خبرگزاری کار ایران

انتخاب فرش کودک ارزان | راهنمای خرید فرش کودکان + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۸۰۶

شما به عنوان یک پدر و مادر برای انتخاب فرش کودک ارزان موظف هستید که در هنگام خرید علاوه بر این موضوع ، به کیفیت ، قابلیت شستشو، جنس، لطافت و ... توجه داشته تا از این جهت نگرانی نداشته باشید . موکت و فرش اتاق کودک در انواع مختلف دخترانه و پسرانه با طرح ها و رنگ های دلخواه موجود می باشد.

کودکان از بدو تولد تا بزرگ شدن و رسیدن به مرحله جوانی و در شرایط روحی مختلف، زمان زیادی را در اتاق خود سپری می کنند. در چینش اتاق کودکان از وسایل مختلفی استفاده می شود که با قرار گرفتن وسایل، رنگ ها و نقش نگاره های مختلف در کنار هم یک دکوراسیون زیبایی ایجاد می شود که حس خوبی را به کودکان القا می کند.

 از اولین و مهترین وسایل دکوراسیون اتاق ، موکت و فرش اتاق کودک می باشد. در هنگام انتخاب فرش باید حساسیت زیادی به خرج دهید چرا که با فرش معمولی در بعضی از موارد تمایز زیادی دارد.

زمانی که شما تصمیم به خرید و انتخاب فرش اتاق کودک می گیرید حتما به یک سری نکات از جمله جنس ، لطافت ، رنگ و ... توجه داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با موارد مهم انتخاب فرش کودک آشنا کنیم.

نکات مهم انتخاب فرش کودک ارزان

فاقد حساسیت و آلرژی

 نوازادان و کودکان به دلیل دارا بودن پوستی کاملا حساس ، ممکن است در تماس با اشیا گوناگون حتی لباس یا باکتری سریعا نسبت به آن واکنش نشان داده و دچار بیماری های پوستی شوند.

الیاف از موادی هست که در بافت انواع فرش به کار می رود ممکن است نوع الیاف به کار رفته باعث پرز دهی و ایجاد آلرژی و حساسیت برای دلبندتان شود ، پس فرش های را مورد انتخاب قرار دهید که الیاف به کار رفته در آن از نوع الیاف طبیعی و ضد حساسیت باشد.

البته ناگفته نماند که در بافت فرش کودک از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده می شود ولی برای اطمینان در هنگام خرید فرش کودک ارزان و انتخاب فرش کودک به این مورد دقت داشته باشید.

لطیف و نرم بودن

از ویژگی های مهم دیگری که در انتخاب فرش کودک از همان ابتدا مورد توجه والدین قرار می گیرد نرم بودن فرش می باشد.

همانطور که گفتیم بافت پوستی کودکان دارای ظرافت خاصی می باشد که در برخورد با اشیا زبر و سخت ممکن است روی پوست خراش ایجاد کند.

هم چنین با بزرگتر شدن و راه رفتن کودکان ممکن است روی فرش غلت بخورند و بیشتر با سطح فرش برخورد  داشته باشند این ویژگی نرم و لطیف بودن باعث می شود که در هنگام تماس مستقیم با فرش سطح پوست دچار زخم نشود و به عنوان محافظی در برابر سرما و گرما عمل کند.

به این نکته در هنگام خرید فرش کودک ارزان توجه داشته باشید شما می توانید با کشیدن دست بر روی سطح فرش میزان نرمی آن را بسنجید و با فرش های دیگر مقایسه کنید.

قابل شستشو بودن

انتخاب فرش اتاق کودکان به دلیل بازی کردن با رنگ ها ، نقاشی کردن یا غذا خوردن زودتر دچار لک و کثیفی می شود از طرفی کودکان سیستم بدنی ضیفی دارند که با قرار گرفتن در محل های کثیف سریعا دچار بیماری می شوند پس نباید این کثیفی ها برای مدت زمان طولانی ماندگار شوند و باید هر چه زودتر کثیفی ها با شستشو از بین برود.

بعضی از فرش ها با شستشوی چندین باره آن دچار تغییر رنگ می شوند یا رنگ های موجود درآن با یکدیگر آمیخته شده که باعث از بین رفتن طرح و نگاره می شود، لطافت خود را از دست می دهند و بطور کلی از کیفیت آن به طور چشمگیری کاسته می شود.

انتخاب فرش کودک ارزان | راهنمای خرید فرش کودکان + عکس

پس در هنگام خرید و انتخاب فرش کودک به سه نکته توجه کنید:

نکته اول : این که الیاف به کار رفته در فرش مورد نظر به ازای هر بار شستشو در برابر آب و مواد تمیز کننده دوام و ماندگاری خود را حفظ کند و مرغوبیت فرش همانند روز اول حفظ شود.

 نکته دوم :  فرش های را انتخاب کنید که  بافت آن به صورت متراکم باشد زیرا در برابر آلودگی استحکام بیشتری از خود نشان می دهد و احتمال پخش شدن کثیفی به داخل فرش بسیار پایین می باشد.

نکته سوم : فرش های که فاقد ریشه هستند می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد، چرا که ریشه دار بودن باعث آلوگی بافت فرش می شوند.

استفاده از رنگ و طرح بندی مناسب

کودکان از زمان متولد شدن به دلیل نداشتن توانایی های جسمی، یادگیریشان صرفا بر اساس مشاهده کردن می باشد. وجود اشیا با رنگ های متفاوت تاثیر چشمگیری در روحیه آنها از همان ابتدایی تولد می گذارد و امروزه به عنوان یکی از مسائلی است که برای پدر و مادر ها به یک دغدغه و نگرانی تبدیل شده است.

انتخاب فرش کودک ارزان بر اساس طرح و رنگ های شاد و جذاب همچنین شخصیت های عروسکی و کارتونی مورد علاقه باعث می شود که حس خوبی به دلبندتان القا شود.

اما به این نکته هم توجه داشته باشید که در فرش های با زمینه رنگی روشن، کثیفی یا لکه های کم رنگ قابل مشاهده هستند اما در فرش های تیره اینگونه نیست پس حتی المکان سعی کنید فرش های با زمینه رنگی تیره را انتخاب کنید.

انتخاب فرش بر اساس دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از ویژگی های که در خرید فرش کودک باید مدنظر والدین قرار گیرد و باعث می شود اتاق کودک زیباتر شود انتخاب فرش متناسب با طرح و رنگ وسایل اتاق مثل طرح کمد و رنگ و طرح پرده و عروسک ها می باشد.

اگر طرح ها و رنگ های متفاوت برای وسایل اتاق استفاده کردید ما پیشنهاد می کینم فرش ساده همراه با رنگ خنثی مثل سفید و توسی انتخاب کنید.

اگر احساس می کنید فضای اتاق کودکتان بی روح و کسل کننده است حتما فرش های با رنگ های گرم شبیه قرمز و نارنجی را مورد انتخاب قرار دهید. اگر از وسایلی با طرح و نقش های  مختلف استفاده کردید فرش های با طرح ساده می تواند انتخاب مناسبی باشد.

موارد ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا وسایل اتاق خواب با فرش کودک ارزان به صورت هر چه زیباتر ست شوند.

انتخاب فرش بر اساس جنسیت

از موارد دیگری که باید در انتخاب فرش کودک مورد توجه قرار گیرد جنیست فرزندتان می باشد.

یکی از اختلافاتی که از گذشته تاکنون میان دختران و پسران وجود دارد سلیقه رنگی متفاوت آن ها در وسایل و لباس ها و ... غیره می باشد.

برای اتاق پسران رنگ های سرد مثل آبی، ارغوانی و سفید مناسب تر است و رنگ های گرم مثل نارنجی، صورتی و قرمز برای اتاق دختران مناسب و مورد پسند می باشد.

پس سعی کنید با انتخاب رنگ و طرح مناسب به اتاق فرزنداتان حال و هوای دخترانه یا پسرانه القا کنید.

راهنمایی انتخاب فرش اتاق کودک

اندازه فرش

فرش های کودک در اندازه های متفاوت و شکل های مختلف همچون فرش های گرد وجود دارد. برای انتخاب فرش کودک ارزان و با کیفیت باید این نکته را در مد نظر قرار بدهید که اگر قرار است فرش بزرگ انتخاب کنید باید فرش به اندازه ی باشد که با وسایل اتاق مثل دیوار و کمد برخورد داشته باشد در غیر این صورت فرش با اندازه های کوتاه تر نباید هیچ برخوردی با وسایل دیگر داشته باشد.

البته شما می توانید برای قسمت های کوچکتر مثلا رو به روی درب ورودی یا خروجی اتاق از فرش های کوچکتر یا فرش های پادری استفاده کنید.

جنس فرش

اتاق کودکان یکی از پر رفت و آمد ترین قسمت هایی خانه می باشد پس برای انتخاب فرش این قسمت از خانه باید فرش های با دوام و کیفیت بالاتر را مورد انتخاب قرار دهید

فرش هایی که جنس آن از نوع پلی استر می باشد بیشتر برای اتاق کودکان انتخاب می شود چون با گذشت زمان ماندگاری خود را حفظ می کنند و نسبت به فرش های دیگر دیرتر چرک آلود می شوند.

همچنین برای اطمینان از اصل بودن فرش، به شناسنامه و لوگو آن که در قسمت پشت فرش قرار گرفته  توجه کنید

شکل فرش

گاهی اوقات بعضی از پدرو مادر ها برای خرید و انتخاب فرش کودک، شکل آن را ملاک قرار می دهند. فرش کودک نسبت به فرش های دیگر تنوع شکلی زیادی را دارا می باشد اما بعضی از فرش ها متناسب با طرح و نقش برش خورده اند که شما می توانید متناسب با دکوراسیون اتاق و علاقه خود آن را انتخاب کنید

شاید براتون پیش اومده گاهی وقتا فکر می کنید که به حد کافی مدل های شیک و زیبا  از طرح های فرش اتاق کودک ندیدید یا به دلیل مشغله هاتون نتوستید فروشگاه های شهرتون رو سر بزنید.

نگران نباشید این روزا با وجود ویروس کرونا همه از فضای مجازی برای تبلیغ کسب و کارشون استفاده می کنند خوشبختانه ما هم یک سایت فروشگاهی داریم که علاوه بر طرح های متنوع از قیمت های مناسب برخورداره و برای شما که قرار اولین بار از ما خرید کنید تخفیف های زیادی رو گذاشته پس خوشحال میشیم که از محصولات فرش کودک زر فرش هم دیدن کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز