خبرگزاری کار ایران

مشاوره برای خرید انواع کمپرسور مجهز و مدرن

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۸۰

کمپرسور دستگاهی مکانیکی است که به واسطه‌ی آن می‌توان حجم زیادی از هوا و یا گاز را جابه‌جا کرد.

 شیوه کار این دستگاه بدین صورت است که هوا را از پیرامون خود می‌مکد و پس از فشرده سازی آن سبب کاهش حجم و افزایش فشار گاز می‌شود. روش کار تمامی کمپرسور‌ها به همین شیوه است؛ اما با این وجود هر کدام از انواع کمپرسور ویژگی و مزیت‌های خاص خود را دارند و از آن‌ها می‌توان در فرایند‌های مختلف استفاده کرد.

به طور کلی در سال‌های اخیر با وجود تحولات عظیمی که در فرایند تولید و ساخت به وجود آمد، کمپرسور‌های پیشرفته و مجهزتری وارد بازار شده‌اند که این دستگاه در افزایش راندمان کاری و صرفه جویی در وقت و هزینه نقش بسیار پر رنگی را از خود نشان داده‌ است. امروزه در صنایع مختلف شاهد انواع گوناگونی از کمپرسور‌ها هستیم و حال می‌توان گفت این دستگاه جزو جدایی ناپذیر صنایع مختلف است.

 

ایران پمپ؛ سایتی مناسب برای خرید انواع کمپرسور مرغوب و باکیفیت

هر کدام از کمپرسورها مشخصات فنی خاص خود را دارند و هر کدام از آن‌ها مزیت‌های متفاوتی را داشته و همین موضوع سبب شده تا انتخاب کمپرسور‌ متناسب با نوع کسب و کار برای خریداران کمی سخت و پیچیده شود. به عنوان مثال کمپرسور‌ صنعتی در انواع و اقسام مختلفی در بازار وجود دارد و انتخاب بهترین گزینه‌ی آن نیاز به آگاهی و تحقیق فراوان داشته، یا کمپرسور باد فندکی که برای مصارف کوچک مانند باد کردن لاستیک‌های ماشین استفاده می‌شود نیز در مدل‌های مختلفی در بازار موجود است. علاوه بر این موضوع باید گفت که به دلیل محبوبیت زیاد کمپرسور‌ها و افزایش تقاضای صاحبین کسب و کارها، انواع کمپرسور در فروشگاه‌های پمپ باد وجود دارد.

مشاوره برای خرید انواع کمپرسور مجهز و مدرن

وجود پمپ باد‌های تقلبی و بی کیفیت نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در هنگام خریدکمپرسور‌ها به آن توجه کرد. با توجه به این توضیحات باید گفت که بهترین راه پیش روی برای انتخاب بهترین دستگاه، خرید از فروشگاهی معتبر با اجناسی مرغوب است. فروشگاه‌هایی که اعتبار بالایی دارند هیچگاه محصولات تقلبی و بی‌کیفیت را در فروشگاه خود به فروش نمی‌رسانند. ایران پمپ نمونه‌ای از این دست فروشگاه‌ها است که در ویترین آن هیچ محصول نامرغوبی دیده نمی‌شود. همچنین ایران پمپ خود نیز در تولید انواع کمپرسور فعالیت دارد و محصولات کاملا ایرانی را نیز وارد بازار کرده است که از کیفیت بالایی برخودار هستند. به طور کلی باید گفت تنوع در محصولات ایران پمپ سبب شده تا افراد هنگام خرید محصول مناسب خود را به راحتی پیدا کنند.

آشنایی با عملکرد انواع کمپرسور، برای انتخاب بهترین مدل کمپرسور

طبقه بندی کمپرسور‌ها در شکل‌های مختلفی انجام می‌شود اما متداول‌ترین شکل طبقه‌ بندی آن‌ها بر اساس عملکردشان است. به طور کلی کمپرسور‌ها بر اساس عملکرد به دو دسته‌ی جابه‌جایی مثبت و دینامیکی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها شیوه کار متفاوتی دارند و هر کدام از آن‌ها خود شامل بخش‌های مختلفی می‌شوند.

کمپرسور‌های دینامیکی: این نوع از کمپرسور‌ها برای فشرده سازی هوا از پره‌های مخصوصی استفاده می‌کنند. این نوع از پمپ‌های باد ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند که این موارد به شرح زیر هستند.

  1. با داشتن بازدهی بالا برای کسب وکار‌های مختلف بسیار مناسب هستند.
  2. انتقال حجم در این نوع از پمپ‌های باد بسیار بالا است و همچنین دبی زیادی نیز دارند.
  3. در انواع کمپرسور که در بازار موجود هستند، کمپرسور‌های دینامیکی توان تولید فشار بالایی دارند.

کمپرسور‌های دینامیکی به طور کلی به دو دسته محوری و سانتریفوژ تقسیم بندی می‌شوند.

کمپرسور جابه‌جایی مثبت: از دیگر انواع کمپرسور می‌توان به کمپرسور جابه‌جایی مثبت اشاره کرد. این دسته از کمپرسور‌ها، هوا را از منطقه پر حجم به منطقه کم حجم انتقال می دهند و بدین روش هوا را فشرده می‌کنند.

کمپرسور‌های جابه‌جایی مثبت به دو دسته روتاری ورفت و برگشت تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها روش‌های متفاوتی برای فشرده سازی هوا دارند.

لازم به ذکر است که عملکرد کمپرسور‌ برای استفاده در مشاغل مختلف بسیار مهم هستند و همچنین باید اطلاعات کاملی از انواع کمپرسور داشته باشید. از این رو می‌توانید در سایت ایران پمپ نمونه‌های مرغوب آن‌ها را مشاهده کنید و همچنین می‌توانید از مشاوران خبره و با تجربه در این حوزه نیز کمک بگیرید.

چه کمپرسور برای چه کسب و کاری مناسب است؟

کمپرسور‌ها علاوه بر عمکلردشان می‌‌توان آن‌ها را بر اساس کارایی نیز دسته بندی کرد. به طور کلی مزیت‌های مختلف پمپ‌های باد سبب شده تا استفاده از آن‌ها در مقیاس‌های کوچک و بزرگ بسیار رواج پیدا کند. پمپ باد پرتابل، پمپ باد فندکی، پمپ باد برقی و پمپ باد صنعتی از جمله مهم‌ترین انواع کمپرسور‌ هستند. به عنوان مثال برخی از مشاغل مانند دندان پزشکی‌ها به کمپرسور‌ها نیاز دارند و به دلیل بسته و کوچک بودن محیط کار، استفاده از کمپرسور‌ها معمولی آلودگی صوتی به وجود می‌آورد و از این رو باید از کمپرسور‌های برقی که آلودگی صوتی و لرزش ندارند استفاده کنند. برخی دیگر از مشاغل مانند رنگ کاری با پیستوله نیز نیاز به پمپ بادی با قابلیت جابه‌جایی دارند و به همین دلیل باید از کمپرسور پرتال استفاده کنند.

کمپرسور باد فندکی وسیله‌ی ضروری برای خودرو‌ها

از انواع کمپرسور کوچک می‌توان به کمپرسور باد فندکی اشاره کرد که مشخصات فنی منحصر به فرد آن سبب شده تا این دستگاه یکی از پرکاربردی ترین تجهیزات جانبی ماشین به حساب بیاید. کمپرسور باد فندکی به درگاه فندکی ماشین وصل شده و انرژی خود را اینگونه تامین می‌کند. این وسیله‌ی کوچک با استفاده از یک موتور الکتریکی کوچک هوا را فشرده می‌کند و سپس می‌توان با استفاده از آن و بدون صرف انرژی لاستیک‌های خودرو را به راحتی باد کرد.

مشاوره برای خرید انواع کمپرسور مجهز و مدرن

کمپرسور صنعتی جزو جدایی ناپذیر صنایع مختلف

افزایش راندمان کاری و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه‌ برای مشاغل صنعتی بسیار مهم و ضروری است. برای رسیدن به این امر مهم استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته بسیار کمک کننده خواهد بود. در بین تجهیزات و ابزارآلات مختلف می‌توان گفت که کمپرسور صنعتی می‌تواند بیشترین نقش را در افزایش راندمان کاری، کارگاه و کارخانه‌های مختلف داشته باشد. این نوع از کمپرسورها دو پیستون دارند که اولین پیستون وظیفه‌ی فشرده سازی هوا را به عهده دارد و پیستون دوم برای فشردگی بیشتر هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع کمپرسور صنعتی در فروشگاه‌های مختلف به چشم می‌خورد که هر کدامشان کیفیت‌های مختلفی را دارند و از این رو توصیه می‌شود که برای خرید محصولی مرغوب و باکیفیت به فروشگاه‌های معتبر مانند ایران پمپ(http://iranpump.com)مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز