خبرگزاری کار ایران

اهمیت سورتینگ محصولات در کسب و کارها

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۶۲

سورتینگ علاوه بر اهمیت در بازار های داخلی، برای ورود به دنیای تجارت بین الملل و صادرات نیز یک اصل به حساب می آید.

افرادی که حوزه فعالیت آنها در خرید و فروش محصولات کشاورزی است، به احتمال فراوان با کلمه سورتینگ آشنایی دارند. حتی افراد عادی نیز شاید در هنگام خرید برنج، بر روی کیسه های آن جمله عبارت برنج سورت شده را مشاهده کرده باشند. پرسش اصلی در این باره این است که چرا سورتینگ محصولات به ویژه محصولات کشاورزی برای کسب و کارهای فعال در این زمینه اهمیت دارد. ما امروز در تحریریه خبرگزاری ایلنا قصد داریم شما را با اهمیت این موضوع آشنا نماییم و به این پرسش مهم پاسخ دهیم. پس همانند گذشته ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

سورتینگ چیست؟

سورتینگ در اصل یک کلمه انگلیسی است که برگرفته از کلمه sort به معنای جداسازی یا مرتب سازی میباشد. مرتب سازی میتواند بر اساس پارامترهای متفاوت صورت گیرد. این پارامترها میتواند برای هر محصول با محصول دیگر متفاوت باشد ولی به طور کلی این پارامترها شامل وزن، اندازه، شکل ظاهری، رنگ و ... میشوند. عملیات سورتینگ یک عملیات بسیار مهم پیش از بسته بندی شناخته میشود که میتواند ارزش افزوده ای به محصول شما دهد.

ویژگی محصولات سورتینگ شده

یکی از مهمترین خواسته های افرادی که قصد خرید یک محصول غذایی مانند گوشت، مرغ، برنج، میوه و ... دارند، خرید محصولی سالم و یکدست است. شما با عملیات سورتینگ میتوانید محصولات را پیش از رسیدن به دست مشتری، مرتب سازی کنید و ناخالصی ها یا محصولات ناسالم را از دیگر محصولات جدا نمایید. تجربه نشان داده است که افراد علاقه دارند محصولات سالم و بدون هیچ گونه عیب و ایراد را حتی با پرداخت وجه بیشتر خریداری نمایند.

البته در گذشته یک باور غلط در بین مردم رواج پیدا کرده بود که تفاوت قیمت محصولات سورتینگ و بسته بندی شده با محصولات فله ای، تنها در بسته بندی آن است اما امروزه مردم متوجه این قضیه شده اند که محصولات بسته بندی شده به مراتب کیفیت بالاتری دارند و میتوانند از این محصولات به طور کامل استفاده نمایند به طوری که محصولات فله ای همواره مقداری ناخالصی در آن وجود دارد.

دستگاه سورتینگ

اهمیت سورتینگ محصولات در کسب و کارها

دستگاه سورتینگ، همان دستگاهی است که عملیات جداسازی توسط آن به صورت کاملا اتوماتیک صورت میگیرد. این دستگاه میتواند فرآیند جداسازی را بر اساس پارامترهای مشخصی که توسط اپراتور به آن داده میشود، انجام دهد. در حال حاضر عملیات سورتینگ در برخی موارد همچنان به صورتی سنتی و دستی صورت میگیرد که به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد؛ زیرا سرعت انجام عملیات سورتینگ به وسیله دستگاه های مخصوص این کار تا چندین برابر انجام سورتینگ به صورت سنتی است و با یک محاسبه ساده در مورد هزینه کارگر و زمان صرف شده، این موضوع به طور کامل مشخص میشود.

انواع دستگاه سورتینگ

دستگاه سورتینگ به اقتضاء محصولات کشاورزی و غذایی، انواع مختلفی دارند که هر کدام میتوانند سورتینگ و جداسازی محصول خاصی را انجام دهند. مشهورترین و کاربردی ترین انواع دستگاه سورتینگ عبارتند از:

دستگاه سورتینگ برنج

یکی از معروف ترین انواع دستگاه سورتینگ، دستگاه سورتینگ برنج است. جداسازی دانه های برنج در دستگاه سورتینگ برنج معمولا بر اساس شکل ظاهری آن مانند رنگ، اندازه و دانه شکسته شده انجام میشود و دانه های جداسازی شده به طور کاملا یکدست و یک شکل، آماده بسته بندی قرار میگیرند.

سورتینگ برنج یک مزیت بزرگ دیگر نیز دارد. مزیت بزرگ آن این است که شما با جداسازی دانه های برنج هم اندازه و یکدست، دانه های شکسته شده را نیز در اختیار خواهید داشت و میتوانید آنها را به صورت جداگانه به فروش برسانید. این دانه های شکسته شده در مصارف دیگری همانند پخت شیر برنج، شله زرد و حتی در تهیه برخی شیرینی ها کاربرد دارند.

دستگاه سورتینگ مرکبات

نوع پرکاربرد دیگر دستگاه سورتینگ، دستگاه سورتینگ مرکبات است. دستگاه های سورتینگ مرکبات میتوانند مرکباتی همچون پرتقال، لیمو و نارنگی را بر اساس اندازه، رنگ و حتی نمونه های معیوب جداسازی نمایند تا یک محصول کاملا یکدست و سالم به دست مشتری برسد.

دستگاه های پیشرفته تر سورتینگ مرکبات، یک ویژگی منحصر بفردی دارند که آن هم تجهیز به قسمت شست و شو پیش از آغاز عملیات سورتینگ است تا محصولات بدون گِل و گرد و غبار، جداسازی شوند و پس از آن به قسمت بسته بندی هدایت گردند.

دستگاه سورتینگ مرغ

دستگاه سورتینگ مرغ، نوع دیگری از دستگاه سورتینگ است که معمولا از آن برای سورتینگ مرغ و ماهی استفاده میشود. روش کار در این دستگاه بدین صورت است که مرغ و ماهی در این دستگاه ها معمولا بر اساس اندازه و وزن جدا شده و برای بسته بندی در اندازه ها و وزن های مختلف مهیا میشوند.

دستگاه سورتینگ حبوبات

یکی از محبوب ترین دستگاه های سورتینگ، دستگاه سورتینگ حبوبات است. برداشت حبوبات سبب میشود تا این محصول با ناخالصی هایی همچون سنگ همراه شود و دستگاه سورتینگ میتواند این ناخالصی ها را با بالاترین دقت انجام دهد. معمولا خانواده ها از حبوبات بسته بندی شده که فرآیند پاک سازی از ناخالصی ها را گذرانده اند، استفاده میکنند که این موضوع میتواند اهمیت بالای این دستگاه را نشان دهد.

البته دستگاه های گفته شده تنها بخشی از دستگاه های سورتینگ به شمار میروند و دستگاه های دیگری مانند دستگاه سورتینگ تخم مرغ، دستگاه سورتینگ سیب زمینی، دستگاه سورتینگ آجیل و خشکبار و ... وجود دارند که هر یک میتوانند در بخش های مرتبط، مورد استفاده قرار گیرند.

تاثیر سورتینگ در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی

اهمیت سورتینگ محصولات در کسب و کارها

با توجه به وجود آمدن بسترهایی برای خرید آنلاین، بسیاری از افراد برای صرفه جویی در وقت، خرید های خود را به صورت اینترنتی از فروشگاه های معتبر انجام میدهند. این فروشگاه ها نیز محصولات خود را به صورت سورتینگ و بسته بندی شده در اختیار مشتریان قرار میدهند تا هیچگونه ایرادی در محصولات خود وجود نداشته باشد؛ زیرا در خرید های اینترنتی مهمترین اصل، وجود اعتماد بین مشتری و فروشنده است و محصولات بسته بندی شده به دلیل انجام فرآیند سورتینگ بر روی آنها، میتواند این موضوع را به طور کامل پوشش دهد.

سورتینگ علاوه بر اهمیت در بازار های داخلی، برای ورود به دنیای تجارت بین الملل و صادرات نیز یک اصل به حساب می آید. توجه به همین نکته پیش پا افتاده، میتواند سبب افزایش استقبال مشتریان خارجی از محصولات ایرانی گردد. بارها دیده شده است که محصولات ایرانی به دلیل نادیده گرفتن موضوع سورتینگ و بسته بندی، در بازار های بین المللی توفیق خاصی نداشته اند اما همین محصولات با قرارگیری در بسته بندی های جذاب توسط برندهای خارجی، با قیمت های بسیار بالاتر به فروش میرسند.

نکات ذکر شده اهمیت سورتینگ در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی را به طور کامل نشان میدهد و توجه به همین نکات میتواند سبب رشد کسب و کارهای فعال در این حوزه، هم در بازار های داخلی و هم در بازار های بین المللی شود.

خرید انواع دستگاه سورتینگ

در حال حاضر اکثریت دستگاه های باکیفیت سورتینگ موجود در بازار، وارداتی هستند. البته برخی از تولیدکنندگان داخلی نیز در تولید دستگاه های سورتینگ فعالیت میکنند اما همچنان نتوانسته اند محصولاتی باکیفیت نمونه های خارجی تولید نمایند. به همین دلیل اگر به دنبال خرید دستگاه سورتینگ باکیفیت هستید، نمونه های حارجی، گزینه های بهتری به شمار میروند.

یکی از برترین شرکت های فعال در حوزه دستگاه های سورتینگ، شرکت بازرگانی دامون مبنا آسوریک است. این شرکت تقریبا دارای تمامی انواع دستگاه سورتینگ میباشد و میتواند این دستگاه ها را در اختیار افرادی که قصد سرمایه گذاری در این زمینه دارند، قرار دهد. شما میتوانید با مراجعه به وب سایت رسمی دامون مبنا آسوریک به نشانی https://dmabna.com/ مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز