خبرگزاری کار ایران

تست کرونا در منزل

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۵۲۷

بیماری کووید-19 می‌تواند بدون هیچ علائمی بروز پیدا کند. همچنین می‌تواند علائم و عوارض شدیدی ایجاد کند که حتی خطر مرگ را به همراه داشته باشد.

پزشکان هنوز در مورد تاثیر کامل این بیماری بر بدن آگاه نیستند اما کووید-19 معمولا بر توانایی تنفس شما تاثیر می‌گذارد. با توجه به اینکه در حال حاضر، هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد اقدامات پیشگیرانه اهمیت زیادی در مهار گسترش ویروس کرونا دارد.

یکی از راه‌های مهم در کنترل انتشار ویروس کرونا، انجام آزمایش در زمان ضروری و مناسب است. در حال حاضر، آزمایش‌های معتبری برای تشخیص بیماری کووید-19 وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها متوجه شوید آیا در حال حاضر به ویروس کرونا آلوده هستید یا خیر. اگر می‌خواهید تست کرونا بدهید و از سوی دیگر، نمی‌خواهید از خانه خارج شوید لازم است بدانید هوم‌کا امکان تست کرونا در منزل را برای شما فراهم کرده است. در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا می‌شوید.

چه کسانی باید تست کرونا در منزل بدهند؟

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، اکنون توصیه می‌کند که علاوه بر افرادی که علائم بیماری کووید-19 را دارند، افرادی که این علائم را ندارند اما با فرد مبتلا تماس داشته‌اند نیز لازم است تست کرونا بدهند. این امر کمک بسیار زیادی به مهار گسترش ویروس کرونا می‌کند. بنابراین، اگر علائم بیماری کووید-19 را تجربه می‌کنید یا اخیرا با فرد مبتلا به این بیماری، تماس نزدیک داشته‌اید لازم است تست کرونا بدهید. همچنین، در این شرایط می‌توانید برای مراقبت بیشتر از دیگران از امکان تست کرونا در منزل بهره‌مند شوید.

علائم رایج بیماری کووید 19 عبارت است از:

  • تب
  • سرفه خشک
  • خستگی

علائمی که شیوع کمتری دارند عبارت‌اند از:

  • درد عضلات
  • گلودرد
  • اسهال
  • قرمزی چشم
  • سردرد
  • از دست دادن حس چشایی یا بویایی
  • ظاهر شدن بثورات بر روی پوست یا تغییر رنگ انگشتان دست‌وپا

علائم جدی‌تر بیماری کووید-19 عبارت است از:

  • دشواری در تنفس یا تنگی نفس
  • درد یا فشار در قفسه سینه
  • عدم توانایی حرف زدن یا حرکت کردن

از سوی دیگر، اگر قبلا به مکان‌هایی شلوغ و بدون رعایت فاصله اجتماعی رفته‌اید امکان ابتلای شما به بیماری کووید-19 وجود دارد. به همین دلیل تست کرونا در این شرایط، برای شما الزامی است. همچنین، با توجه به قوانین کنونی کشورها در مورد ورود مسافران، درصورتی‌که می‌خواهید به کشوری دیگر سفر کنید لازم است تست کرونا برای پرواز را انجام دهید. در صورت منفی شدن نتیجه آزمایش، شما اجازه ورود به کشور مقصد را دارید.

تست کرونا در منزل

تست کرونا در منزل چگونه است؟

برای تست کرونا از تست PCR استفاده می‌شود که این آزمایش زیرمجموعه آزمایشات مولکولی است. PCR مخفف واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (polymerase chain reaction) و روشی برای تقویت اسیدهای نوکلئیک در نمونه شماست. در این روش، هر RNA ویروسی در نمونه به DNA تبدیل می‌شود و سپس با ایجاد میلیون‌ها کپی از این DNA عمل تکثیر انجام می‌شود.

ازآنجایی‌که PCR می‌تواند چند بار عمل تکثیر را انجام دهد حتی اگر سطح RNA ویروسی در نمونه شما پایین باشد باز هم قادر به تشخیص ویروس کرونا در نمونه خواهد بود. به طور کلی، در نمونه‌ای که برای این تست جمع‌آوری می‌شود، RNA ویروسی بسیار کم است؛ بنابراین، عمل تکثیر در PCR می‌تواند به تشخیص راحت‌تر و دقیق‌تر ویروس کرونا کمک کند. روش جمع‌آوری نمونه برای تست کرونا در منزل به یکی از اشکال زیر انجام می‌شود.

  • سواب بینی یا گلو. یک سواب بینی بلند (سواب نازوفارنکس) وارد بینی یا پشت حلق شما می‌شود تا از طریق آن نمونه مخاطی جمع‌آوری گردد. این کار ممکن است تا حدی ناراحت‌کننده باشد. برای دریافت نمونه بینی ممکن است لازم باشد سواب در هر دو سوراخ بینی شما وارد شود تا مخاط کافی برای آزمایش جمع‌آوری گردد. فرد آزمایش‌گیرنده قبل از اینکه سواب را خارج کند آن را کمی در ناحیه می‌چرخاند تا اطمینان حاصل کند که نمونه کافی به دست آمده است. سپس، نمونه در یک لوله قرار داده می‌شود و برای تجزیه‌وتحلیل به آزمایشگاه ارسال می‌گردد.
  • نمونه بزاق. برخی از آزمایشگاه‌ها، برای انجام تست PCR از نمونه بزاق نیز استفاده می‌کنند. اگرچه حساسیت این روش کمتر از روش استفاده از سواب است اما انجام آزمایش بزاق راحت‌تر است و اغلب ناراحت‌کننده نیست. برای جمع‌آوری نمونه در این روش، لازم است چندین بار به داخل یک لوله تف می‌کنید تا نمونه‌ای از بزاق شما برای آزمایش تهیه شود. سپس لوله به‌خوبی مهروموم می‌شود و برای آنالیز به آزمایشگاه ارسال می‌گردد.

همچنین اگر می‌خواهید بدانید که آیا قبلا به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اید یا خیر، می‌توانید تست آنتی‌بادی بدهید. این تست از طریق جمع‌آوری نمونه خون شما انجام می‌شود و بررسی می‌کند که آیا بدن شما تابه‌حال علیه ویروس کرونا، آنتی‌بادی تولید کرده است یا خیر.

تست کرونا در منزل چه مزایایی دارد؟

در حال حاضر، انجام تست‌های پزشکی مختلف در خانه محبوبیت زیادی پیدا کرده است که خوشبختانه امکان انجام تست کرونا در منزل نیز توسط هوم‌کا فراهم شده است. علل متعددی برای محبوبیت این روش وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

دسترسی

با جمع‌آوری نمونه در خانه، دیگر لازم نیست به آزمایشگاه مراجعه کنید و درنتیجه سختی رفت‌وآمد از بین می‌رود. همچنین شما می‌توانید حتی در روزهای آخر هفته و در هر ساعت شبانه‌روز تست کرونا بدهید. درنتیجه دسترسی آسان‌تر به آزمایش برای شما فراهم می‌شود.

راحتی

در این شرایط شما در فضای راحت خانه خود هستید و بدون نیاز به اینکه از منزل خارج شوید با دریافت خدمات تست کرونا در منزل می‌توانید از وضعیت سلامت خود آگاه شوید. در این صورت، نه‌تنها لازم نیست به دلیل علائم بیماری برای بیرون رفتن از خانه تحت‌فشار قرار بگیرید، بلکه می‌توانید از دیگران نیز بیشتر مراقبت کنید زیرا درصورتی‌که به بیماری کووید-19 مبتلا باشید لازم است تماس شما با دیگران به حداقل ممکن برسد.

خدمات باکیفیت

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در دقیق بودن نتایج تست کرونا، انجام شدن آن توسط تیمی حرفه‌ای است. هوم‌کا با همکاری با آزمایشگاه‌های معتبر، این امکان را برای شما فراهم کرده است که در خانه و توسط افرادی حرفه‌ای و آموزش‌دیده ازنظر ابتلا به بیماری کووید-19 آزمایش شوید و همچنین در سریع‌ترین حالت ممکن نتیجه خود را دریافت کنید.

ایمنی

با توجه به شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی، یکی از نگرانی‌های عمده برای بیرون آمدن از خانه و مراجعه به آزمایشگاه و محیط‌های درمانی، آلوده شدن به ویروس کروناست. درحالی‌که شما می‌توانید با دریافت خدمات تست کرونا در منزل در محیط آشنا و پاکیزه خانه خود بمانید و درنتیجه، دیگر نگرانی‌ای در مورد ابتلا به کووید-19 نداشته باشید. همچنین لازم است بدانید افرادی که برای گرفتن تست به خانه شما مراجعه می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت می‌کنند و حداقل تماس را با وسایل شما خواهند داشت.

تست کرونا در منزل

هوم‌کا چگونه می‌تواند به شما در انجام تست کرونا در منزل کمک کند؟

مجموعه هوم‌کا با هدف ارائه خدمات مراقبتی و سلامتی در محل راه‌اندازی شد. انواع آزمایش‌های پزشکی ازجمله تست کرونا توسط این مجموعه در منزل انجام می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید ازنظر آلودگی به ویروس کرونا آزمایش شوید و همچنین می‌خواهید از مزایای تست کرونا در منزل بهره‌مند شوید می‌توانید با ثبت درخواست خود به‌صورت رایگان در هوم‌کا، این خدمات را دریافت کنید.

همچنین، لازم است بدانید در حال حاضر، خدمات هوم‌کا در استان‌های تهران و البرز و اخیرا در شهر مشهد ارائه می‌شود. هوم‌کا در آینده خدمات خود را به شهرهای دیگر نیز گسترش خواهد داد. بنابراین، اگر در حال حاضر، ساکن تهران، البرز یا مشهد هستید می‌توانید درخواست خود را برای دریافت خدمات در هوم‌کا ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

درنهایت، همان‌طور که مطرح شد انجام تست‌های پزشکی ازجمله تست کرونا در منزل می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد و هم امنیت بیشتر و هم راحتی بیشتری برای شما فراهم کند. هوم‌کا این امکان را برای شما فراهم کرده است که در هر ساعت شبانه‌روز ازنظر ابتلا به بیماری کووید-19 مورد آزمایش قرار بگیرید. برای دریافت این خدمات کافیست درخواست خود را در هوم‌کا به‌صورت رایگان ثبت کنید یا با شماره 02191025595 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز