خبرگزاری کار ایران

بهترین روش برای هدایت کانال‌های الکتریکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۷۴۲

در استانداردهای NEC لوله‌ ها فولادی برق باید دارای برچسب UL باشند که متوجه استاندارد بودن لوله با توجه به آیین نامه ملی برق بشویم .

ایلنا؛ در دنیای امروز ، شیوه ها و روش های مختلفی برای استفاده و هدایت لوله یا کانال الکتریکی وجود دارد.  برای انجام پروژه ها ، شما می توانید از لوله یا کابل برق استفاده کنید. استفاده از یک کانال مخصوص برای عبور سیم یا کابل می تواند باعث امنیت ، کیفیت ، صرفه جویی در هزینه و زمان ، سرعت و مزایای دیگر را برای ما به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین مراحل در هر پروژه ، طراحی و ایجاد مجموعه ای از سیستم های الکتریکی است.

 برای این کار می توانید از لوله برق یا کانال ها استفاده کنید که دارای مزایای زیادی نیز هستند. یکی از روش های محافظت از سیم کشی وکابل ها در واحد های صنعتی و پروژ های ساختمانی وصنعتی مانند : بیمارستان ها .هتل ها .تاسیات زیر زمینی استفاده از لوله های فولادی برق بسیار رایج است.

لوله برق یا کاندوئیت وسیله‌ای است که به عنوان یک پوشش محافظ هادی‌هایی که از درونش گذر داده شده‌اند در جهت جلوگیری از صدمه‌دیدن سیم یا عایق آن، و نیز محافظت افراد در برابر تماس ناخواسته با هادی استفاده می‌شود. (منبع : ویکی پدیا)

 لوله های  فولادی برق که می توان گفت به عنوان یک پوشش محافظ است ، به علت فرم گیری ساده و طول عمر بالا و مقاومت در برابر آب ، گردوغبار و خوردگی از محبوبیت بالایی در صنعت برخوردار است.

اصطلاح "مجرای الکتریکی" به لوله های با دوام یا انواع دیگر محفظه ای روکش دار گفته می شود ، که برای محافظت و تهیه مسیری برای هادی های سیم کشی جداگانه استفاده می شود. در مواردی که سیم کشی در معرض خطر باشد یا در معرض آسیب دیدگی باشد ، لوله های فولادی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب لوله فولادی برق

سیستم های کانال از نظر ضخامت دیواره ، سختی مکانیکی و مواد مورد استفاده برای ساخت لوله طبقه بندی می شوند. مواد ممکن است برای حفاظت مکانیکی ، مقاومت در برابر خوردگی ، آسیب دیدگی های ناشی و هزینه کلی نصب (نیروی کار بعلاوه هزینه مواد) انتخاب شوند.

مقررات سیم کشی برای تجهیزات الکتریکی در مناطق خطرناک ممکن است به انواع خاصی از مجرا نیاز داشته باشد تا تأسیسات تأیید شده ای را فراهم کند. انواع مختلف لوله فولادی برق برای اهدافی معین تولید شده اند مثلا از انواع لوله فولادی گالوانیزه گرم و سرد برای عبور تجهیزات برق در کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود در واقع این لوله ها عموما از جنس فلز می باشند ، که دارای تحمل در برابر فشار بالا هستند و در اثر هرگونه فشاری نمی شکنند همچنین در فضاهایی که نیاز به استحکام و حفاظت بهتر از سیم کشی ها و کابل کشی های ساختمان وجود دارد می توان از انواع لوله گالوانیزه برقی به صورت روکار یا توکار استفاده کرد.

که بسته به نوع کاربری مدنظر می توانیم هرکدام یک را انتخاب کنیم. انواع مختلف لوله های فلزی شامل (گالوانیزه گرم - گالوانیزه سرد – مشکی-منعطف-ضد انفجار)، گالوانیزه سخت  یا فولاد سخت شده است که و انتخاب هر یک از آن ها با توجه به عواملی مانند محیط ، رطوبت و آبخوردگی و مکان هایی که احتمال انفجار است بستگی دارد .

برای انتخاب  لوله فولادی برق باید به  آیین‌ نامه ملی برق مراجعه کرد.در استانداردهای NEC لوله‌ ها فولادی برق  باید دارای برچسب UL  باشند که متوجه استاندارد بودن لوله با توجه به آیین نامه ملی برق بشویم .

سایز بندی لوله فولادی برق

سایز بندی لوله های فولادی بر اساس استاندارد های لازمه بررسی و تولید می شوند ، که هرکدام از ویژگی های خاصی برخوردار هستند و برای مصارف مختلف استفاده می شوند.

نام محصول

لوله فولادی برق PG11

لوله فولادی برقPG13.5

لوله فولادی برق PG16

لوله فولادی برق PG21

لوله فولادی برق PG42

لوله فولادی برق PG48

لوله فولادی برق PG36

لوله فولادی برق PG29

 

 

قطر لوله

59.3

54

47

37

28.3

22.5

20.4

18.6

 

 

ضخامت لوله

1

1

1

1.5-1.25

1.5-1.25

1.5-1.25

1

1

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

لوله فولادی برق

کاربرد لوله های فولادی برق با توجه به مدل آن متفاوت می باشد :

  1. لوله فولادی انعطاف پذیر:  به علت منعطف بودن آن در محل های اتصال به موتور الکترونیکی و یا دستگاه هایی که دارای لرزش هستند ، استفاده میشود
  2. لوله های گالوانیزه  : به صورت کلی به علت مقاومت و استجکام بالای ان در صنعت بسیار پر کاربرد است.
  3. لوله فولادی گالوانیزه سرد: این مدل از جنس فلز است وبیشتر در محل هایی داخلی استفاده می شود چون در برابر زنگ زدگی مقاوم نیستند و در نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است و معمولا در زیر گچ دیوار ها استفاده می شود.

لوله فولادی گالوانیزه گرم : این مدل لوله به علت آبکاری شدن ومقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی در محیط های باز و در محل هایی که در مجاورات آب باران و رطوبت است استفاده می شود.

لوله فولادی مشکی : این مدل لوله دارای پوشش مقاوم با رنگ مشکی است و در محل های خشک و داخلی و در بتن مورد استفاده قرار می گیرد و به علت پوشش مشکی آن در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم است ولی نباید این لوله هارا در مجاورت زمین و مکان هایی که عوامل خوردگی شدید است قرار دهیم تا موجب خرابی خود لوله و در نهایت سیم و کابل های داخل شویم.

لوله فولادی ضد انفجار : به علت  نفود ناپذیر  بودن آن  در برابر گاز در پالایشگاه ها  و مناطق گازی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین روش برای هدایت  کانال‌های الکتریکی

خرید لوله فولادی برق با بهترین قیمت

از آنجایی که باید لوله های فولادی دارای ویژگی و استاندارد های خاصی باشند به هر فروشگاهی نمی توان اعتماد کرد و از آنجا خرید کرد بدین منظور فروشگاه تک سینی کابل با بیش از 20 سال تجربه مفتخر است که انواع محصولات مورد نظر اعم از انواع لوله فولادی ، سینی کابل و نردبان کابل با اجزای آنها را با رعایت تمامی استاندارد های جهانی به فروش می رساند.

برای خرید از فروشگاه تک سینی کابل کافی است با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید 02133910646 یا به فروشگاه واقع در لاله زار جنوبی ، کوچه علیپور ، بن بست ممتاز ، پلاک 21 مراجعه فرمایید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز