خبرگزاری کار ایران

حقوق سال 1400 چقدر خواهد بود؟ آخرین گمانه زنی‌ها از پشت پرده تعیین حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۶۷

هرچه به روزهای انتهایی سال نزدیک‌تر می‌شویم، خبرهای متفاوت و گمانه‌زنی‌ها درباره نحوه دریافت حقوق، مبلغ حقوق و مزایای دریافتی‌های پایان سال بیشتر به گوش می‌رسد. افزایش حقوق یکی از مهم‌ترین مباحث مالی در طول یک سال برای کارمندان و افراد حقوق‌بگیر است. به همین دلیل دنبال کردن آخرین اخبار در این باره و آگاهی از قوانین ریز و درشتی که سالیانه درباره افزایش حقوق و میزان مزایا تصویب می‌شود، به شما کمک می‌کند تا آگاهانه‌تر در شغل خود فعالیت کنید و از حق و حقوق خود به درستی مطلع باشید. اما در نهایت با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان سال 99 باقی نمانده، حقوق تعیین شده برای 1400 چقدر است؟ اگر شما هم این سوال را دارید ادامه مطلب را بخوایند.

تعیین حقوق سالیانه؛ مهم‌ترین فرایند مالی وزارت کار در پایان سال

افزایش حقوق سالیانه یک فرایند تعیین شده و ثابت است. در حقیقت برای اینکه از میزان اضافه حقوق خود در سال آینده مطلع شوید، باید بیش از دریافت اطلاعات از بخش مالی سازمان، گوش به زنگ خبرهای منتشر شده از وزارت کار باشید.

روند تعیین حقوق سالیانه چگونه اتفاق می‌افتد؟

تعیین مبلغ دقیق برای افزایش حقوق پایه به صورت سالیانه توسط شورای عالی وزارت کار اتفاق می‌افتد. در حقیقت اعضای این شورا، طی مشورت‌های طولانی با بررسی شرایط اجتماعی و اقتصادی، نرخ تورم و مقیاس‌هایی مانند میانگین دستمزد در سال گذشته، مبلغی را به عنوان افزایش حقوق سالیانه تعیین می‌کنند.

پرداخت این عدد تعیین شده توسط سازمان‌ها به کارمندان و همه افراد تحت پوشش بیمه الزامی است و عدم پرداخت یا پرداخت وجوه کمتر می‌تواند از طرف کارمندان مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد. اما پرداخت مبلغی مازاد عدد تعیین شده برای حقوق سال جدید، مطابق با توافق سازمان با کارمند اتفاق می‌افتد.

بعد از اعلام رسمی حقوق و مزایای سال جدید توسط شورای عالی وزارت کار، شرکت‌ها موظف هستند که مبالغ پرداختی خود را مطابق با عدد تعیین شده برنامه‌ریزی کنند. این برنامه‌ریزی دقیق و اصولی می‌تواند با کمک نرم افزار حسابداری مطمئن، ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود.

حقوق سال 1400 چقدر خواهد بود؟ آخرین گمانه زنی‌ها از پشت پرده تعیین حقوق

حقوق کارمندان در سال 1400؛ آیا مبلغ مورد انتظار به بیمه شدگان پرداخت می‌شود؟

به طور حدودی از اوایل ماه بهمن گمانه‌زنی‌ها درباره چند و چون مبلغ اضافه حقوق و روند پرداخت آن آغاز می‌شود. امسال نیز مطابق با سال‌های گذشته، این فرایند از ابتدای بهمن در میان خبرها جای داشت. اما در نهایت از اواسط بهمن انتظارها به پایان رسید و مبلغ حقوق پرداختی سال آینده به کارکنان بیمه شده نیز مشخص شد.

مطابق با برنامه اعلام شده از سوی شورای عالی وزارت کار، همه کارکنانی که بیمه شده‌اند و از کارفرما حقوق دریافت می‌کنند، مشمول 25 درصد افزایش حقوق در مبلغ پایه هستند. با توجه به اینکه در سال گذشته با افزایش 15 درصدی، مبلغ حقوق به دو میلیون و 800 هزار تومان رسید، با افزایش اعلام شده در سال جدید، هر کارمند مبلغ سه میلیون و 500 هزار تومان را به عنوان حقوق پایه دریافت خواهد کرد.

پرداخت مبالغ حقوق و مزایای بیمه از سوی شرکت‌ها الزامی است و با توجه به قوانین تعیین شده در حسابرسی بیمه به دقت روی عملکرد پرداخت آنان نظارت خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟

با توجه به نوسانات قیمت‌ها و افزایش تورم، در سال‌های اخیر میزان افزایش حقوق کارمندان فعال با بازنشستگان به صورت یکسان اعمال می‌شود. در قوانین طرح شده برای حقوق 1400 نیز میزان افزایش حقوق برای بازنشستگان در سال جدید مانند کارمندان اعلام شد. در حقیقت کف حقوق بازنشستگان بیمه شده نیز 25 درصد در سال جاری افزایش خواهد داشت.

افزایش حقوق کارگران در سال 1400؛ آیا قوانین حقوق سال جدید برای کارگران تغییر می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در پایان سال و در زمان تصویب قوانین مالی ایجاد می‌شود، مسئله افزایش حقوق کارگران است. روند بررسی افزایش حقوق کارگران معمولا بعد از اعلام رسمی افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان انجام می‌گیرد. امسال نیز با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ بالای تورم، درخواست افزایش 35 تا 40 درصدی برای حقوق 1400 کارگران مطرح شده است.

اما این درخواست در مرحله بررسی قرار دارد و مطابق با بیانیه شورای عالی وزارت کار، جزئیات افزایش حقوق کارگران در سال جدید تا 15 اسفند ماه نهایی و به مراکز مربوطه ابلاغ می‌شود. بنابراین باید برای محاسبه دقیق حقوق کارگران، تا اواسط اسفند اخبار مرتبط با آنان را از مراجع معتبر دنبال کرد.

حقوق سال 1400 چقدر خواهد بود؟ آخرین گمانه زنی‌ها از پشت پرده تعیین حقوق

به روزترین اطلاعات مالی و حسابداری را از سپیدارسیستم بخوانید

آگاهی از قوانین تازه و جزییات حسابداری و مالی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های بخش مالی در شرکت‌ها است. به همین دلیل متخصصان مالی باید علاوه بر تسلط به نرم افزار حقوق و دستمزد، از قوانین و نکات به روز مالی نیز به خوبی مطلع باشند.

سپیدارسیستم یکی از این منابع معتبر برای دریافت به روزترین مباحث حسابداری است. این شرکت علاوه بر ارائه بهترین نرم افزار حسابداری و مالی، با انتشار مقالات، اخبار و پادکست‌های مرتبط با موضوعات حیاتی در حسابداری یک مرجع کامل و قوی برای شما خواهد بود. برای آشنایی با سپیدارسیستم علاوه بر بازدید از سایت می‌توانید با شماره ۰۲۱-۸۱۰۲۲۲۲۲ تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز