خبرگزاری کار ایران

ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات سه محصول کاربردی در صنعت غذا و شیرینی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۳۵

امروز در این مقاله سعی داریم شما را با سه محصول پرکاربرد ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات که در صنایع غذایی مصارف مختلفی دارند، آشنا سازیم. این محصولات از جمله مواد مجاز خوراکی می باشند که در تهیه انواع مواد غذایی خصوصا پخت انواع شیرینی، کیک و نان به کار برده می‌شوند.

امروز در این مقاله سعی داریم شما را با سه محصول پرکاربرد ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات که در صنایع غذایی مصارف مختلفی دارند، آشنا سازیم. این محصولات از جمله مواد مجاز خوراکی می باشند که در تهیه انواع مواد غذایی خصوصا پخت انواع شیرینی، کیک و نان به کار برده می شوند.

فناوری تولید این محصولات با توجه به کاربرد فراوان آن ها در صنایع غذایی، در کشور وجود دارد و امروزه تولیدکنندگان مطرحی همچون شرکت بهبود نوآوران ماندگار علاوه بر تولید انواع ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات برای بازارهای داخلی، در زمینه تولید و فروش انواع مواد پایه ای کیک و شیرینی به خارج از کشور نیز فعالیت دارند. بنابراین برای تهیه این مواد می توانید آن ها را در بهترین کیفیت و با قیمت مناسب از فروشگاه های سراسر کشور به راحتی خریداری کنید.

ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات از نظر ساختاری و کاربردی سه محصول کاملا مجزا هستند؛ اما با توجه به دستور پخت غذاها، شیرینی ها، انواع کیک ها و نان گاها ممکن است از این مواد به صورت همزمان در پخت انواع مواد غذایی و خوراکی استفاده گردد. بنابراین به منظور آشنایی با کاربرد این محصولات شاید بهتر باشد، هر یک را به طور مختصر معرفی نماییم.

معرفی ژل کیک و کاربرد آن در صنایع غذایی

ژل کیک از جمله مواد اولیه پرکاربرد و مهم در صنعت شیرینی پزی است که اغلب به منظور بهبود کیفیت، حجم و بافت مناسب کیک ها و انواع شیرینی ها استفاده می شود. این محصول از امولسیفایر، آب، حلال ها و شکر و انواع شیرینی کننده ها تولید شده و معمولا به عنوان یک افزودنی مجاز خوراکی در افزایش ماندگاری و نگهداری کیک ها و شیرینی ها کاربرد دارد.

در تولید ژل کیک با کیفیت همواره عوامل مختلفی دخالت دارند که از جمله آن ها می توان به فرمولاسیون تولید، کیفیت مواد اولیه، فناوری مخلوط سازی مواد، زمان تولید، انتخاب نوع امولسیفایرها و میزان دما در زمان تولید محصول اشاره کرد. با این حال باید بگوییم که در اغلب موارد این فرآورده خوراکی از ترکیب امولسیفایرها با سایر مواد خوراکی و آب به دست می آید و لذا عوامل مختلفی می تواند در کیفیت آن موثر واقع شود؛ اما نکته مهمی که باید بدان توجه داشته باشید این است که هر چه کیفیت ژل کیک انتخابی شما بالاتر باشد، قطعا در پخت مواد غذایی مورد نظرتان نیز اثر می گذارد.

بنابراین در زمان خرید این محصول بهتر است که از کیفیت آن اطمینان داشته باشید و برای این منظور بهترین راهکار خرید از برندهای معتبری است که قبلاً آن ها را امتحان کرده اید. شرکت بهبود نوآوران ماندگار در این زمینه محصولات مختلفی را ارائه می دهد که می توانید برای آشنایی با انواع مواد خوراکی و مصرفی صنعت شیرینی و شکلات به وب سایت آن به نشانی www.ghodsico.com مراجعه کرده و ضمن آشنایی با محصولات به راحتی مواد اولیه مورد نیاز خود را از وب سایت خریداری نمایید.

ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات سه محصول کاربردی در صنعت غذا و شیرینی

معرفی بیکینگ پودر و کاربرد آن در صنایع غذایی

بیکینگ پودر در مارک های مختلفی به بازار عرضه می شود و معمولا مارک ها و برندهای مختلف از فرمولاسیون های خاص خود برای تهیه و تولید این فرآورده استفاده می کنند و این یعنی با ترکیب یکسانی مواجه نیستیم. بنابراین برای آنکه بتوانید همواره از این محصول در یک کیفیت مناسب استفاده کنید، بهتر است آن را از برندها و مارک های معتبر و باکیفیت خریداری نمایید. همچنین یک نکته مهم در زمان خرید بیکینگ پودر توجه به نوع آن می باشد، چرا که این فرآورده در دو نوع تک کاره و دو کاره به بازار عرضه شده و هر نوع آن مناسب برای یک نوع پخت می باشد.

ژل کیک، بیکینگ پودر و پیرو فسفات سه محصول کاربردی در صنعت غذا و شیرینی

معرفی پیرو فسفات و کاربرد آن در صنایع غذایی

پیرو فسفات که آن را در بازار تحت عنوان های مختلفی همچون سدیم اسید پیرو فسفات، اسید سدیم پیرو فسفات، دی سدیم دی هیدروژن دی فسفات و یا نام اختصاری SAPP می شناسیم از جمله نمک ها و افزودنی های مجاز خوراکی است که در پایه پخت مواد غذایی یا به عنوان نگهدارنده در مواد خوراکی کنسروی استفاده می شود. این محصول یک ترکیب تقریبا اسیدی است که از ترکیب فسفریک خوراکی و نوعی نمک به شکل پودری سفید رنگ تولید می شود.

سدیم اسید پیرو فسفات زمانی که در تهیه و ترکیب مواد غذایی استفاده می شود، هنگام ترکیب و پخت غذا گاز کربنیک آزاد کرده و موجب ور آمدن خمیر، پف کردن کیک و پوکی بافت شیرینی ها می شود، از این رو پیرو فسفات را یکی از پایه ای ترین مواد اولیه در پخت نان و شیرینی می دانند؛ اما باید یادآور شویم که این محصول در نگهداری انواع مواد خوراکی همچون پروتئین های گوشتی، فرآورده های دریایی، کنسرواسیون و انواع لبنیات نیز بسیار پرکاربرد می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز