خبرگزاری کار ایران

در چه مکان‌هایی تبلیغ کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۹۰۸

در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم که چه مکان‌هایی برای تبلیغات محیطی در شهر وجود دارند و هر کدام از این مکان‌ها چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که تبلیغات محیطی رو پربازدید می کنند.

 در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که چه مکان هایی برای تبلیغات محیطی در شهر وجود دارند و هر کدام از این مکان ها چه ویژگی های منحصر به فردی دارند که تبلیغات محیطی رو پربازدید می کنن.

تبلیغ در مرکز خرید

این روزها مراکز خرید نسبت به راسته های تجاری بیشتر مورد استقبال مردم هستن. دلیل استقبال مردم از مراکز خرید متمرکز بودن امکانات و خدمات در مجتمع های تجاری هست. اغلب مجتمع های تجاری همه اصناف رو در خودشون جا دادن از این جهت یک خانواده با تفاوتهای جنسی و سنی به راحتی می تونن خرید خودشون رو انجام بدن. امکاناتی مثل نمازخانه و سرویس بهداشتی و صندلی های انتظار فرآیند خرید رو آسون تر و لذت بخش تر میکنه. از طرفی زمانی که در یک راسته تجاری قدم میزنید باید مسافت زیادی رو طی کنید که باعث خستگی میشه. اما در مراکز خرید آسانسور ها و پله برقی ها جابه جایی بین واحدهای تجاری رو آسون کرده . برتری دیگه مراکز خرید نسبت به راسته های تجاری این هست که در همه فصول سال مورد استفاده هستند. گرمای کلافه کننده یا سردی هوا و برف و باران روی حضور مشتری ها تاثیر نمیذاره. انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی و تهویه مطبوع به منظور رفاه حال مشتری ها در مراکز خرید تعبیه شده .

همه دلایلی که در بالا گفته شد سبب شده که افراد بیش از پیش در مراکز خرید حضور پیدا کنن از این رو مراکز خرید بسیار مستعد تبلیغات محلی برای کسب وکارهای موجود در محدوده اون مرکز خرید هستند. بعضی از مجتمع های تجاری هم که کاربرد فرا منطقه ای دارند علاوه بر تبلیغات محلی برای انواع تبلیغات محیطی کسب و کار های مختلف مناسب اند.

تبلیغ در هایپرمارکت

هایپرماکت ها یا فروشگاه های زنجیره ای به طور متمرکز نیازهای روزمره مردم به مواد غذایی رو برآورده می کنن. هایپرمارکت ها تنوع بالاتری نسبت به سوپر مارکت ها دارند و انواع برند های مواد غذایی رو به مشتریان عرضه می کنن. یه خانواده ، برای اینکه نیاز های روزمره خودش رو برآورده کنه باید به جاهای مختلف سربزنه . برای مثال برای خرید سبزی و میوه باید به میوه فروشی و سبزی فروشی به طور جدا گانه مراجعه کنه . اگه تنقلاتی مثل چیپس و پفک احتیاج داره به سوپر مارکت مراجعه کنه . برای خرید فرآورده های گوشتی مثل سوسیس و کالباس به پروتئینی ها بره . اگه گوشت تازه یا یخ زده میخواد باید به قصابی ها مراجعه کنه و در صورتی که نیازمند حبوبات هست باید به مغازه دیگه ای بره و همچنین نیاز های بهداشتی خانواده رو از داروخانه تامین کنه.

همون طور که دیدید برای اینکه نیاز های روزمره یک خانواده تامین بشه نیاز هست که به چندین مغازه مختلف رجوع بشه . این در حالی هست که همه ی کالاها و خدمات به طور یک جا و متمرکز در فروشگاه های زنجیره ای ارائه میشه . از طرفی معمولا هایپر مارکت های بزرگ دارای تخفیفاتی برای مشتری ها هستند.به همین دلایل هم بسیاری از مردم علاقه مند به خرید از هایپر مارکت ها به جای سوپر مارکت ها هستند . علاقه مردم به خرید از فروشگاه های زنجیره ای باعث شده تا همیشه این مکان ها مملوء از جمعیت باشند . مکان هایی هم که پاخور بالایی دارند مستعد برای انواع تبلیغات محیطی هستند و بازدهی تبلیغاتی که در مکان هایی مثل هایپرمارکت ها صورت میگیره بالاست

در چه مکان‌هایی تبلیغ کنیم؟

تبلیغ در فرودگاه

یکی از مکان های بسیار مناسب برای تبلیغات ، فرودگاه های کشور هستند. بیش از 70 فرودگاه در سراسر ایران وجود داره که یک شهر یا شهرستان رو پوشش میده. ماهیت تبلیغات فرودگاهی متفاوت از تبلیغات مرکز خرید و هایپر مارکت هست . در هایپر مارکت ها همه اقشار جامعه حضور دارند ولی در فرودگاه ها اینطور نیست. به دلیل گران قیمت بودن مسافرت با حمل ونقل هوایی بیشتر افراد متوسط به بالای جامعه از هواپیما برای مسافرت های بین شهری خود استفاده می کنند . در بین این افراد معمولا مدیران ارشد و صاحبان کسب و کارهای بزرگ دیده می شوند . زیرا این افراد برای صرفه جویی در زمان خود از هواپیما برای مسافرت های کاری استفاده می کنند. بنابر مطالبی که گفته شد تبلیغات فرودگاهی باید متناسب با نیاز این قشر صورت بگیره. مثلا فناوری های نوین مثل به روز ترین گوشی ها ، تبلت و غیره و همچنین نرم افزارهایی که به مدیریت و ارتقاء کسب و کار ها کمک می کند برای تبلیغات فرودگاهی مناسب است . در قسمت کالاها و جواهرات نیز می توان برندهای معتبر که بازار هدف آن ها ، افراد مرفه جامعه هستند رو در تبلیغات فرودگاهی گنجاند.

یکی از مزایای ویژه تبلیغ در فرودگاه ها ، مکث طولانی مخاطبین در فضای انتظار فرودگاه است . این مخاطبین شامل مسافرین و همراهان آنها می شوند که برای بدرقه یا خوش آمد گویی در فضای فرودگاه حضور دارند. بر خلاف بیلبوردهای تبلیغاتی  و استرابوردها که بر سر راه سواره ها در اتوبان ها و خیابان ها قرار دارد و معمولا درست نیست که بیش از 6 کاراکتر در آنها گنجوند در تبلیغات فرودگاهی با این محدودیت مواجه نیستیم . مدت مکث طولانی مخاطب این امکان رو به طراح میده که بتونه اطلاعات بیشتری رو در مورد کالا یا برند در اختیار مخاطب خودش قرار بده

در چه مکان‌هایی تبلیغ کنیم؟

تبلیغ در پمپ بنزین

تبلیغ در پمپ بنزین ها نیز یکی از تبلیغات هوشمندانه هست. هر اتوموبیلی به طور میانگین 6 بار در ماه به جایگاه های سوخت گیری مراجعه می کنه . و هر بار که یک اتوموبیل برای سوخت گیری به جایگاه پمپ بنزین وارد میشه 3 الی 5 دقیقه طول میکشه تا کارش رو انجام بده و از جایگاه خارج بشه . زمان 3 الی 5 دقیقه ای این امکان رو به طراح بنر میده که بتونه جزئیات بیشتری نسبت به بیلبورد ها در تبلیغاتش بگنجونه . از طرفی پمپ بنزین ها 24 ساعته هستند و این یعنی تبلیغات شما حتی در شب هم بازدید داره.

تبلیغ در سینما

تبلیغ در سینما به دو صورت انجام میشه . یکی تبلیغ روی پرده سینما و دیگری تبلیغ در سالن انتظار سینما .

تبلیغ روی پرده سینما : افرادی که به سینما میان برای تفریح میان و تمام حواس اونها پیش از شروع شدن فیلم سینمایی به پرده سینما معطوف هست. بنابراین تاثیر گذاری این نوع تبلیغات بسیار زیاده.

تبلیغات در سالن انتظار سینما هم بسیار مفید هست و مخاطب زمان کافی برای توجه به تبلیغات رو داره

تبلیغ در سالن و زمین های ورزشی

زمین های بازی مثل زمین های فوتبال و بسکتبال و غیره مکان های بسیار مناسبی برای نمایش تبلیغات کسب و کار ها هستند . تبلیغات در زمین های ورزشی و سالن ها ی باشگاهی برای بازی های پرطرفدار دو مزیت داره. یکی اینکه این تبلیغات به صورت محیطی و توسط افراد حاضر در سالن دیده میشه و دوم در پخش های تلوزیونی مجددا بازدید میخوره . از طرفی در بازپخش های برنامه هم چندین مرتبه دیده میشه

تبلیغ در پناهگاه و مسیر های کوهنوردی

یکی از روش های ارزون و در عین حال پربازید تبلیغاتی ، تبلیغ در مسیر های کوهنوردی و پناهگاه ها هست . در طی روز های هفته و همچنین آخر هفته افراد زیادی به ارتفاعات شهر تهران و سایر شهر ها میرن و این پناهگاه ها، مکان های مناسبی برای تبلیغات محیطی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز