خبرگزاری کار ایران

تحصیل در اروپا: راهنمای دانشجویان بین المللی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۶۹

تحصیل در اروپا متقاضیان بسیاری را از اقصی نقاط دنیا دارد. پذیرش در دانشگاه های اروپایی نیاز به قوانین و شرایط خاصی داشته و با رعایت آن می‌توان در هر کدام از کشورهای اروپایی به تحصیل پرداخت. ما در این مقاله قصد داریم در مورد تحصیل در اروپا: راهنمای دانشجویان بین المللی صحبت کنیم تا دانشجویان بین المللی که قصد پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی را دارند بتوانند با تمامی ابعاد و شرایط پذیرش در این کشور آشنا شوند.

تحصیل در اروپا

اروپا قاره ای پهناور است که کشورهای مختلفی را شامل می شود. دانشگاه های اروپا از نظر کیفیت آموزشی و ساختار شهرت بسیاری داشته و متقاضیان تحصیل در این کشورها بسیار بالا می باشد. نظام آموزشی یکپارچه، هزینه های تحصیل پایین، کیفیت آموزشی بالا، مدرک تحصیلی بسیار بالا، اساتید بسیار حرفه ای و ... از جمله دلایلی است که اروپا را به یکی از مقاصد مهم برای تحصیل تبدیل کرده است. افرادی که قصد تحصیل در هر یک از کشورهای اروپایی را دارند باید بر اساس قوانین این کشور رفتار کرده و مدارک خود را به موقع برای دانشگاه ارسال کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی اروپا

پذیرش در مقطع لیسانس دانشگاه های اروپا نیازمند ارائه مدرک 12 سال دیپلم است. دانشجویان فنی و کاردانش به دلیل طی 11 سال تحصیلی نمی توانند در این دانشگاه ها پذیرش بگیرند و برای پذیرش باید دوره پیش دانشگاهی را نیز پشت سر بگذارند. لازم به ذکر است ارائه مدرک کارشناسی نیز حکم پیش دانشگاهی را داشته و افراد که دارای مدرک کاردانی هستند نیازی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی ندارند. طول تحصیلی مقطع کارشناسی اروپا در رشته های مختلف 4 ساله بوده و رشته های پزشکی 6 ساله می باشد. دانشجویانی که قصد دارند در کشورهای اروپایی به تحصیل بپردازند باید ابتدا کشور مناسب را برای تحصیل انتخاب کرده و مدارک خود را برای معتبرترین دانشگاه کشور مقصد ارسال کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اروپا

طول دوره های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های اروپا 3 الی 4 ترم بوده و پذیرش در این دانشگاه ها ملزم به ارائه مدرک کارشناسی در همان رشته و یا رشته مرتبط می باشد. اصلی ترین ملاک پذیرش در مقطع فوق لیسانش دانشگاه های اروپا تسلط به زبان تحصیل در رشته مورد نظر می باشد. بنابراین شما پس از انتخاب رشته 6 ماه فرصت دارید تا مدرک زبان خود را برای دانشگاه ارسال کنید.

تحصیل در مقطع دکترای اروپا

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های اروپا را دارند باید از طریق مکاتبه با استاد راهنما اقدام نمایند. بدین صورت که استاد راهنما ابتدا از متقاضی پروپوزال دریافت کرده و پس از چندین مرتبه مصاحبه با متقاضیان از بین واجدین شرایط دکترا بهترین آن ها را نتخاب می کند. البته بدین معنا نیست که تنها ملاک پذیرش تایید و یا عدم تایید استاد راهمناست ولی بخشی از امتیاز پذیرش به نظریه استاد راهنما بستگی دارد. عواملی همچون ارائه مدارک معتبر، معدل و نمرات دوره های کارشناسی ارشد و ... نیز بر روی امتیاز پذیرش تاثیر دارد.

تحصیل در اروپا: راهنمای دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل در اروپا

اروپا یکی از کم هزینه ترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است. تمامی دانشگاه های معتبر اروپا که در سیستم رتبه بندی جهانی قرار دارند دارای امکانات رفاهی و آموزشی بسیار بالایی هستند. میزان دقیق شهریه دانشگاه های اروپایی بستگی به رشته و مقطع تحصیلی دارد. هر کدام از کشورهای اروپایی برای تحصیل از دانشجویان خود هزینه های مختلفی را دریافت می کنند. کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که کم ترین هزینه را از دانشجویان خود بابت تحصیل دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی اروپایی

اکثر کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان بورسیه هایی را در نظر گرفته اند تا متقاضیانی که قادر به پرداخت شهریه نیستند از تحصیل باز نمانند. این بورسیه های تحصیلی شامل درصدهای مختلفی هستند و هر فرد با توجه به نمرات اخذ شده در مدارک قبلی می توانند از این بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند.

دانشگاه های رایگان اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟

دانشگاه هایی همچون آلمان، ایتالیا، نروژ، فرانسه و ... هزینه ای را بابت تحصیل از دانشجویان خود دریافت نکرده و هزینه تحصیل در این دانشگاه ها رایگان می باشد. البته این بدان معنا نیست که شما برای تحصیل در دانشگاه های این کشورها نیازی به پرداخت هزینه ندارید، بلکه تمامی هزینه های دریافت شده بابت خدمات دانشجویی می باشد و هزینه ای بابت تحصیل از دانشجویان دریافت نخواهد شد.

هزینه زندگی در اروپا

زندگی در اروپا در کنار هیجانات و شیرینی هایی که دارد، هزینه هایی را نیز به دنبال خواهد داشت. هزینه زندگی در اروپا برای هر فرد به میزان توقعات وی از زندگی بستگی داشته و افراد با پایین آوردن سطح توقعات خود می توانند زندگی ساده و با هزینه پایین تری را داشته باشند. هزینه زندگی در اروپا به عواملی همچون نوع کشور، موقعیت جغرافیایی، متراژ ساختمان و ... بستگی دارد.

تحصیل در اروپا در سال 2021

کشورهای اروپایی در سال 2021 قوانین سخت گیرانه تری را برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته اند تا برترین افراد را در این دانشگاه ها پذیرش کنند. افرادی که در سال 2021 موفق به تحصیل در کشورهای اروپایی شده اند می توانند آینده ای درخشان و تضمین شده را برای خود رقم بزنند. کشورهایی که در دسته کشورهای عضو هیئت اتحادیه اروپایی هستند در سال 2021 تعداد ثابتی دانشجو را پذیرش خواهند کرد.

ویزای تحصیلی اروپا

کشورهای اروپایی به دانشجویانی که در این کشور زندگی می کنند ویزای تحصیلی داده تا بتوانند از امکانات رفاهی این کشور بهره مند شوند. افرادی که ویزای اروپا دریافت می نمایند می توانند در تمامی کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا تردد داشته باشند. ویزای تحصیلی اروپا به افرادی تعلق می گیرد که در یکی از دانشگاه های اروپایی پذیرفته شده باشند.

افراد با استفاده از نامه پذیرش دانشگاه باید به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرده و درخواست ویزا بدهند. فرم درخواستی باید هدف وی را از تحصیل در اروپا را برای کشور مورد نظر مشخص کرده و افراد در این فرم باید به آن ها ثابت کند تنها هدف تحصیل می باشد.

برترین دانشگاه های اروپایی

تحصیل در آلمان

آلمان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در اروپا به شمار می رود. کشور آلمان علاوه بر داشتن دانشگاه های رتبه بالا و نمونه، کشوری بسیار زیبا و تماشایی است و دانشجویان می توانند در حین تحصیل در این کشور از جذابیت های آن نیز بهره مند شوند. کیفیت آموزشی دانشگاه های آلمان به قدری بالاست که مدرک ارائه شده در این دانشگاه ها در تمامی جهان قابل قبول می باشد. پذیرش در دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین المللی آسان نبوده و افراد باید تمامی شرایط پذیرش در این کشور را داشته باشند. آلمان رشته های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان خود ارائه کرده و انتخاب رشته را برای آن ها آسان تر می کنند. شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص تحصیل در آلمان با کارشناسان خبره مجموعه موسسه یگانه سفیران دانش تماس حاصل فرمایید.

تحصیل در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا یکی از بالاترین رتبه ها را در سیستم رتبه بندی کسب کرده و تحصیل در ایتالیا و این دانشگاه ها موفقیت بزرگی به شمار می رود. کیفیت آموزشی در این دانشگاه ها حرف اول را زده و تمامی دانشگاه های دولتی دارای تمامی امکانات علمی و پژوهشی می باشد. هزینه تحصیل پایین، وجود اساتید باتجربه، بورسیه های تحصیلی، رشته های متعدد و ... از جمله مواردی است که باعث شده تعداد متقاضیان دانشگاه های ایتالیا به صورت سالانه افزایش چشمگیری پیدا کند. متقاضیان بین المللی برای پذیرش در این دانشگاه ها ابتدا باید رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با مراجعه به سایت دانشگاه در روز تعیین شده مدارک خود را ارسال کرده و منتظر تاییدیه باشند.

تحصیل در فرانسه

فرانسه نیز از دیگر کشورهای اروپایی است که نظام آموزشی متحدی داشته و سطح علمی این کشور در تمامی حوزه های تحصیلی بالا می باشد. این کشور از دانشجویان خود مبلغ پایینی را دریافت کرده و تمامی مقاطع را در بر می گیرد. متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارند باید ابتدا در مورد دانشگاه های این کشور و شرایط پذیرش در آن تحقیق و بررسی کرده و پس از انتخاب مناسب ترین دانشگاه، مدارک خود را برای آن ارسال کنند.

کدام کشور اروپایی؟

انتخاب برای دانشگاه های اروپایی سخت بوده و افراد بین دانشگاه های آلمان و ایتالیا مردد می شوند. کشور آلمان و ایتالیا هر دو یکی از نام آوران در زمینه علمی بوده و برترین متخصصین در این دو کشور فارغ التحصیل شده اند. کیفیت آموزشی دانشگاه های آلمان و ایتالیا بسیار بالا بوده و مدرک این دو کشور در سراسر جهان مورد تایید است. مهم نیست که شما در کدام یک از دانشگاه ها تحصیل کنید، نکته ای که این میان اهمیت دارد این است که شما به تحصیل اهمیت داده و نهایت تلاش خود را کنید تا در این راستا موفق شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز