خبرگزاری کار ایران

چه چیزی می تواند یک غذای مناسب برای پرنده عروس هلندی باشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۹۲

اگر عروس هلندی دارید و می بینید که رشد آنچنانی ندارد و ضعیف و لاغر است، بهتر از غذای آن را عوض کنید. نوع غذا و مواد مغذی که در آن وجود دارد بری رشد و نمو عروس هلندی بسیار مهم است. برای این که با این نوع از مواد مغذی و دانه هایی که می خواهید به عروس هلندی بدهید، این مقاله را تا انتها بخوانید:

غذا چه نقشی در رشد و طول عمر عروس هلندی دارد؟

عروس هلندی یک پرنده ی بسیار محبوب همانند مرغ عشق است. نام این پرنده از زیبایی منحصر به فرد آن گرفته شده است. اگر به دنبال یک پرنده ی سخنگو و باهوش هستید توصیه می کنیم که عروس هلندی را انتخاب نمایید. اگر بخواهم در مورد غذای مورد علاقه ی این پرنده بگویم، باید به دانه ها و تخم ها مانند؛ دانه ارزن و شاهدانه اشاره کنم. گرچه باید خود پرنده ی شما غذای مورد علاقه اش را انتخاب کند.

رشد و نمو عروس هلندی بستگی به نوع غذایی است که به آن می دهید. اگر این غذا کامل باشد و دارای انواع پروتئین ها و مواد معدنی و ویتامین C باشد، می توان گفت که غذایی کامل است و باعث رشد و نمو پرنده تان می شود. غذای عروس هلندی به دانه ها محدود نمی شود. بلکه سبزیجات هم می تواند جزئی از غذای او باشد. برای تهیه ی غذای عروس هندی می توانید به سایت دانه مارکت مراجعه کنید.

چه دانه هایی مواد مورد نیاز بدن عروس دریایی را تامین می کند؟

دانه ی آفتاب گردان، شاهدانه، مغز آجیل ها، تخم کتان و ارزن می توانند با ارزش غذایی بالایی که دارند موارد مورد نیاز عروس هلندی را تامین کنند. تخم آفتاب گردان حاوی ویتامین های محلول در چربی (A , D, E , K) می باشد. همچینین چربی های موجود در تخم آفتاب گردان باعث می شود که پرنده ی شما به مدت طولانی تری حس سیری داشته باشد.

تخم کتان دارای ویتامین 1B و امگا3 است. همین طور تخم کتان منبع آنتی اکسیدان است که از بیماری عروس هلندی شما جلوگیری می کند و دستگاه ایمنی بدن او را تقویت می کند. علاوه بر دانه ها در بالاتر اشاره به سبزیجات کردیم. زیرا سبزیجات انواع اقسام ویتامین ها را به بدن پرنده ی شما می رساند.

 از این جهت نیاز پروتئینی عروس هلندی نیز باید از طریق خوردن تخم مرغ برطرف شود. همان طور که می دانید سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده است. اما چطور می توان تخم مرغ را به این پرنده داد؟ برای این موضوع بهتر است غذای مخصوص تخم مرغی را تهیه کنید.

چه چیزی می تواند یک غذای مناسب برای پرنده عروس هلندی باشد؟

نکته ی مهم در رژیم غذایی عروس هلندی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید درمورد رژیم و غذای عروس هلندی (Cockatiel) خود در نظر بگیرید، تنوع غذایی است. پرنده خانگی شما، خودش آنچه که دوست دارد و دوست ندارد را تعیین خواهد کرد و شما هرگز نباید آن را مجبور به خوردن چیزی کنید که نمی‌خواهد. از این رو بهتر است همه ی این موارد گفته شده را برایش تهیه کنید تا کم کم غذای مورد علاقه ی خودش را انتخاب کند.

ظرف غذا در کجا باشد؟ چند ظرف در نظر گرفته شود؟

ظرف عروس هلندی نیز مسئله ی مهمی است. این که در کجا قرار گیرد و یا نزدیک چه چیزی قرار داده شود در تمیزی قفسه و اشتهای پرنده تاثیر گذار است. معمولا بهتر است ظرف دانه را از ظرف سبزیجات و غیره جدا کنید. برای آب نیز ظرفی جداگانه در نظر بگیرید و آن را هر روز تمیز کرده و پر کنید. آب یکی از مهم ترین مواردی است که باید به تمیزی و مقدار مورد نیاز آن توجه شود. قفس را حتما هفته ای یکبار یا دو بار تمیز کنید. ظرف غذاها را جایی قرار دهید که پرنده در آن مدفوع نکند. همین نکات ساده را رعایت کنید تا کثیف کاری نشود.

چه چیزی می تواند یک غذای مناسب برای پرنده عروس هلندی باشد؟

چه غذاهایی را نباید به عروس داد؟!

همان طور که گفتیم چه غذاهایی مناسب عروس هلندی است، این جا می خواهید غذاهای ممنوعه را به شما بگوییم. سبزیجات و میوه را نباید بیش از اندازه به پرنده تان بدهید. این باعث می شود که پرده تان اسهال شود و بیمار شود. برای عروس هلندی بهتر است هر از چند گاهی از تخمه استفاده کنید و مقدار زیادی تخمه به آن ندهید.

یک نکته ی خیلی مهم در مراقبت و رژیم غذایی این پرنده، این است که به هیچ وجه از لبنیات و شیر و ماست استفاده نکنید و آن ها را به عروس هلندی ندهید. زیرا با معده ی او سازگار نیست و باعث بروز مشکلاتی در آن می شود.

از این که این مقاله را تا انتها خوانده اید سپاسگزاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز