خبرگزاری کار ایران

ردیاب یا دزدگیر، کدامین برای خودروی شما مناسب است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۸۳

با توجه به تنوع سیستم‌های ضد سرقت خودرو و موتورسیکلت در این مقاله سعی داریم تا مشخصات یک سیستم امنیتی خوب را بررسی کنیم.

به طور کلی دو نوع سیستم امنیتی برای وسایل نقلیه وجود دارد:

دزدگیرها

1- ساده: همه ما صدای آژیر دزدگیرهای قدیمی را شنیده ایم. این سیستم ها شامل یک آژیر و یک دستگاه مرکزی هستند. زمانی که وسیله خود را ترک می کنید باید توسط ریموت، دزدگیر را فعال کنید در این صورت چنانچه ضربه ای به خودرو وارد شود و یا درب ها باز شود صدای آژیر بلند می شود؛ اما عموماً صدای آژیر تا چه حد می تواند جلوی سرقت را بگیرد. شاید 10 سال پیش این صدا باعث می شد تا سارقین دست از سر خودروی شما بردارند اما امروزه تقریباً همه ما با صدای این آژیرها آشنا هستیم و خیلی به آن واکنش نشان نمی دهیم. در ثانی به دلیل عدم وجود جای پارک کافی معمولاً خودرو آن قدرها هم نزدیک نیست تا مالک خودرو بتواند واکنش مناسبی از خود نشان دهد. البته اگر سارق صدای آژیر آن را به موقع قطع نکند.

2- تصویری: این دزدگیرها دقیقاً عملکردی مشابه دزدگیرهای ساده دارند با این تفاوت که هشدار را بر روی ریموت خود نیز ارسال می کنند. برد واقعی این ریموت ها معمولاً حدود 500 متر می باشد و تا حد زیادی مشکلات دزدگیرهای ساده را رفع می کنند؛ اما این دزدگیرها نیز مشکلات خاص خود را دارند ریموت گران قیمت تصویری و همچنین سادگی سیستم آنها برای سارق. به عبارت بهتر سارق به راحتی می تواند عملکرد آنها را مختل نماید.

ردیاب ها

1-ساده: با توجه به گسترش موبایل های هوشمند سیستم های جدیدی طراحی شده اند که با موبایل کاربر در ارتباط باشند. این سیستم ها مجهز به یک حسگر GPS هستند که به کمک آن می توان مکان وسیله را با دقتی در حدود 10 متر به دست آورد. موقعیت توسط بخش GSM به گوشی کاربر و یا سرور ارسال می شود. ردیاب ها بطور مؤثری امکان پیدا شدن وسیله را افزایش می دهند. مشکل اصلی ردیاب ها عدم سیستم هشدار مناسب برای جلوگیری از به سرقت رفتن وسیله می باشد. وقتی متوجه سرقت می شوید که خودرو، از شما کیلومترها فاصله گرفته است؛ و در بعضی از موارد امکان پیگیری آن میسر نمی باشد. یکی دیگر از مشکلات ردیاب ها زیرساخت های ارتباطی هستند در واقع عملکرد آنها کاملا وابسته به وجود زیرساخت های ارتباطی هستند. این یعنی اگر در زمان مناسب نتوانیم وسیله را پیدا کنیم ممکن است ارتباط با آن را برای همیشه از دست بدهیم.

خودروی هوشمند: نوع جدیدی از سیستم ها بر پایه موبایل گسترش یافته اند که وظیفه آنها فقط حفظ امنیت خودرو نیست. این سیستم ها همانند سیستم هایی که در خانه های هوشمند بکار گرفته می شوند حسگرهای مختلفی دارند و زمانی که بر روی خودروی شما نصب می شوند انبوهی از امکانات و آپشن های رفاهی و ازجمله امنیتی را برای شما به ارمغان می آورند. سیستم استارت از راه دور، اتو لایت، پاور ویندوز، ردیابی آنلاین، ردیابی آفلاین، امکان خاموش کردن وسیله بصورت خودکار و یا از راه دور و توسط کاربر، تشخیص کیفیت روغن موتور، ارتباط بین خودرویی و ... از قابلیت های این نوع سیستم ها هستند. در بخش امنیتی نیز این سیستم ها بسیار متفاوت عمل می کنند و امکانات ارزشمندی همچون هشدارهای قبل از سرقت، جلوگیری از سرقت و ردیابی را ارائه می دهند. کلیه این قابلیت ها از طریق موبایل کاربر در دسترس خواهند بود. در صورت عدم وجود زیرساخت های ارتباطی این سیستم ها بسیار هوشمند تر از دزدگیرها عمل می کنند و می توانند مقاومت مناسبی را در برابر سارق از خود نشان دهند.

مجیک بوف اولین سیستم ضد سرقت و ردیاب با چاشنی هوشمند سازی خودرو است که توسط شرکت دانش بنیان شبکه حسگر مفید طراحی تولید شده است. این سیستم شامل ماژول های متفاوتی است که توسط یک شبکه وایرلس کم مصرف و امن بصورت بیسیم به دستگاه مرکزی آن متصل می شوند. به جرئت می توان گفت با مجیک بوف نه تنها امنیت خودروی خود را تضمین کرده اید بلکه می توانید کلیه آپشن های موجود در خودروهای گرانقمیت را نیز در اختیار داشته باشید. این سیستم یک ساختار هوشمند و قوی با کارایی بالا برای جلوگیری از سرقت دارد. مجیک بوف دارای بیش از 42 هشدار است از این تعداد فقط 10 عدد مربوط به امنیت و مابقی برای هوشمند سازی وسیله می باشد. همچنین این سیستم کلیه امکانات دزدگیرهای قدیمی و ردیاب ها را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با نصب این سیستم بر روی خودروی خود علاوه بر امنیت کامل وسیله، کنترل وسیله نیز در دستان شما است و به راحتی می توانید هر عملی را از راه دور بر روی وسیله خود اجرا نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مجیک بوف اینجا کلیک نمایید.

در پایان اگر نیاز به یک دزدگیر و ردیاب هوشمند با چاشنی هوشمند سازی دارید ما به شما مجیک بوف را پیشنهاد می کنیم.

برای دیدن پنل ردیابی مجیک بوف اینجا کلیک نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز