خبرگزاری کار ایران

با برخی خواص اعجاب انگیز عسل آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۹۵۵

در طب سنتی می توانید عسل را به عنوان دارویی بینید که می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها به شما کمک کند.

استفاده از عسل به عنوان یک خوراکی و ماده پرخاصیت سالهای سال است که در بین انسان ها رواج دارد. خواص عسل از نظر علمی ثابت شده اند و جالب است بدانید که هر روز خاصیت تازه ای از عسل کشف می شود. دارا بودن این همه ویژگی مثبت و خواص متعدد باعث شده نام ماده اعجاب انگیز به عسل داده شود. در طب سنتی می توانید عسل را به عنوان دارویی بینید که می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها به شما کمک کند. در این مطلب قصد معرفی برخی از خواص عسل را داریم.

یک ماده مغذی فوق العاده

به جرات می توان گفت که عسل بمب انرژی است. خوردن عسل به شما کمک می کند تا انرژی خیلی زیادی برای انجام فعالیت های روزانه داشته باشید. اگر از افرادی هستید که در پایان روز بسیار خسته هستید و توان کافی برای انجام خیلی از کارهایتان را ندارید خوردن عسل را به شما توصیه می کنیم. استفاده از عسل به عنوان یک خوراکی خوشمزه و بسیار عالی در وعده صبحانه پیشنهاد می شود. صبحانه ای لذید و خوشمزه با خواص فراوان که در آغاز روز انرژی خیلی خوبی را به بدن شما برای انجام کارها می دهد. اگر می خواهید همیشه پر انرژی باشید عسل باید جزئی فراموش نشدنی از صبحانه شما باشد.

ماده ضدباکتری قوی

عسل یک آنتی باکتریال طبیعی و ضدباکتری فوق العاده است. هنگامی که عسل می خورید بدون این که متوجه شوید عوامل بیماری زای داخل بدن شما پاکسازی می شوند. یعنی عسل می تواند میکروب ها و خیلی از آلودگی های داخل بدن را از بین ببرد. به همین مصرف عسل احتمال به وجود آمدن بیماری ها را از بین می برد. خوردن عسل به شما کمک می کند تا همیشه سلامت باشید و بیماری ها به سراغ شما نیایند.

یک آبرسان عمیق پوست

عسل ویژگی جالبی دارد که به پوست شما کمک می کند تا عمیقا و تا لایه های خیلی زیرینش آبرسانی شود. اگر پوست خشک دارید استفاده از عسل به عنوان ماسک یا لوسیون صورت به شما کمک می کند تا پوست خود را به خوبی آبرسانی و مرطوب کنید. در کنار این که خاصیت ضدباکتری عسل از به وجود آمدن خیلی از مشکلات پوستی چون لکه و جوش ها جلوگیری می کند. این ویژگی های جالب عسل باعث شده تا از آن در خیلی از محصولات مرطوب کننده و آبرسان ها استفاده کنند. یکی از محصولات مورد توجه در این زمینه بمب آبرسان کامان پوست حساس است. در این محصول با استفاده از خواص منحصر به فرد عسل از پوست های حساس مراقبت می شود. این محصول به این افراد کمک می کند تا پوستشان را عمیقا و بدون ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی آبرسانی کنند.

حافظه ای سالم داشته باشید

عسل مواد مغذی مورد نیاز برای مغز و حافظه شما را به خوبی تامین می کند. به همین دلیل با خوردن عسل از مشکلات حافظه ای چون آلزایمر جلوگیری می شود. تحقیقات علمی نشان داده است که خوردن عسل می تواند روند یادگیری مغز را بهبود ببخشد. اگر می خواهید درسی را به خوبی یاد بگیرید عسل بخورید. اگر فعالیت و کار شما به حافظه بسیار وابسته است با خوردن عسل و با داشتن حافظه ای قوی در کار و فعالیت خود بسیار موفق خواهید بود. تجربه نیز نشان داده است که افرادی که عسل می خورند کمتر به مشکلات حافظه ای چون آلزایمر دچار می شوند.

درمان سرفه و گلودرد شدید

عسل یک داروی بسیار عالی برای درمان عفونت و چرک های ایجاد شده در ناحیه گلو است. اگر در اثر سرماخوردگی یا دلایل دیگر به گلودرد دچار شده اید از عسل غافل نشوید. کافی است مقداری عسل را در یک لیوان آب جوش بریزید. کمی آبلیمو نیز به آن اضافه کنید. عسل و آبلیمو را به اندازه ای بریزید تا طعمی ملس داشته باشد. یعنی نه خیلی ترش و نه خیلی شیرین باشد. ترکیب این دو ماده عالی که هر دو ضدباکتری هستند به درمان هرچه سریعتر گلودرد و عفونت ها کمک می کند. شاید جالب باشد بدانید که از ترکیبات این داروی ساده برای ساخت خیلی از شربت ها و داروهای شیمیایی گلودرد نیز استفاده شده است.

درمان سریع جای زخم و خراش پوستی

از عسل می توانید به عنوان یک داروی موضعی برای از بین بردن جای زخم ها و جراحات پوستی استفاده کنید. اگر در ناحیه ای از پوست شما خراشی ایجاد شده است و می خواهید سریع تر آن را از بین ببرید از عسل استفاده کنید. کافی است مقداری عسل را بر روی محل خراش قرار دهید. می توانید برای جذب بهتر به کمک سر انگشتان ناحیه خراش را با عسل ماساژ دهید. بدین ترتیب مواد مفید عسل بهتر توسط پوست شما جذب می شوند.

درمان بیخوابی

این روزها خیلی از ما به دلیل مشغله زیاد خواب خوبی نداریم. استفاده از یک شربت آرامبخش ذهن به ما کمک می کند تا خواب خوبی داشته باشیم. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید از عسل به راحتی می توانید یک داروی خوب و موثر برای درمان بی خوابی های شبانه درست کنید. کافی است یک قاشق عسل را در یک لیوان آب ولرم بریزید. این شربت ساده را به صورت گرم بنوشید. نوشیدن این شربت به آرامش ذهن و روان کمک می کند و به شما کمک می کند تا خواب شبانه خیلی بهتری داشته باشید.

رهایی از جوش و آکنه پوستی

اگر از افرادی هستید که زیاد جوش می زنید عسل به شما کمک می کند تا کمتر شاهد آنها باشید. استفاده از عسل هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی به شما کمک می کند تا پوست خوبی داشته باشید. افزودن عسل به رژیم غذایی از ایجاد مشکلات پوستی جلوگیری می کند. ضماد کردن عسل بر روی ناحیه جوش نیز به درمان سریع تر آنها کمک می کند.

عسل یک داروی تبخال

استفاده از عسل به دلیل خواص ضدمیکروبی اش حتی برای درمان و از بین بردن تبخال نیز موثر است. اگر می خواهید زودتر از شر تبخال راحت شوید کمی عسل روی تبخال قرار دهید. این کار درمان و از بین رفتن تبخال را سرعت می بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز