدرن ترین و جدیدترین ماشین آلات و فناوریهای روز جهان، همواره توانسته است که پروژه‌های مهم کشور را با موفقیت سپری کند.

نشانی: تهران - خیابان سردار جنگل - میدان اتحاد - خیابان برادران احدی جنوبی - پ 86

تلفن دفتر مرکزی : 02155312335

کارشناس فنی: 09190972432 - 09101418068

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز