خبرگزاری کار ایران

3 اپلیکیشن برتر ایرانی در سال 1399

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۹۲۶

همین چند سال پیش بود که حتی برای پیدا کردن مسیر رانندگی از اپلیکیشن‌های خارجی استفاده می‌کردیم و برای دانلود و استفاده از آن‌ها مشکلات زیادی داشتیم مثل فیلتر بودن آن‌ها یا متوجه نشدن زبان انگلیسی.

 اما حالا با گذشت زمان و تاسیس استارتاپ‌ها و پیشرفت تکنولوژی در ایران، برای اکثر نیازهای ما حداقل یک اپلیکیشن ایرانی وجود دارد که هم کار ما را راحت‌تر کرده است و هم باعث رونق کسب‌وکارها می‌شود.

هر چه میزان و تنوع استفاده از گوشی‌های هوشمند افزایش پیدا کند، افراد بیشتری به فکر ایجاد اپلیکیشن مطابق با نیاز افراد می‌افتند حتی ممکن است با اپلیکیشن‌‌هایی مواجه شوید که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید که چقدر به شما می‌تواند کمک کند.

استفاده از اکثر این اپلیکیشن‌ها رایگان بوده و برعکس نسخه‌های خارجی نیازی به پرداخت پول حتی برای ارتقا یا استفاده کامل از آن نیست.

احتمالا شما چندین اپلیکیشن روی گوشی خود نصب کردید تا در موارد مورد نیاز از آن‌ها استفاده کنید از درخواست تاکسی آنلاین و سفارش غذا و خرید گرفته تا اپلیکیشن‌های انجام امور مالی و دنبال‌کردن اخبار و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید. پس از سه اپلیکیشنی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد نیز غافل نشوید.

3 اپلیکیشن برتر ایرانی و لینک دانلود آن‌ها

روبیکا

روبیکا (به قول خودشان) یک سوپر اپ است که می‌تواند جایگزین تعداد زیادی از اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی خود دارید شود. نمره این برنامه در گوگل پلی 4.2 است که در نوع خود نمره‌ بسیار خوب محسوب می‌شود. تبلیغ‌های گسترده‌ای که برای این برنامه صورت گرفت باعث شد تعداد زیادی از افراد اقدام به دانلود روبیکا کنند، پس از چندی نیز مصرف اینترنت آن نیم بها و حالا ادعا می‌شود که برای اینترنت ایرانسل و همراه اول رایگان است.

کاربردهای مختلف این اپلیکیشن شامل، دیدن فیلم وسریال ایرانی و خارجی، پخش زنده برنامه‌ها و کنسرت، مسابقات پیش‌بینی و قرعه کشی، گذاشتن آگهی خرید و فروش، چت کردن و ایجاد کانال و گروه، خدمات پرداخت، خرید شارژ، کارت به کارت، خرید بلیط و امکاناتی از این دست.

در هر نسخه روبیکا تلاش کرده تا با ایجاد امکانات جدید کاربران خود را راضی نگه دارد و آن‌ها را از استفاده از دیگر اپلیکیشن‌ها بی نیاز کند.

این اپلیکیشن برای اندروید 4.1 به بالا و با 38 مگابایت حجم در گوگل پلی در دسترس است.

ماجرای حذف روبیکا از مارکت های ایرانی چیست؟

در سال 1397 روبیکا به علت "عدم رعایت قوانین بازار" به تعلیق درآمد و مشکل در ایجاد امکان پرداخت مستقیم بدون رعایت نکات امنیتی بود که پس از بررسی مشکل رفع شد و روبیکا به بازار برگشت اما دوباره روبیکا از بازار حذف شد این بار به علت "درخواست توسعه دهنده". با این حال این اپلیکیشن هنوز هم از سایت روبیکا و دیگر اپلیکیشن‌های بازاری قابل دانلود است.

دیوار

خرید و فروش کالاهای دست دوم و آشنایی با قیمت‌ها یکی از نیازهای همیشگی مردم بوده‌است، اما معمولا با کمک واسطه‌ها رفع می‌شده. مثلا کسی که قصد فروش فرش دست دوم خانه خود را داشت، آن‌ را به سمساری می‌فروخت در این بین معمولا فروشنده و خریدار به قیمت مورد نظر راضی نبودند.

خرید و اجاره خانه نیز به همین شکل بود که تنها توسط املاکی‌ها و دادن هزینه‌ای قابل توجه به آن‌ها انجام می‌شد و برای آگاهی از قیمت‌ها نیز مجبور به سر زدن به املاکی‌ها بودید.

اما دیوار واسطه میان خریدار و فروشنده را از بین برده است تا هم قیمت‌ها منصفانه‌تر شود و هم با آنلاین شدن اکثر مراحل کار مردم راحت‌تر باشند.

این روز ها دانلود برنامه دیوار از مارکت های اندرویدی مانند گوگل استور یا سایت های معتبر مانند اندروید کده و siloo.ir به یک امر واجب برای کاربران اندرویدی و آیفونی تبدیل شده به طوری که در حال حاضر 35 میلیون کاربر در دیوار وجود دارد که هر کدام خریدار و فروشنده بالقوه محسوب می‌شوند و هر فرد می‌تواند آگهی مورد نیاز خود را در این پلتفورم به طور رایگان وارد کند و یا وسیله مورد نظر خود را پیدا کند. املاک، وسایل خانه، وسایل شخصی، سرگرمی و فراغت، خدمات اجتماعی، استخدام و کاریابی و خدمات کسب‌وکارها از جمله دسته‌بندی‌های موجود در این برنامه است.

شما می‌توانید همه آگهی‌ها در سراسر کشور را ببینید و با خریدار آن ارتباط برقرار کنید.

از طریق دیوار می‎توان شعبه آنلاینی از یک فروشگاه نیز ایجاد کرد و محصولات را در آن به نمایش گذاشت، این موقعیت رایگان کمک زیادی به کسب‌وکارهای تازه تأسیس می‌کند. خبرگزاری ایلنا بارها اخبار مربوط به استارتاپ ها و کسب و کارهای حوزه وب را پوشش داده و در موارد متعددی اپلیکیشن دیوار را به عنوان یک کسب و کار مورد بررسی و حتی نقد سازنده قرار داده است. بد نیست بدانید امتیاز دیوار در گوگل پلی 4.6 است که در نوع خودش یک نمره عالی محسوب می‌شود.

آسان‌پرداخت

وقتی کم‌کم تمام کارها به سمت الکترونیکی و آنلاین شدن پیش می‌رفت وقت آن بود که خدمات بانکی و پرداختی نیز آنلاین شوند تا هم از جمعیت درون بانک‌ها کاسته شود، هم مردم مجبور نباشند برای انجام یک کار چند دقیقه‌ای مدت زیاد در نوبت باشند. هرچند آنلاین شدن خدمات بانکی به دلایل امنیتی کم‌کم و دیرتر از دیگر دیگر اقدامات، آنلاین شد، اما حالا بیشتر امور بانکی را می‌توان از طریق اینترنت و موبایل انجام داد.

نمره این برنامه در گوگل پلی 4.4 است و با نسخه‌های جدید بسیاری از کاربران را به سمت خود جذب کرده‌است. برای دانلود آسان پرداخت به این لینک مراجعه کنید.

آسان‌پرداخت یا همان آپ یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پرداخت و انجام امور مالی است که امکانات زیادی را برای استفاده‌کننده فراهم می‌کند مثل انجام عملیات کارت به کارت، پرداخت عوارض راه‌ها، پرداخت قبوض، خرید بلیط، مانده‌گیری، پرداخت جرائم، خرید شارژ گوشی و اینترنت و مواردی از این دست.

جشنواره وب و موبایل ایران

هر ساله جشنواره‌ای برای اهدا جایزه به اپلیکیشن‌های برتر ایرانی برگزار می‌شود که خیلی از استارتاپ‌ها در این جشنواره جایزه می‌گیرند لیست برخی از برندگان جوایز جشنواره امسال را در زیر مشاهده می‌کنید:

بهترین وبسایت یا اپلیکیشن از نظر دسترسی برای افراد توان‌یاب – دیوار

بهترین کسب و کار نوآورانه – سوپر اپلیکیشن وطندار

بهترین فعالیت تبلیغاتی یا استارتاپی در مقابله با کرونا – این وان مین دات کام

بهترین کمپین تبلیغاتی دیجیتال سال ۱۳۹۹ – علی بابا – کمپین #بسیارسفرآید

برنده بهترین بازی اکشن: هادُس ۲

برنده بازی‌ تفننی : قهوه چی و سرضرب

برنده بازی شبیه‌سازی: تخت جمشید – بازدید سه بعدی

برنده بازی استراتژی: یاران بهلول و کلش آف زامبی

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز