خبرگزاری کار ایران

جان گرفتن تورهای طبیعت‌گردی درپی گران شدن قیمت بلیط و هتل

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۴۰۲

سفر به دامان طبیعت هزینه کمتری برای خانواده‌ها و علاقه‌مند به سفر دارد، اما در عین حال تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن روحیه افراد داشته و انرژی موردنیاز را برای یک شروع هیجان‌انگیز فراهم می‌کند. تورهای طبیعت‌گردی، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به تورهای یک‌روزه، دو روزه، تور شمال و تور گروهی اشاره کرد.

اگر اهل  سفر باشید، می‌دانید که این روزها هزینه بلیط هواپیما بسیار گران است و تهیه آن برای تمامی افراد ممکن نیست. حتی اگر بخواهید با اتوبوس یا ماشین شخصی سفر کنید، باید هزینه‌های گزافی را بابت رزرو هتل بپردازید تا بتوانید یک اتاق مناسب برای استراحت فراهم کنید. با وضعیت  اقتصادی این روزها که قشر عظیمی از مردم ایران را درگیر کرده است، تهیه هزینه‌های سفر کمی مشکل بوده و سفر به کشورهای خارجی دور از ذهن به نظر می‌رسد. علاوه بر این، شیوع ویروس کرونا سفر به دیگر نقاط دنیا را غیرممکن کرده و سفرهای داخلی را نیز با محدودیت‌هایی مواجه نموده است. این مسائل در کنار هم باعث شده تا بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان به طبیعت‌ روی آورند و استقبال بالایی از تورهای طبیعت‌گردی داشته باشند. سفر به دامان طبیعت هزینه کمتری برای خانواده‌ها و علاقه‌مند به سفر دارد، اما در عین حال تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن روحیه  افراد داشته و انرژی موردنیاز را برای یک شروع هیجان‌انگیز فراهم می‌کند. تورهای طبیعت‌گردی، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به تورهای یک‌روزه، دو روزه، تور شمال و تور گروهی اشاره کرد.

تور یک‌روزه

تور 1‌روزه ، یکی از پرطرفدارترین تورهای طبیعت‌گردی است که مورد استقبال بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان قرار می‌گیرد. تورهای یک‌روزه اغلب در روزهای تعطیل و آخرهفته‌ها برگزار می‌شوند. از این رو، برای کسانی که مشغله‌ زیادی دارند و و فرصت کافی برای تفریح و گردش ندارند، بسیار مناسب هستند. آژانس‌های گردشگری معمولا مقاصدی را برای تورهای یک‌روزه انتخاب می‌کنند که به مبدا سفر نزدیک باشد تا زمانی زیادی را در راه نمانند و فرصت بیشتری برای لذت بردن از طبیعت زیبا داشته باشند. با توجه به این مورد، اگر مبدا حرکت شهر تهران باشد، اغلب روستاها و طبیعت زیبای شمال و استان‌های سمنان، زنجان، قزوین، البرز و روستاهای اطراف تهران برای سفر در نظر گرفته می‌شود. البته در کنار این موارد کویرهای زیبای مرکز ایران را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کویر زیبای مصر است.

 

تور دو روزه

تور 2 روزه، از دیگر تورهای محبوب بین گردشگران است که معمولا دو روز آخر هفته برگزار می‌شود. اگر در طول هفته مشغول کار هستید و زمان استراحت کمی دارید، دو روز آخر هفته را به تفریح اختصاص دهید و شب را در دامان طبیعت بگذرانید تا هفته‌ای پرانرژی را آغاز کنید. مقاصدی که برای تور دو روزه انتخاب می‌شوند نیز اغلب در نزدیکی مبدا قرار دارند و فاصله چندانی با آن ندارند. تورهای دوروزه تنوع بالاتری نسبت به تورهای یک‌روزه دارند و تعداد مقاصد گردشگری بیشتری را شامل می‌شوند. در تور دو روزه شما این فرصت را دارید که شب را در کلبه‌های ییلاقی روستاهای شمال به صبح برسانید و با صدای زنگوله گاو و گوسفندان و عطر خوش نان و پنیر محلی از خواب بیدار شوید. اگر به کویرگردی علاقه‌مندید، می‌توانید تورهای متنوع کویر مرنجاب، ورزنه، کویر مصر و ... را انتخاب کرده و روزهای خود را در زیر نور طلایی‌رنگ آفتاب بر روی شن‌زارها سپری کنید واز انواع تفریحات کویری مانند آفرود، شترسواری، موتورسواری و ... لذت ببرید. تجربه زندگی کویری در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، از جمله جذاب‌ترین بخش‌های سفر شماست که در تور دو روزه کویرگردی می‌توانید از آن برخوردار باشید. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کویرگردی، کویر مصر ایران است که مورد استقبال بسیاری از طبیعت‌دوستان قرار دارد. این کویر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی را در خود جای داده است که برای بازدید از آن‌ها حداقل به دو روز زمان نیاز دارید. پس این فرصت را از دست ندهید و با تور دو روزه کویر مصر همراه شوید.

جان گرفتن تورهای طبیعت‌گردی درپی گران شدن قیمت بلیط و هتل

تور گروهی

تور گروهی، یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌هایی است که در اختیار مسافران و علاقه‌مندان به سفر قرار دارد. در این تورها شما این فرصت را دارید که با گردشگران دیگر همراه شوید و به سرپرستی لیدر گروه به یکی از مناطق زیبای ایران سفر کنید. آشنایی با دوستان جدید و قرار گرفتن در کنار افرادی که با شما در انتخاب مقصد هم‌سلیقه هستند، یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفرهای گروهی محسوب می‌شود. می‌‎توانید باهم گپ بزنید، بازی کنید، به گشت‌وگزار بروید و در کنار هم اوقات خوبی را سپری کنید. این تورها مختص یک مقصد خاص نیستند و در استان‌های مختلف ایران، خصوصا شهرهای توریستی مانند اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد و ... برگزار می‎شوند. تور طبیعت‌گردی و تور شمال از جمله پرطرفدارترین تورهای گروهی هستند که به صورت یک‌روزه یا دوروزه برنامه‌ریزی شده و بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.  

جان گرفتن تورهای طبیعت‌گردی درپی گران شدن قیمت بلیط و هتل

تور شمال

تور شمال یکی از پردرخواست‌ترین تورهای یک‌روزه و دو روزه است که معمولا به صورت تور گروهی برگزار می‌شود. منطقه شمالی ایران، سرسبزترین نقطه کشور عزیزمان است که شامل سه استان گیلان، مازندران و گلستان می‌باشد. هر آن‌چه از  طبیعت انتظار دارید، از جنگل و دریا گرفته تا کوه و دشت و رودخانه، در شمال ایران خواهید دید. تورهای گردشگری معمولا جذاب‌ترین بخش‌های طبیعت شمال را به عنوان مقصد انتخاب کرده و یک اردوی یک‌روزه یا دوروزه را در مکان موردنظر برگزار می‌کنند. اگر زمان کمی دارید می‌توانید تورهای یک‌روزه را برای سفر انتخاب کنید که در این صورت از صبح بسیار زود حرکت کرده  و حداکثر تا ساعت 12 شب به مبدا برمی‌گردید. در صورتی که تورهای دوروزه را انتخاب کنید شب را در مقصد اقامت خواهید داشت و روز بعد، پس از ناهار به سمت خانه حرکت می‌کنید. روستای ییلاقی فیلبند، سوباتان، ماسوله، بندرانزلی، رامسر، نمک‌آبرود، محمودآباد، گیسوم، لاهیجان و ... از جمله پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شمال ایران هستند که با شرایط و هزینه‌های متفاوت برگزار می‌شوند.

جان گرفتن تورهای طبیعت‌گردی درپی گران شدن قیمت بلیط و هتل

 تفریح و سفر کردن، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی محسوب می‌شود که برای حفظ سلامت جسمی و روحی انسان کاملا ضروری است. شما نمی‌توانید به دلیل گران شدن قیمت بلیط و هتل، سفر کردن را از زندگی خود حذف کنید و برای تفریح خود و خانواده‎‌تان وقت نگذارید. اگر از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی نیستید، می‌توانید سفرهای کم‌هزینه‌تر را انتخاب کنید و  یک سفر کوتاه به مناطق اطراف محل زندگی خود داشته باشید. تورهای طبیعت‌گردی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن سفری کوتاه و ارزان هستند که در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان قرار گرفته‌اند. این تورها با همراهی یک راهنمای حرفه‌ای برگزار می‌شوند و تمامی امکانات موردنیاز برای سفر، از جمله اتوبوس، اقامت‌گاه و ... را برای مسافران فراهم می‌کنند. بنابراین این امکان را برای شما فراهم می‌آورند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای سفر خود برنامه‎ریزی کنید  و بدون دغدغه به تفریح بپردازید. علاوه بر این، با توجه به وضعیت کرونا، سفر به دامان طبیعت بهترین انتخاب برای شماست. زیرا این فرصت را دارید که در فضای باز به تعامل با دوستانتان بپردازید و ساعات خوشی را در کنار آنان سپری کنید. توجه داشته باشید که تورهای گردشگری تحت کنترل کامل سازمان گردشگری قرار داشته و موظف به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت آژانس گردشگری کایت با آدرس www.kite.ir مراجعه نمایید و تورهای طبیعت‌گردی آن را مورد بررسی قرار دهید. کارشناسان کایت با شماره 02175097700 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز