خبرگزاری کار ایران

ایده‌هایی برای شروع سفر پس از دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۶۹

با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در سطح جهان سبب آن شده است که مسافرت به جاهای دیدنی و مناطق مختلف جهان کاهش چشم‌گیری پیدا کند. صنعت گردشگری به تبع کاهش سفرها دچار ضررهای بسیاری شده است و شرکت‌های گردشگری زیان‌های بسیاری را متحمل شده اند.

رزرو هتل خارجی و داخلی نیز نسبت به سال گذشته افت چشم‌گیری داشته است.

به نظر می رسد آینده سفرها پس از دروان کرونا دچار تغییرات چشمگیری خواهد شد و نحوه سفرها هم به تبع آن تحول پیدا خواهد کرد. جاهای دیدنی کشورمان پس از دوران کرونا پذیرای مسافران و گردشگرانی خواهد بود که ماه ها در انتظار تمام شدن دوران کرونا به سر برده اند.

در این مقاله قصد آن را داریم تا ایده هایی برای سفر به جاهای دیدنی کشورمان و هم چنین دو کشور خارجی را پس از دوران کرونا مورد بررسی قرار دهیم.

مشهد

مشهد از دیرباز یکی از مقاصد عمده سفرهای زیارتی و سیاحتی برای ایرانیان بوده است و مسافران از زیارت مرقد مطهر اما رضا (ع) و جاهای دیدنی مشهد خاطرات خوب و به‌یادماندنی را در ذهن خود دارند. با سفر به مشهد مقدس و زیارت مرقد امام هشتم (ع) مسلما خستگی و خانه‌نشینی چند ماه دوران سخت کرونا به فراموشی سپرده می‌شود.

کیش

کیش از آن دست مناطق دیدنی است که هر کسی به آن جا برود خاطرات آن برای همیشه در ذهن او باقی می‌ماند. جزیره زیبای کیش با داشتن جاذبه های دیدنی و تفریحی متعدد بی‌تردید یکی از ایده‌های شروع سفر پس از دوران کرونا محسوب می‌شود. رزرو هتل کیش نیز می‌تواند تجربه‌ای جالب در زندگی‌تان باشد.

فصل بهار این جزیره بسیار دل‌انگیز و خوش آب‌وهوا می‌شود و لذت قدم زدن در سواحل آن چیزی است که برای درک آن فقط باید آن را تجربه کرد. غواصی، شنا، ساحل‌گردی، موج‌سواری، بازدید از موزه‌ها، شهربازی، باغ وحش و ... همگی آن‌ها این جزیره را به یک مقصد ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده است.

قشم

گزینه رفتن به قشم و بازدید از جاهای دیدنی آن یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع سفر پس از دوران کرونا محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی و تفریحی سراسر زیبایی و هیجان‌انگیز همانند جنگل های حرا، تنگه چاهکوه، دره ستارگان، الهه نمک، سواحل آرام و دل‌انگیز، دره تندیس‌ها، تماشای رقص دلفین قشم و ... از جمله جاذبه‌هایی هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. یک سفر به یادماندنی که خستگی ایام کرونا را رفع خواهد کرد با سفر به قشم تحقق پیدا خواهد کرد.

شمال کشور

خطه شمال کشورمان با طبیعت سرسبز و اعجازآمیز خود پذیرای مسافران و گردشگران پس از سپری شدن دوران کرونا به شمار می‌رود. این خطه آنقدر جاهای دیدنی و باصفایی دارد که با یک سفر تنها می‌توانید از چند جای آن دیدن کنید. لحظات خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را می‌توانید در گردش و تفریح در نقاط باصفا و خوش آب‌وهوای شمال کشورمان پس از دوران  کرونا برای خود رقم بزنید.

پس از پایان دوران کرونا کافی است تا سری به شمال کشور بزنید آن وقت است که تمام سختی‌های ایام کرونا از تنتان خارج می‌شود و گویی جان تازه‌ای می گیرید تا دوباره به همانند روال سابق به کار و فعالیت بپردازید.

چابهار

سفر به چابهار که در جنوب شرقی کشورمان  واقع شده است برای دوران پس از کرونا گزینه بسیار مطلوبی است. چابهار که مخفف چهاربار است مسلما چهار بهار دارد و همه چهار فصل این شهر بهاری و دل‌انگیز است.

خاطرات خوش و لذت‌بخش از سفر به چابهار با تماشای ساحل آرام و دل‌انگیز، کوه‌های مینیاتوری، بازار چابهار، تالاب لیپار و سایر جاهای دیدنی را می‌توانید پس از دوران کرونا در کارنامه خاطرات شیرین و به یادماندنی خود برای همیشه ثبت کنید.

مناطق کویری

بی‌گمان انتخاب مناطق کویری برای شروع سفر پس از دوران کرونا انتخاب معقولی است. حس دل‌انگیز و ناب تماشای درخشش ستارگان در آسمان شب قطعا بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

کویر با آن آرامش وصف‌ناپذیرش که به دور از زرق و برق و هیاهوی شهرهاست از جمله جاهایی است که پس از دوران کورنا سفر به آن‌ها قطعا خاطره‌انگیز می‌شود.

سفرهای خارجی

بسیاری از گردشگران ممکن است ترجیح بدهند پس از دوران کرونا کشورهای دیگر را برای شروع سفر انتخاب کنند. از این رو در این مقاله دو کشور ترکیه و تایلند را نام برده ایم که مسلما مسافرت و تفریح در جاهای دیدنی آن سراسر خاطرات به یادماندنی را رقم خواهد زد.

ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد عمده گردشگری خارجی برای مسافران و گردشگران کشورمان به شمار می رود. ترکیه کشوری است که  در آن جاذبه های کم نظیر طبیعی، تاریخی و تفریحی بسیاری را خواهید دید که در نوع جذاب و خاطره‌انگیز هستند. استانبول، آنتالیا، آنکارا و ... از جمله شهرهایی هستند که گردشگران بی شماری همه‌ساله رهسپار آن‌ها می‌شوند.

ترکیه کشوری زیباست که هر چقدر از جاذبه‌ها و دیدنی‌های آن بگوییم کم گفته‌ایم. گردش و تفریح در سواحل چشم‌نواز مدیترانه، خوردن غذاهای لذیذ، گذران وقت در کافه‌های دوست‌داشتنی، بازدید از محله‌های باصفا و رنگارنگ و ... همه و همه را در سفر به ترکیه پس از دوران کرونا تجربه خواهید کرد.

تایلند

اگر می‌خواهید در دوران پس از کرونا به کشوری سفر کنید که در آن طبیعت و سواحل آن منظره‌ای خارق‌العاده را ایجاد کرده باشد، تایلند یکی از بهترین گزینه‌هاست. این کشور با داشتن سواحل چشم‌نواز، جزایر دیدنی و خاطره‌انگیز و مناظر سرسبز طبیعی خود یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شود.

بازدید از جاهای دیدنی بسیار چشم‌نواز و انجام تفریحات بسیار متنوع می‌تواند خاطرات خوشی را پس از دوران کرونا از سفر به این کشور آسیایی برایتان به ارمغان بیاورد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا مناطق و کشورهایی را معرفی کنیم که برای شروع سفر پس از دوران کرونا مناسب هستند. خانه‌نشینی و به دنبال آن خستگی جسمی و روحی از پیامدهای دوران کرونا محسوب می‌شود که بی‌تردید یکی از راه‌های رفع خستگی چندماهه بیرون زدن از شهر و روستا و رفتن به شهرها و جاهای دیدنی در نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر است.

اگر شما هم از آن دسته از افرادی بوده که بی‌صبرانه منتظر تمام شدن دوران کرونا هستید، باید بگوییم برای سفر به مناطق و جاهای دیدنی که در مقاله معرفی کردیم می‌توانید با مراجعه به وبسایت آژانس گردشگری و مسافرتی فلایتیو بلیط هواپیما را با مناسب‌ترین نرخ و بهترین پروازها خریداری کنید. تا سفری خوش و سراسر خاطره را در زندگی خود تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم مطلب «هتل های عجیب دنیا» در مجله‌ی فلایتیو را نیز ببینید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز