خبرگزاری کار ایران

انواع خانه‌های چوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۵۴۱

خانه‌های چوبی معمولا در انواع مختلفی ساخته می‌شوند، برای خواندن مطلب با ما همراه باشید.

خانه چوبی با تنه درخت :

این خانه ها نیز از کنده های درخت ساخته می شوند که به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته می شوند و همین ویژگی آن هاست که موجب دلچسب شدن ساختار آن ها می شود. تنه درخت موجب متعادل کردن هوای داخل خانه در فصول مختلف می شود زیرا تنه درخت ضخامت زیادی دارد که همین ضخامت بالا باعث این اتفاق می شود. زمانی که کنده درخت به کار گرفته می شود تکنیک هایی وجود دارد که در فرم دهی گوشه های خانه و همچنین استحکام آن نقش ویژه ای دارد. به این خانه ها Log Home هم گفته می شود.

خانه چوبی با فریم چوبی :

در این روش یک چهارچوب بزرگ و محکم که از جنس چوب باشد بسیار ضروری است. در واقع می توان گفت بهتر است که این چهارچوب شبیه به اسکلت عمودی ساختمان باشد به این صورت که چوب های افقی را نگهداری کند و بتواند وزن خانه را به فونداسیون انتقال دهد. به این خانه ها Timber Frame Home هم می گویند.

خانه چوبی از پیش ساخته شده :

در این نوع، خانه چوبی در محل کارخانه ساخته می شود و بعد از آن به مقصد ارسال می شود. این خانه ها هم می توانند یکپارچه باشند هم متشکل از چند بخش. خانه پیش ساخته چوبی در واقع راه حلی مدرن برای ساخت خانه ای کارآمد است که در کوتاه ترین زمان ممکن و کیفیت عالی ساخته می شود. همچنین از نظر دوام و پایداری هم که با گذشت سال ها زمان برای همه ثابت شده است.

شرکت رایمون سازه ( ویلا چوبی ) سال هاست که در زمینه ساخت خانه چوبی فعالیت می کند که جهت استعلام قیمت خانه چوبی می توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس بگیرید.

جلوگیری از پوسیدگی خانه های چوبی

یکی از علل اصلی پوسیدگی و خوردگی چوب ها رطوبت و نم است که باعث نابودی چوب می شود. با آگاه شدن از پارامترهای زیر می توان تا حد زیادی از فساد و یا همان پوسیدگی چوب جلوگیری کرد :

  1. سلامت چوب در مواقعی که هوا خیلی گرم باشد و دما به 60 درجه برسد به خطر می افتد. به همین دلیل است که معمولا در تابستان پوسیدگی در چوب بیشتر می شود.
  2. چوب اگر در معرض اکسیژن قرار بگیرد فاسد می شود. به فرض مثال هیچگاه چوب در اعماق دریا دچار آسیب نمی شود به این علت که هیچ اکسیژنی به آن نمی رسد.
  3. اگر رطوبت بالا باشد به طوری که به بالای 20 الی 30 درصد برسد چوب دچار مشکل می شود. قابل ذکر است که درصد چوب به گونه چوب هم مربوط می شود.

اگر این پارامترها در کنار هم قرار داشته باشند باعث پوسیدگی و خوردگی در چوب می شود. بنابراین می توان گفت که اگر یک عامل را حذف کنید نیز می توانید از پوسیدگی و آسیب به آن نیز جلوگیری کنید. این موضوع کاملا بدیهی است که در فصل گرما امکان تغییر دما وجود ندارد و به هیچ عنوان نمی توان اکسیژن را از محیط حذف کرد. پس تنها عاملی که می توان کنترل کرد رطوبت است.

مزایای خانه های چوبی  

مصرف بهینه انرژی، ماندگاری بالا، سرعت بالای ساخت، عایق صوتی و ... از مزایای اصلی خانه های چوبی است.

در خانه های چوبی مصرف انرژی به گونه ای است که هزینه های سرمایش و گرمایش در آن کاهش می یابد. ساخت خانه چوبی به زمان بسیار کمی نیاز دارد و به همین دلیل مزیت بسیار مهمی به شمار می رود. عایق بودن صوتی چوب، که کاربرد فراوانی برای مکان هایی که نیاز به عایق صدا دارند. این خانه ها نیز، مقاومت و ماندگاری بالایی دارند.

معایب خانه های چوبی  

نیاز به مراقبت و نگهداری و آسیب پذیر بودن در برابر حشرات از معایب خانه های چوبی محسوب می شود.

کاملا بدیهی است که چوب به این دلیل که بسیار آسیب پذیر است به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز دارد. بنابراین بهتر است که این خانه ها به طور مداوم چک شوند و هر چند سال یک بار مجددا رنگ شوند. یکی از عیب های اصلی دیگر خانه های چوبی این است که چوب در برابر حشرات آسیب پذیری بالایی دارد و این موضوع باعث کاهش ماندگاری خانه می شود.

حال چگونه باید از خانه چوبی در مقابل رطوبت محافظت کنیم ؟

اگر از رنگ های مخصوص چوب استفاده کنیم به راحتی می توان از سطح خارجی خانه چوبی محافظت کرد. در واقع انتخاب رنگ مناسب بری محافظت از سطح خارجی خانه چوبی موضوع بسیار مهمی است. پیش آمدگی یکی از راه های حفاظت از خانه چوبی است. زمانی که شیروانی را با ابعاد بیشتر در نظر می گیرند به آن پیش آمدگی می گویند. پیش آمدگی باعث می شود که آب باران با سطح چوب برخورد نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز