خبرگزاری کار ایران

باسکول یا ترازو؟ کدام بهترین است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۱۵

تاکنون چندبار کارتان به باسکول یا ترازوهای صنعتی گیر کرده است؟ شاید افرادی با زندگی عادی حتی یکبار هم برای اندازه گیری به سراغ چنین ترازوهایی نروند.

 اما محال است در حوزه صنعت مشغول به کار باشید و ندانید این نوع از ترازوها به چه دردی میخورند و چه زمانی میتوانند نیاز شما را برآورده سازند. هر چند که امروزه در دنیای بسیار پیشرفته ای زندگی می کنیم. و این مسئله در ظهور انواع مختلف باسکول و ترازو بی تاثیر نبوده است. اینکه در نظر دارید بهترین وسیله را جهت اندازه گیری وزن و سپس خرید انتخاب کنید، مطمئنا کار سختی را پیش روی شما قرار می دهد. زیرا عوامل زیادی در این مسئله دخیل خواهد بود. از جمله آنها میتوان به نیاز و کاربری شما اشاره کرد.

هر دو وسیله نام برده شده به عنوان وسیله ای جهت توزین یا سنجش وزن مورد استفاده قرار میگیرند. هر چند که تفاوت های فاحشی میان آنها وجود دارد. اصلی ترین این تفاوت ها نیز به قدرت اندازه گیری وزن و ساختار بدنه آنها برمیگردد. برای اینکه بتوانید بهترین وسیله جهت اندازه گیری را پیدا کنید باید نسبت به کاربرد و مشخصات هر کدام از آنها آگاه شوید. البته کارشناسان نمایندگی ترازو و باسکول آل اسکیل می توانند راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار دهند. اما در این مقاله ما تلاش کرده ایم تا با شرح دقیق ترین جزئیات، این مشکلات را برطرف سازیم.

با ما همراه باشید.

تفاوت میان باسکول و ترازو 

یکی از مواردی که کمک می کند تا در حین خرید یا فروش این وسایل اندازه گیری موفق عمل کنید، آشنایی با مشخصات و البته تفاوت میان آنهاست. پس خیلی خالی از لطف نخواهد بود در این بخش بخواهیم به تفاوت میان آنها بپردازیم. هر چند کارشناسان ما با گردآوری مشخصات هر کدام از این وسیله های اندازه گیری تلاش کرده اند تا به صورت جداگانه، این موضوع را برای شما آشکار سازند.

آشنایی با باسکول 

به طور کلی زمانی که صحبت از توزین جرم های سنگین و البته فوق سنگین به میان می آید، محال است نامی از باسکول به میان نیاوریم. درواقع شما باید همه انواع باسکول را باسکول صنعتیبدانید! چراکه اغلب موارد استفاده از باسکول در محیط‌های صنعتی و کسب و کارهایی است که یا صنعتییا نیمه صنعتی‌اند.این وسیله پرکاربرد و البته دوست داشتنی درواقع یک ترازوی دیجیتال در ابعاد بزرگ است که از آن برای توزین مواد سنگین و فوق حجیم استفاده می شود. اگر نگاهی به گذشته بیاندازید باسکول ها از حالتی قپونی برخوردار بودند. این در صورتی‌ست که در دنیای پیشرفته امروز برای اندازه گیری مواد حجیم از ابزار یا باسکول های دیجیتالی جهت توزین مواد سنگین و حجیم استفاده می شود. درواقع تکنولوژی توانسته به همه بخش ها نفوذ کند و جایگاه بسیار مستحکمی را برای خود فراهم آورد. همین مسئله میتواند افراد را به فکر فرو ببرد.

 

باسکول یا ترازو؟ کدام بهترین است؟

 

 

اینکه آیا ترازوها نیز از چنین امکاناتی برخوردارند؟ از طرفی آیا این مسئله توانسته بر قیمت نهایی باسکول در حین خرید تاثیر بگذارد؟ باید بگوییم در این مسیر بهترین راهکاری که پیش روی شما قرار دارد مراجعه به نمایندگی ها و دریافت مشاوره از متخصصان و کارشناسان است.

ساخت باسکول ها معمولا در ابعاد بزرگ صورت میگیرد. از همین رو برای بهره گیری از آنها به یک فضای وسیع، مفید و کافی احتیاج دارید. آیا از چنین فضایی برخوردارید؟ با توجه به انواع مختلف باسکول ها، شما در وهله اول باید نیاز خود را بشناسید. فکر می کنید کدام یک از انواع باسکول می تواند نیاز شما را برآورده سازد؟ باید بدانید هر یک از باسکول های موجود جهت برطرف کردن یک نیاز طراحی شده اند و از طرفی از قیمت متفاوتی برخوردار می باشند.

میدانید باسکول ها چگونه کار می کنند؟ باید بدانید که وجود سیستم های الکترونیکی و نمایشگر، بدنه و همچنین لودسل کار را آسان کرده است. درواقع اطلاعات بر روی نمایشگر منتقل می شود و افراد میتوانند از آن استفاده نمایند. از طرفی ساخت باسکول به سه جزء اصلی وابسته است.

  1. سازه یا ساختار مکانیکی که از آن تحت عنوان پل وسیله نیز یاد می شود.
  2. ابزاری که به کمک آن، اندازه گیری وزن وسیله نقلیه انجام میگیرد.
  3. صفحه نمایش برای نشان دادن وزن اندازه گیری شده.

گفته می شود برای خرید باسکول صنعتی باید به سه مورد: مدل، جنس و قیمت توجه کنید. درواقع مدل را باید یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکات بدانید. درواقع اگر کسب و کار شما از حساسیت بالایی برای توزین وزن دارد باید به سراغ مدل های پیشرفته تر بروید. هر چند که این مسئله بر قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود. هر چقدر که مدل انتخابی شما باکیفیت تر و اندازه گیری آن دقیق تر باشد مطمئنا از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. این مسئله حتی در رابطه با جنس باسکول نیز صدق می کند. به عبارتی به دلیل اینکه مواد حجیم و فوق سنگین جهت اندازه گیری بر روی این نوع از ترازوها قرار میگیرند باید جنس خوبی داشته باشند تا مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه از خود نشان دهند.

در این راستا توصیه می شود که حتما برای خرید به سراغ نمایندگی های معتبر بروید. یکی از این نمایندگی ها که فعالیت های گسترده ای داشته و میتواند راهنمایی های دقیقی را نیز در اختیار شما قرار دهد، شرکت آل اسکیل است.

تا اینجا توضیحات کاملی در رابطه با باسکول ها خدمت شما ارائه شد. پس بیایید به بخش ترازوها برویم.

با ترازو صنعتی آشنا شوید

ترازو صنعتی به دستگاهی گفته می شود که از بدنه ای مقاوم و کاربری صنعتی برخوردار است. و به طور متداول در بسته بندی ها یا کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. دقت داشته باشید؛ بدنه ترازوی صنعتی باید برحسب کاربری آن انتخاب شود. زیرا ترازوهای تولید شده دارای مقاومت های مختلفی بوده که در برابر تغییرات محیطی دچار آسیب نشوند.

باسکول یا ترازو؟ کدام بهترین است؟

 

 

در طی چندین سال گذشته ترازوهای صنعتی از قابلیت شمارش قطعات برخوردارند. به همین دلیل از آنها به عنوان ترازوی قطعه شمار نیز یاد می کنند. این امر درواقع کار بسته بندی یا شمارش قطعات را سرعت می بخشد. این شمارش به واسطه دیجیتالی بودن امکان خطا را کاهش می دهد و از دقت بالایی برخوردار می باشد. اگر ترازو انتخابی شما درست و کاملا براساس نیاز و محیط کاری تان انتخاب شود نهه تنها هزینه اضافی را به همراه نخواهد داشت. بلکه سود بیشتری را به شما خواهند رساند. هرچند که این انتخاب نمیتواند آن سادگی که در ذهن دارید صورت گیرد. در این مسیر لازم است که با متخصصان و مشاوران فعال صحبت کنید. مشورت های لازم را بگیرید و پس از آشنایی کامل با ترازوهای دیجیتال و اشراف کامل به قابلیت های دستگاه، بهترین انتخاب را داشته باشید.

تاکنون در چنین دو راهی سختی قرار گرفته اید؟ فکر می کنید چگونه خرید یا حتی فروش یک ترازو با موفقیت به اتمام خواهد رسید؟

ترازو صنعتی این توانایی را دارد که وسایلی تا وزن 70 کیلوگرم را اندازه گیری نماید. پس این مسئله اهمیت دارد که ترازوی صنعتی انتخابی با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. برای اینکه خریدی موفقیت آمیز داشته باشید باید توجه ویژه ای به بزرگ ترین معیار موجود یعنی « استحکام بالا و بدنه ای فلزی» داشته باشید. البته معیارهای دیگری در این راستا وجود دارد که از جمله آنها باید به ضد آب بودن، در اختیار داشتن سینی تخت و استیل، توزین در واحد های وزنی مختلف و... اشاره کرد.

میدانید این نوع از ترازوها بیشتر در چه حوزه ای بکار گرفته می شود؟

باید این مسئله را به خاطر بسپارید که اگر در حوزه تولید مواد خوراکی یا هر زمینه دیگری اعم از خوراکی های بسته بندی و پروتئینی و... فعالیت می کنید بدون این نوع از ترازوها نمیتوانید کارهایتان را به درستی پیش ببرید. هرچند که در بسیاری از زمینه های غیرخوراکی نیز کاربرد دارد. برای خرید موفقیت آمیز ترازو صنعتی در وهله اول نیازها و اولویت هایتان را مشخص کنید. به عنوان مثال از خود بپرسید که هدفتان از خرید ترازوی صنعتی چیست؟ آیا می خواهید قابلیت شمارش کالا یا قطعه شمار را داشته باشید؟ شما با کمک این وسیله اندازه گیری حتی تعداد کالاهای ریز هم وزن را با وزن کردن یکی، و سپس مجموعه ای به طور دقیق مشخص کنید. شاید با خود فکر کنید که آیا امکان تعمیر ترازوهای صنعتی وجود دارد؟ باید بگوییم کارشناسان آموزش دیده آل اسکیل به خوبی میتوانند در این زمینه شما را راهنمایی کرده و مشکلات مربوطه را برطرف نمایند.

در بخش فروش ترازو صنعتی با توجه به حضور گسترده اینترنت در زندگی مردم بسیاری از خرید و فروش ها از این طریق صورت میگیرد. خصوصا اینکه ویروس خطرناک کرونا باعث شده تا افراد به ندرت از خانه خارج شوند و به توضیحات و راهنمایی های کارشناسان فعال در اینترنت اعتماد کنند. این اعتماد سازی میتواند از طریق مشاوره و ارائه محصولات باکیفیت به راحتی به وجود آید. هر چند که سابقه درخشان نمایندگی ترازوها در این مسیر بی تاثیر نخواهد بود.

باسکول یا ترازو؟ کدام بهترین است؟

 

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل به شرح مشخصاتی از باسکول و ترازو پرداختیم. حال می دانید هر کدام از آنها در چه صورت نیاز شما را برآورده خواهند داد. و در انواع مختلف، به بازار معرفی شده اند. با این اوصاف فکر می کنید باسکول بهتر است یا ترازو؟ اگر به دنبال خرید یا فروش باسکول و ترازو هستید، توصیه می کنیم با کارشناسان آل اسکیل تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز