خبرگزاری کار ایران

کاشت مو به روش SUT

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۵۰

کاشت مو یک روش موثر برای بازگرداندن موهای طبیعی شما است. این بهترین راه حل برای داشتن موهایی طبیعی است.

نتایج کاشت مو دائمی است و تحت تأثیر ژنتیک و افزایش سن قرار نمی گیرد. اگر می خواهید موهای از دست رفته ی خود را بازگردانید ، تنها یک راه حل وجود دارد: کاشت مو به روش SUT. جراحی کاشت مو یک روش ساده و پروسه ای آسان است که می تواند در بیمارستان یا کلینیک تخصصی انجام شود.

چرا تهران برای انجام عمل کاشت مو بهتر است؟

امروزه، تهران پذیرای هزاران متقاضی کاشت مو از سراسر کشور است. رقابت زیادی میان کلینیک های کاشت مو در تهران وجود دارد. در سایر کشورها هر کلینیک کاشت مو تعرفه هایی متفاوت با سایرین اعلام می کند. اما هزینه کاشت مو در تهران همچنان به طور قابل توجهی ارزان تر است. علاوه بر این ، کیفیت کاشت مو و تکنیک های مورد استفاده در کلینیک های تهران، آن ها را از دیگر کلینیک ها متمایز می کند.

صدها کلینیک در تهران تأسیس شده است تا درخواست روزافزون مراجعین برای کاشت مو را تأمین کند. برای انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو، قبل از هر چیز، باید از جراحی که قرار است کاشت موی شما را انجام دهد اعتماد حاصل کنید. حتما باید در مورد میزان تجربه پزشک و تعداد عمل های موفقیت آمیزی که انجام داده است بدانید و در نهایت کلینیک را بررسی کنید.

از طرف دیگر، شما باید قبل ازعمل به بهترین روش مورد بررسی قرار بگیرید تا مشخص شود که کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. عوامل زیر توسط پزشک برای ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرند:

  • چه تعداد فولیکول می تواند پیوند زده شود
  • طرح جراحی کاشت (مناطقی که می توانند بخش اهدا کننده را پوشش دهند ، سطح و شکل خط موی پیشانی) ،
  • نکته آخر این است که اگر ناحیه ی اهدا کننده یا بانک موی شما به اندازه کافی سالم باشد، تعداد قابل قبولی فولیکول برای رسیدن به نتیجه ای عالی به دست می آید.

زمانی که می خواهید کاشت مو انجام دهید ، باید این عوامل مهم را در نظر بگیرید:

  • سن تان باید بین 30 تا 60 سال باشد. (ممکن است برای بیماران بالای 60 سال خطرناک باشد).
  • سابقه پزشکی . کلینیک باید همه چیز را در مورد سابقه پزشکی شما ، این که تا به حال چند عمل جراحی انجام داده اید و مشکلات سلامتی تان بداند. مثل فشار خون ، دیابت ، هپاتیت ، هرگونه مشکل قلبی وHIV.
  • داروهای روزانه. کلینیک باید از داروهایی که روزانه مصرف می کنید مطلع باشد.
  • روند ریزش مو. این که آیا هنوز ریزش مو دارید یا متوقف شده است.

روش کاشت مو فقط برای مردان و فقط برای سر نیست. انواع کاشت مو که در ادامه آمده است نیز بسیار پرطرفدار هستند:

  • کاشت مو مردان.
  • کاشت موی زنان.
  • کاشت ابرو.
  • کاشت ریش و سبیل.
  • پیوند اسکار.

کاشت مو به روش SUT

فولیکول های مو از کجا استخراج می شوند؟

فولیکول های مو عمدتا از قسمت پشت سر، از ناحیه بین گوش ها و بالای گردن استخراج می شوند (این منطقه بانک مو یا ناحیه ی اهدا کننده نامیده می شود). تعداد فولیکول های استخراج شده به تراکم مو بستگی دارد. هرچه تراکم بیشتر باشد، تعداد فولیکول های استخراج شده بیشتر خواهد بود. در بعضی موارد افرادی که در ناحیه ی اهدا کننده ی خود تراکم موی کافی ندارند، از ریش ها و یا موهای سایر قسمت های بدن مانند سینه یا بازوها یا حتی پاها به عنوان بانک مو استفاده می شود. توصیه می کنیم که فولیکول های مورد نیاز از ریش استخراج شوند. چون موهای ریش به موهای سر شباهت دارند و با همان سرعت رشد می کنند. موهایی که از بدن استخراج می شوند متفاوتند. طول عمر آن ها کم است و مانند موی سر رشد نمی کنند و کوتاهند.

معمولاً تعداد فولیکول ها، به کمیت و کیفیت فولیکول های مناطق اهدا کننده بستگی دارد. بعضی از افراد به 3500 فولیکول ، برخی به 5000 فولیکول و بعضی دیگر به بیش از 8000 فولیکول نیاز دارند. اما سوال اینجاست؛ حداکثر تعداد فولیکول هایی که می توانیم در یک جلسه استخراج کنیم چقدر است؟

پاسخ این است: حداکثر تعداد فولیکول ها 5000 عدد در یک جلسه است و این تعداد مطابق استاندارد جهانی است. چرا؟

فولیکول های استخراج شده دیگر رشد نخواهند کرد، اما تیم متخصص پزشکی باید آن ها را به طور تصادفی از ناحیه ی اهدا کننده استخراج کند. در نتیجه با این روش ناحیه اهدا کننده پس از بهبودی فضای خالی نخواهد داشت. اگر تعداد فولیکول ها بیش از 5000 باشد، آسیب جدی به ناحیه اهدا کننده  وارد می شود و فضاهای خالی در آن به وجود می آید. بنابراین، تعداد فولیکول ها باید متناسب با تراکم مو در مناطق اهدا کننده در نظر گرفته شود.

دلیل دوم این است که ، تا آنجا که ممکن است باید فولیکول ها را در محیط خارج از بدن سالم نگه داریم. به همین منظور آنها را در ظروف خاصی در سرم و دمای پایین نگه می داریم. اگر تعداد فولیکول ها زیاد باشد، باعث می شود که عمل برای مدت طولانی تری ادامه پیدا کند و فولیکول ها مدت بیشتری خارج از بدن بمانند. این شرایط بر حیات آنها تأثیر می گذارد و دیگر نمی توانند زنده بمانند.

برای دستیابی به یک نتیجه خوب بعد از عمل کاشت مو ، اول از همه ، وضعیت موهای شما باید به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. هنگامی که با کلینیک کاشت موی تماس می گیرید، باید چهارعکس مانند نمونه ی زیر و برخی اطلاعات مربوط به سن و وضعیت سلامتی تان و حتی روند پیشرفت ریزش مو را برای آنها ارسال کنید. بر اساس این اطلاعات بهترین تشخیص را دریافت خواهید کرد.

کاشت مو به روش SUT چیست؟

کاشت مو به روش SUT بی خطر است و با استفاده از آن می توان تعداد زیادی از فولیکول های سالم را در مدت زمان کوتاه بدون هیچ زخم و آسیب به ناحیه ی اهدا کننده استخراج کرد. در این روش از دستگاه میکروموتور برای استخراج فولیکول ها از پوست سر استفاده می شود. این دستگاه حفره هایی در ابعاد میکرو در پوست سر بین فولیکول ها ایجاد می کند تا استخراج آسان شود. سپس پرستار از یک فورسپس پزشکی برای استخراج فولیکول ها و قرار دادن آنها در ظرف های مخصوص استفاده می کند.

این روش بسیار بهتر از روش قدیمی FUT  (پیوند واحد فولیکولی ) است. امروزه کمتر کسی از روش FUT استفاده می کند. چون پس از عمل زخم های وسیعی در سر ایجاد می شود و تعداد فولیکول هایی که استخراج می شود محدود است. به همین دلیل نتیجه مطلوب نخواهد بود. در روش قدیمی  FUT  برش هایی در پوست سر به صورت افقی بین گوش ها ایجاد می شود و سپس  فولیکول ها را از آن استخراج می کنند تا در مناطق گیرنده بکارند.

کاشت مو به روش FIT چیست ؟

کاشت مو به روش FIT   مشابه SUT معمولی، اما با ابزار متفاوت است. در این روش از یک پانچ دستی به جای میکروموتور استفاده می شود. در این روش می توانیم فولیکول های  100٪ سالم استخراج کنیم. این جراحی باید در دو روز و دو جلسه انجام شود. این روش به تلاش بیشتر و زمان طولانی تری نیاز دارد. چون خط رویش بالاتر از SUT طبیعی است.

مراحل کاشت مو چگونه است ؟

  • اولین و مهمترین مرحله در این روش، طرح درمان است. در این مرحله متخصص باید خط رویش موی تان را با توجه به حالت مو ، شکل خط رویش پیشانی، سطح آن، و نواحی ای که باید پوشش دهد و در نهایت مرزهای منطقه اهدا کننده را بکشد. سطح و فرم خط رویش پیشانی برای رسیدن به بهترین نتیجه از اهمیت بسیاری برخوردار است. این خط باید طبیعی و مناسب صورتتان باشد.
  • مرحله دوم بی حسی موضعی و استخراج فولیکول هاست. ابتدا موها را تراشیده و سپس باید بی حسی موضعی را روی پوست سر اعمال کنیم (فقط در ناحیه اهدا کننده). برخی از کلینیک ها از روش جدید بی حسی بدون درد استفاده می کنند. پس از پنج دقیقه، استخراج فولیکول ها به روش SUT آغاز می شود و این مرحله بسته به تعداد فولیکول ها بین یک تا دو  ساعت طول خواهد کشید.
  • مرحله سوم این روش ایجاد کردن کانال هایی با استفاده از روش شکاف جانبی است. این مرحله حساس و مهم است و باید توسط جراح متخصص انجام شود. روش شکاف جانبی باعث رشد موها به صورت هم جهت و نمای طبیعی می شود. از چاقوی کوچک پزشکی برای ایجاد کانال هایی با فولیکول های هم اندازه در پوست سر استفاده می شود. کلینیک های معتبر تهران از این روش استفاده می کند. چون باعث می شود موها با زاویه ی 45 درجه روی پوست سر رشد کرده و طبیعی به نظر برسند.
  • چهارمین و آخرین مرحله ، کاشت است. در این مرحله ، کادر پزشکی با استفاده از فورسپس پزشکی ، فولیکول ها را یکی پس از دیگری در کانال ها قرار می دهند. روش کاشت مو شش تا هشت ساعت طول می کشد که در این میان حدود 30 دقیقه استراحت خواهید داشت. ناهار می خورید ، یک فنجان چای می نوشید و کمی استراحت می کنید.

پس از انجام این روش ، کلینیک به شما دستورالعمل ها و داروهایی ارائه می دهد که بلافاصله استفاده کنید

آیا روش کاشت مو عوارض دارد؟

همانطور که قبلاً گفتیم ، جراحی کاشت مو 100٪ ایمن است اما با این حال عوارض جانبی کمی نیز دارد :

  • قرمزی در مناطق اهدا کننده و گیرنده حداکثر 5 تا 7 روز طول خواهد کشید و این حالت به دلیل جراحی روی پوست سر اتفاق می افتد و طبیعی است.
  • تورم در پیشانی و اطراف چشم برای چند روز یا حداکثر یک هفته طول خواهد کشید. کلینیک دارویی مناسب برای جلوگیری از این عوارض به شما می دهد.
  • گاهی به دلیل آغاز رشد موها،  جوش های سفید در مناطق اهدا کننده یا در قسمت های گیرنده ظاهر می شوند که طبیعی است. احتیاط کنید که هرگز آنها را نخراشید. با مشاور پزشکی خود در تماس باشید تا توصیه های مناسب برای هر مرحله را به شما ارائه دهد.

آیا موها بلافاصله بعد از عمل رشد می کنند؟

موهای کاشته شده در دو ماه اول بعد از عمل می ریزند و این طبیعی است. ناحیه گیرنده دچار شوک شده است چون مدت ها بدون مو بوده و الان فولیکول های تازه در خود دارد. بنابراین مو برای رشد مجدد به زمان نیاز دارد. در ماه سوم بعد از عمل کاشت، رشد مو به تدریج شروع می شود، اما نتیجه ی آن در ماه ششم بعد از عمل ظاهر می شود. موها تا یک سال پس از عمل همچنان رشد می کنند. سپس نتیجه نهایی را خواهید دید.

کاشت مو به روش SUT

کاشت موی زنان

گاهی اوقات زنان به دلایل زیادی از ریزش مو رنج می برند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • تغییرات هورمونی
  • کمبود آهن
  • کم خونی و تیروئید
  • مواد آرایشی مراقبت از مو

بنابراین تنها راه حل برای بازگرداندن مو، کاشت مو است. کاشت مو در زنان مشابه کاشت مو در مردان است، با همان روش ها و مراحل مشابه. تنها تفاوت آن ها در سطح و شکل خط رویش موی پیشانی است. فرم خط موی پیشانی باید متناسب با صورت باشد و سطح آن با توجه به فرم صورت در نظر گرفته شود.

برای استخراج فولیکول ها، پوست سر باید به اندازه ی مستطیل کوچکی در ناحیه اهدا کننده تراشیده شود تا فولیکول ها از آن استخراج شود. این بخش وسط  سر قرار خواهد گرفت، بنابراین پس از عمل، کسی متوجه آن نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز